23 Reacties

O jeetje, dat is zo zwaar!! Hadden we hier ook! Eerste 10min semi oké maar daarna gillen en ontroostbaar tot hij eruit werd gehaald! Bij ons hebben drie dingen gewerkt, misschien kan je het proberen. 1 check of het autostoeltje goed afgesteld staat op de lengte van je baby (de riempjes waren bij ons te laag). 2 we hadden een dekentje in de maxi cosi maar dat vond hij blijkbaar niks. 3 dikke winterjas aantrekken. Wonderbaarlijk genoeg slaapt hij sinds de winterjas ineens goed in in de auto en kan hij ontspannen. Hij zit lekker knus en wat minder diep in de stoel dus kan beter uit het raam kijken. Onze kleine voelde zich denk ik opgesloten, nog steeds soms, maar het is door deze drie dingen nu meestal oké in de auto. Succes!!

vorige week

Reactie op BlijeKoraalrif227729

O jeetje, dat is zo zwaar!! Hadden we hier ook! Eerste 10min semi oké maar ...
Die dikke winterjas zou ik achterwege laten, dat is niet veilig in een autostoeltje. Verder veel herkenning: onze kindjes haten autorijden 😅. Soms is een ritje van 10 min al te ver. Wat hier helpt: - iets te spelen geven - ernaast zitten - spiegeltje zodat ze je kunnen zien - maisstengels (in grote hoeveelheden) - gaan rijden als ze een slaapje moeten doen - oordoppen Heel typisch: als we op vakantie gaan en 12 uur moeten rijden, is er niets aan de hand. Dan leggen ze zich er gewoon bij neer denk ik.
Nou wat gek zeg! Bedankt voor de tips ga ik proberen. Ik dacht dus dat elk kind van autorijden hield, iedereen die kinderen heeft om ons heen zegt oh nee ons kindje vind het fantastisch en slaapt heerlijk, nou slapen in de auto ho maar

Reactie op ZorgzameMuzieknoot222370

Nou wat gek zeg! Bedankt voor de tips ga ik proberen. Ik dacht dus dat elk ...
Herkenbaar je gedachten haha! Hier ook een baby die t met geluk 10 min in de auto volhoudt. Ook ernaast zitten en afleiden helpt niet. Heb dus geen tips voor je, hoop dat er van anderen nog meer tips hier worden gegeven, ga ik dat ook uitproberen. Wij vermijden nu maar de auto. Voor iedereen leuker

Reactie op VerfijndeKoraalrif979821

Herkenbaar je gedachten haha! Hier ook een baby die t met geluk 10 min in d ...
Jaa dacht echt dat ik de enige was! Nou precies ik vermijd de auto ook zoveel mogelijk dus we komen nergens joh haha, ben nog nooit zo zen geweest🤣😋 maar hopen dat het op een bepaalde leeftijd over gaat. Heb ook al zitten kijken voor een autostoeltje dat die kan zitten, dacht misschien helpt dat

vorige week

Een dikke winterjas aan in de auto is heel levens gevaarlijk! Misschien overstappen van een maxicosi naar een autostoeltje. Wij hebben een 360 graden stoeltje van 0 tot 12 jaar. Ben je ook in 1x klaar 😉. Advies is wel om in een fysieke winkel te gaan passen.

Reactie op ZorgzameMuzieknoot222370

Jaa dacht echt dat ik de enige was! Nou precies ik vermijd de auto ook zove ...
😂 Maar wij hebben een autostoeltje geprobeerd van vrienden, mochten we paar weken lenen om te kijken of dat hielp, maar helaas. Zelfde verhaal… al vond ik wel dat ze er lekkerder in zat. Maar goed de baby vond het dus helaas niet leuker

Reactie op VerfijndeKoraalrif979821

😂 Maar wij hebben een autostoeltje geprobeerd van vrienden, mochten we p ...
Oh das een goeie ja even lenen! Maar dat was dus geen succes, waardeloos zeg!

vorige week

Check eens of de luier niet te strak zit. Als ze in die beetje gebogen houding in de maxi cosi zitten kan dat nog wel eens knellen als de luier strak zit. En, de maxi cosi op de bijrijdersstoel voorin zetten zodat je baby jou gemakkelijk kan zien, ipv achterin? Moet je wel de airbag voorin uitschakelen (maar dat kan in iedere moderne auto volgens mij vrij gemakkelijk).

vorige week

Hier ging het bij onze eerste veel beter toen ze vooruit vervoerd werd.. ze vond achteruit gewoon echt verschrikkelijk! Maar ja, dat wordt niet per se aangeraden..

vorige week

Reactie op annaniempje

Hier ging het bij onze eerste veel beter toen ze vooruit vervoerd werd.. ze ...
Het is zelfs verplicht tot 15 maand of een bepaalde lengte.

vorige week

Dit hebben wij ook gehad… Wij hebben een ‘Baby Einstein aquarium’ gekocht en sindsdien is autorijden geen probleem meer!

6 dagen geleden

Mijn baby huilt ook altijd in de auto. Hoe langer de rit hoe harder ze krijst. Echt super zielig. Ik wist ook niet wat er was Maar nu kom ik erachter dat de schouder bandjes van de maxicosi dus toch wel hoger versteld kunnen worden! Sjonge! Heb nog niet gereden maar ze zit er nu al een kwartier tevreden in. Voel me wel een loedermoeder. Kind is al 20cm gegroeid en had alleen de verkleiner eruit gehaald
Super zeg! Heb hem net naast me gehad dat ging goed. Wij hebben de nuna stoel, zijn deze bandjes ook hoger te zetten? Dit krijg ik namelijk niet voor elkaar

6 dagen geleden

Ik zag een filmpje met uitleg van babypark Daarin hebben ze het over het verstellen van de “hoofdsteun”. Wat niet meer dan een kussentje is. Maar daarmee trek je dus ook de schouder riempjes mee omhoog 👍

Reactie op SpontaneBij049553

Ik zag een filmpje met uitleg van babypark Daarin hebben ze het over het v ...
Ah fantastisch bedankt!
Oh hier ook! De eerste maanden vond onze baby de auto echt prima, twee vakanties zelfs gehad, waarbij ze voornamelijk sliep. En sinds een tijdje krijst ze de boel bij elkaar in de auto, alleen stoppen en haar eruit halen helpt dan maar ja dat heeft ook geen zin want zodra je weer wegrijdt begint ze weer. Soms valt ze dan uit vermoeidheid in slaap. Zo zielig en het zorgt ook niet per se voor veiligere autoritten want je bent toch de hele tijd met je kind bezig.. Wij denken dat ze het saai vindt dus we hebben nu een speeltje achter de hand met geluidjes waar ze altijd van opvrolijkt. En goede tip van de bandjes verstellen, ga ik eens naar kijken. En ook van de luier die dan misschien niet lekker zit.

3 dagen geleden

Zit de luier te strak? Schijnt dat sommige kindjes hier last van ervaren

Reactie op SpontaneBij049553

Mijn baby huilt ook altijd in de auto. Hoe langer de rit hoe harder ze krij ...
Hahaha ahh nou hier dus hetzelfde 🙈🙈

3 dagen geleden

Wow hier ook! Zelfs als we haar in onze armen houden, ze wordt helemaal hysterisch. Tot ze er uit is is ze gelijk rustig. Gek he!