13 Reacties

15 dagen geleden

Ja slik het nu bijna 2 weken. Geen last van. Was de eerste 2 dagen wat misselijk ervan. Maar nu m’n lichaam er aan gewend is, merk ik er niks meer van.

15 dagen geleden

Reactie op nickylaane

Ja slik het nu bijna 2 weken. Geen last van. Was de eerste 2 dagen wat miss ...
Ah oké. Ik ben er maandag avond mee begonnen, ik hoop dat het zal helpen

11 dagen geleden

Ik slik het sinds week 8, omdat ik bij mijn eerste zwangerschap HELLp heb gehad. IIk slik 80 mg per dag. Dat is inpricipe een lage dosering. Ik heb verder geen bijwerkingen.

11 dagen geleden

Ik volg. Mij is het nu ook geadviseerd ( heb al bijna m'n hele leven hoge bloeddruk en medicijnen daarvoor ) maar bij m'n eerste zwangerschap niet. Ben toen uiteindelijk ingeleid met 40 weken zonder vergiftiging.

11 dagen geleden

Ik slik het nu een weekje, maar wel voor andere redenen. Omdat m'n zoontje te klein was. Ascal verdunt je bloed, zo hopen ze dat er meer bloedtoevoer bij de placenta en dus baby komt. En dat de groei bevordert. 😇 voor het slapengaan, geen last van gehad!

10 dagen geleden

Ik slik het nu twee weken. Geen bijwerkingen ofzo. Nergens last van. Ik slik het voor meerdere redenen.

10 dagen geleden

Er zijn best veel topics over in deze groep. Ik zou die ook even doornemen. Dan heb je lekker veel informatie. Succes!

10 dagen geleden

Bij 1e zwangerschap heb ik zwangerschapsvergifteging gekregen. En uiteindelijk met 36 weken opgenomen. Bij 2e en 3e vanaf week 12 ascal samen met calcium gekregen. 2e zwangerschap bloeddruk mooi onder controle gebleven. En nu zwanger van 3e dus verwacht dat t nu ook goed gaat. Geen bijverschijnselen van medicatie gehad. Succes nog.

8 dagen geleden

Reactie op Jolijn Seuren

Bij 1e zwangerschap heb ik zwangerschapsvergifteging gekregen. En uiteindel ...
Fijn dat het bij de 2e goed is gegaan! Ben je bij de eerste ook ingeleid? En hoe was dit bij de 2e? Ik had bij de 1e te hoge bloeddruk en met 38+2 ingeleid. Ga nu ook beginnen met ascal. Ben benieuwd of ik nu meer kans maak op 'natuurlijke' bevalling

6 dagen geleden

Reactie op Kaatje305

Fijn dat het bij de 2e goed is gegaan! Ben je bij de eerste ook ingeleid? E ...
Bij de eerste idd uiteindelijk met 37 weken ingeleid. En bij 2e braken mijn vliezen netjes net 39 weken. Alt8jd hoge bloeddruk gehad maar med medicatie onder controle. Nu bij 3e slik ik al 3 tabletten methyldopa 500mg en 1 tablet nifidipine 10 mg. Ascal en cacium.Ook nu nog onder controle🤞

6 dagen geleden

Reactie op Jolijn Seuren

Bij de eerste idd uiteindelijk met 37 weken ingeleid. En bij 2e braken mijn ...
Ik haak even in op jouw reactie want ik volgde mee. Ik slik ook Mytheldopa ( 3 x 500 mg ) en sinds vandaag 1 x Nifi 30 mg. Waarschijnlijk over een week starten met Ascal. Tweede zwangerschap ( bijna 15 weken ) en alles ging al vroeg sky high. Vanavond zag ik ook wat vocht in m'n linker enkel. Fijn om te lezen hoe het tijdens je tweede en huidige zwangerschap verloopt en verliep met deze medicatie. 😊

6 dagen geleden

Reactie op Jolijn Seuren

Bij de eerste idd uiteindelijk met 37 weken ingeleid. En bij 2e braken mijn ...
Dankjewel voor je reactie! Fijn dat het nu nog onder controle is, hoop dat je zo tot het einde vol kan houden 🍀

4 dagen geleden

Bij mijn eerste ben ik ben zwangerschapsvergiftiging met 30 weken al bevallen. Bij de tweede ascal geslikt en methyldopa nifedipine en labetalol en met 38w bevallen van een dysmatuur kindje maar verder wél helemaal gezond. En nu bij de derde weer aan de ascal en methyldopa voor nu 😊