9 Reacties

3 dagen geleden

Ik slik dit nu voor de tweede keer. Ik heb bij mijn eerste zwangerschapsvergiftiging gehad. Tweede zwangerschap dit gebruikt, nergens last van gehad. En nu bij nummer drie gebruik ik het weer.

3 dagen geleden

Wat is je vraag precies? Ik zou het gewoon doen, als daar je twijfel in zit. Ik heb het in de vorige zwangerschap geslikt en deze keer al vanaf week 6 omdat het zo goed is voor de doorbloeding. Ik heb geen last van bijwerkingen. Er wordt geadviseerd om voor week 16 te starten, dus je hebt nog heel even om er over na te denken. Als je op het forum zoekt op aspirine/ ascal/ acetylsalicylzuur kom je nog meer topics tegen over precies hetzelfde. Misschien fijn om die ook te lezen zodat je ziet dat er nog veel meer vrouwen zijn die dit slikken (en een enkele uitzondering die het niet wil) Volgens mijn verloskundige willen ze eigenlijk wel dat alle vrouwen dit gaan slikken o.a. omdat het zo goed is voor de ontwikkeling/doorbloeding van je placenta en dat is weer heel goed voor je baby.

3 dagen geleden

Ik slik dit nu sinds drie weken en heb geen bijwerkingen. Heb wel een lagere dosis dan het protocol (80mg ipv 100mg) omdat de standaard niet voorradig is en ze dan 160 voorschrijven. Dit vond ik zelf hoog, WHO schrijft 75mg voor en ik weeg 54 kilo. Mijn eerste zwangerschap kreeg ik bij 37 weken hoge bloeddruk en bij 40 zwangerschapsvergiftiging. Ik slik nu ook vitamine D en calcium omdat dit het risico ook wat verlaagt

3 dagen geleden

Dit is echt een kwestie van baat het niet dan schaadt het niet. De bijwerkingen die er zijn komen weinig voor en het is een hele lage dosis. Je hebt er mogelijk meer voordelen aan dan nadelen. Ik ben vandaag begonnen ☺️

3 dagen geleden

Ik slik het ook, omdat m'n zoontje te klein was en ze dus de groei van deze meid ermee proberen te bevorderen. Ik had de eerste 1 a 2 weken wat hele lichte duizeligheid en misselijkheid af en toe. Maar nu nergens meer last van!

3 dagen geleden

Ik slik het sinds deze week ook ivm een mono/dia zwangerschap. Lijkt me goed om het te doen als ze het aanraden.

3 dagen geleden

Geen ervaring maar gister wel toevallig gelezen dat een bepaalde dosis acetylsalicylzuur kan zorgen voor een verminderde aanmaak/opname van vitamine K. Wellicht is de uitwerking hiervan op je kindje nog het onderzoeken waard.

3 dagen geleden

Reactie op DS1991

Geen ervaring maar gister wel toevallig gelezen dat een bepaalde dosis acet ...
Je krijgt echt maar een hele lage dosering waardoor dit niet van toepassing is.

2 dagen geleden

Geslikt bij mijn eerste zwangerschap (niet verplicht maar geadviseerd) en gestopt met 36 weken. Uiteindelijk met 40 weken toch in het ziekenhuis opgenomen met hoge bloeddruk (geen zwangerschapsvergiftiging). Na de bevalling was mijn bloeddruk heel snel weer normaal. Nu zwanger van de tweede en is het mij weer geadviseerd dus ik gebruik het nu weer.