9 Reacties

één dag geleden

Hee ik werk als verzuim coördinator. Een arboarts geeft een advies omtrent jouw reïntegratie, mocht het nu zijn dat jou klachten zo dusdanig jou werk belemmeren bespreek dit met jou verloskundige en daarna met de arbodienst. Hun kunnen eventueel medische info opvragen bij je verloskundige en dan staat het wel genoteerd hoe jij je medisch voelt. Uwv betaald jouw werkgever tijdens jou ziekmelding dus die heeft geen extra kosten aan jou. Dus vraagt opnieuw een spreekuur aan en kaart het aan dat dit jouw stress geeft en dat jij dit advies niet haalbaar vind

één dag geleden

Je bent zwanger... maar niet dood ziek. Het is logisch dat je in eerste periode minder dagen hebt dit trekt bij na een aantal dagen a weken... ik vind het heel logisch dat je na 3 week weer begint. Mocht het rond die tijd nog zo erg zijn kan je dat gewoon bespreken opnieuw. Maar lijkt me niet logisch dat je onbeperkt thuis zit... terwijl je zwanger bent en hun maar moeten wachten tot je je weer meld... daar maken geneog misbruik van denk ik. Nogmaals je bent zwanger... hormonen.. kwalen hoort er bij en gaat vanzelf weer over.

één dag geleden

Reactie op AdembenemendeEls561019

Je bent zwanger... maar niet dood ziek. Het is logisch dat je in eerste per ...
Wat een achterlijke reactie. Sommige mensen zijn dus wel doodziek en daar kan een ander niet over oordelen. Iedere zwangerschap is anders. Ikzelf ben niet doodziek, zo'n reactie vind ik niet oké. Jij zit alleen in je eigen lijf en alleen jij daar iets over kan vinden. Niet een ander.

één dag geleden

Kijk aan hoe je jezelf over 3 weken voelt en beoordeel het dan samen opnieuw met de verloskundige en arbo. Laat het geen stressfactor zijn. Opnieuw afwegen hoort erbij. Ik kan mezelf wel voorstellen dat het geen prettig gesprek was.

één dag geleden

Dam heb jij vast mooie zwangerschappen gehad. Wat een belachelijke reactie wat iemand ook echt pijn kan doen. Even een voorbeeld 1e zwangerschap 53 ziekenhuis bezoeken. Nu 2de zwangerschap 11 weken zwanger 8 vocht unfussen gehad en eind dit jaar sonde plaatsen anders red ik het waarschijnlijk niet. Echt wat een misselijkmakende opmerking. Hie weet jij hoe een ander zich voelt. Ohja 100 procent ziektewet geen problemen met arbo of uwv. Dit noem je hg zwangerschap.

één dag geleden

Ik zou dit bespreken met je verloskundige. En vragen of je nog een bel consult mag hebben om de situatie misschien nog een keer goed uit te leggen. Misschien mag je een andere arboarts maar volgens mij gaat dat niet zo makkelijk. Heel naar dat je niet gehoord voelt. Ik zou echt de verloskundige je klachten op papier laten zetten en ook doorsturen naar de arboarts en je werkgever. Sterkte

één dag geleden

Ik zou het even aankijken over 3 weken en als je je nog steeds zo voelt dan aangeven. Denk vooral aan jezelf en je kindjes op dit moment en laat vooral geen druk zetten door je werkgever of arboarts.

één dag geleden

Ze zegt nergens dat ze doodziek is en lekker onbeperkt thuis wil zitten zwanger te zijn. Jeetje, wat een kortzichtige en niet helpende reactie.

één dag geleden

To ik snap dat je het geen fijn gesprek vond. Er is inderdaad een kans dat je klachten straks afnemen, maar de kans is net zo groot, dat je klachten nog een tijd of zelfs je hele zwangerschap aanwezig blijven. Kortom niemand kan daar nu een antwoord op geven, ook je bedrijfsarts niet. Overigens erg onprofessioneel om haar eigen privé als voorbeeld te gebruiken. Zij is jou niet en jij bent haar niet. Je zou komende 2 week even aan kunnen kijken en dan in week 3 nog een afspraak plannen bij je verloskundige. Zodat je dan kunt beslissen of je je werkzaamheden weer kunt opbouwen of dat je contact opneemt met je bedrijfsarts en aangeeft dat dit nu nog niet mogelijk is.