17 Reacties
10 maanden geleden
Ik heb inmiddels 4 kinderen , en bij de laatste 2 niet eens meer een box gehad .
De eerste weken had ik mijn kindje of in bed , of in een sleapyhead( babynest) op de bank , en natuurlijk ook lekker dutjes op mij / mijn partner .
Of na wandelen in de kinderwagen die nog in de gang stond / bij mooi weer in de tuin
Rond een maand of 4 wanneer er meer ritme kwam gingen ze de dutjes gewoon in bed doen en met wakkertijd speelkleed / newbornset/ wipstoel
10 maanden geleden
Wij hebben de snuzpod 4 als co-sleeper, hierbij kan je het wieg gedeelte makkelijk van het onderstel afhalen en dus overal in huis neerzetten. Misschien is dit een goede optie?
10 maanden geleden
Wij hadden een voedingskussen met daaroverheen een hoes voor een verschoonkussen. Als een soort mandje in een hotdogvorm. Dat legden wij op de bank en in bed tussen ons in. Dit werkte voor ons perfect.
10 maanden geleden
Nee een box is helemaal niet nodig bij een eerste en als je geen honden oid hebt lopen. En zeker niet de eerste maanden.
Zou die pas in huis halen als je hem toch mist.
Bij onze eerste de box pas opgebouwd met 4 maanden en met 6 alweer vervangen voor een grondbox met speeltegels op de vloer voor meer ruimte. Vond de voetjes en armen tussen de spijlen ook niet fijn eigenlijk.
De eerste maanden voldeed een voedingskussen + aankleedhoes of een speciale met buikband tegen omdraaien. Hier moet je wel echt bijblijven, is geen veilig bedje.
En speelkleed om te leren rollen. De reiswieg los gebruikten we wel eens voor dutjes in de woonkamer (let wel op of deze daar veilig voor is).
Wel hadden we ook een stokke newborn set, waarop de baby veilig kon liggen naast ons. Of op ons. Op de bank, de vloer of in de draagzak.
10 maanden geleden
Wij hebben ook een klein appartement en hadden een wieg in de woonkamer. Dat is een heel stuk smaller dan een box. Die hadden we pas toen ons kindje kon rollen en spelen
Bij nestjes moet je idd bijblijven heb ik gelezen