17 Reacties

10 maanden geleden

Als je een co-sleeper hebt op wieltjes die ook dicht kan is dat denk ik wel een goed alternatief, die kun je zo overal neerzetten! Met ons zoontje hebben wij dat de eerste maanden veel gedaan als hij een dutje deed

10 maanden geleden

Ik heb inmiddels 4 kinderen , en bij de laatste 2 niet eens meer een box gehad . De eerste weken had ik mijn kindje of in bed , of in een sleapyhead( babynest) op de bank , en natuurlijk ook lekker dutjes op mij / mijn partner . Of na wandelen in de kinderwagen die nog in de gang stond / bij mooi weer in de tuin Rond een maand of 4 wanneer er meer ritme kwam gingen ze de dutjes gewoon in bed doen en met wakkertijd speelkleed / newbornset/ wipstoel

10 maanden geleden

Reactie op Nourrr91

Ik heb inmiddels 4 kinderen , en bij de laatste 2 niet eens meer een box ge ...
Je kunt de kinderwagen bak ook gewoon op de bank / tafel zetten 👍🏼

10 maanden geleden

Wij hebben de snuzpod 4 als co-sleeper, hierbij kan je het wieg gedeelte makkelijk van het onderstel afhalen en dus overal in huis neerzetten. Misschien is dit een goede optie?

10 maanden geleden

Kies voor een co sleeper Zelf heb ik de next to me van Chicco en bewust voor een ledikant formaat gekozen Deze heeft wieltjes dus die zou je ook kunnen verschuiven zodat je het als bedje en box kan gebruiken Maar je kan ook je wagen als box gebruiken of een camping bedje

10 maanden geleden

Bij de eerste hebben wij de box niet echt gebruikt. Overdag sliep ze bijna altijd boven in haar bedje. Soms overdag sliep ze in de kinderwagen in de kamer.

10 maanden geleden

Wij gaan denk ik voor zo een mozesmandje op standaard voor in de woonkamer!

10 maanden geleden

Wij hadden een voedingskussen met daaroverheen een hoes voor een verschoonkussen. Als een soort mandje in een hotdogvorm. Dat legden wij op de bank en in bed tussen ons in. Dit werkte voor ons perfect.

10 maanden geleden

Ik had reisbedje in woonkamer die wel verhoogd is, daar lag hij in te slapen of spelen, ga nu bij 2e ook weer doen

10 maanden geleden

Nee een box is helemaal niet nodig bij een eerste en als je geen honden oid hebt lopen. En zeker niet de eerste maanden. Zou die pas in huis halen als je hem toch mist. Bij onze eerste de box pas opgebouwd met 4 maanden en met 6 alweer vervangen voor een grondbox met speeltegels op de vloer voor meer ruimte. Vond de voetjes en armen tussen de spijlen ook niet fijn eigenlijk. De eerste maanden voldeed een voedingskussen + aankleedhoes of een speciale met buikband tegen omdraaien. Hier moet je wel echt bijblijven, is geen veilig bedje. En speelkleed om te leren rollen. De reiswieg los gebruikten we wel eens voor dutjes in de woonkamer (let wel op of deze daar veilig voor is). Wel hadden we ook een stokke newborn set, waarop de baby veilig kon liggen naast ons. Of op ons. Op de bank, de vloer of in de draagzak.

10 maanden geleden

Wij hebben ook een klein appartement en hadden een wieg in de woonkamer. Dat is een heel stuk smaller dan een box. Die hadden we pas toen ons kindje kon rollen en spelen Bij nestjes moet je idd bijblijven heb ik gelezen

10 maanden geleden

Mozesmand of wieg! Wij hebben ook een kleine woonkamer en onze eerste lag nooit in de box. Als ze eenmaal gaan spelen voldoet een lekker dik speelkleed prima!

10 maanden geleden

Zelfde hier! Wij gaan ook voor een mozesmandje ☺️

10 maanden geleden

Wij hebben ook een dilemma wat betreft ruimte, ik heb het stokke ledikantje op het oog om in de woonkamer neer te zetten!

10 maanden geleden

Ik zag op het internet een heel mooi alternatief. Kinderkraft sofi reisbedje 4in 1 Ledikant, wiegje, box

10 maanden geleden

Thanks voor alle tips! 💗💗

10 maanden geleden

Hier werd in het begin gewoon in de kinderwagen geslapen die reed ik binnenshuis de hele dag met me mee. Later babynestje op de bank en toen hij actiever werd bank gedraaid met traphekje en soort van box gecreëerd op de vloer om lekker te ontdekken.