25 Reacties

12 dagen geleden

De aspirine zorgt er ook voor dat de doorbloeding een stuk beter is. Dat is dus een heel groot voordeel voor de placenta en je baby. Omdat de aspirine eigenlijk alleen maar voordelen geeft tijdens een zwangerschap willen ze het eigenlijk al aan alle zwangere vrouwen aanbieden. Met een hoger bmi loop je nou eenmaal meer risico, net als wanneer je aan de oudere kant bent. Waarom zou je dan iets wat bevorderlijk is voor je lijf en je kind niet nemen? Het is zeker geen bangmakerij, iedereen kan een beroerde zwangerschap of bevalling krijgen. Alleen lopen bepaalde mensen nou eenmaal meer risico, en als ik dat risico iets kan verminderen door aspirine te slikken, is dat voor mij een kleine moeite.

12 dagen geleden

Reactie op Emmy W

De aspirine zorgt er ook voor dat de doorbloeding een stuk beter is. Dat is ...
Precies en verloskundige en gynaecologen zijn heel streng wat ze aanraden en niet. Bij de minste twijfel dat het mogelijk negatief effect zou kunnen hebben op de baby raden ze iets al af!

12 dagen geleden

Hier een natuurlijke aanpak: http://www.drbrewerpregnancydiet.com/id36.html

12 dagen geleden

Reactie op rachel6820

Ik ook aangeraden gekregen vanwege bmi. Ik heb ervoor gekozen het niet te d ...
Je moet natuurlijk helemaal zelf weten wat je doet en neemt. En inderdaad, vrouwen met een maatje meer kunnen ook een prachtige zorgeloze zwangerschap hebben en zich top voelen! Zo ging ik fluitend door de zwangerschap van mijn eerste kindje heen en ging alles prima. Bij de bevalling ging het ineens helemaal mis op het allerlaatst, op de OK voor een spoedkeizersnee schoot mijn bloeddruk door het plafond en heb ik insulten gehad. Terwijl de hele baring tot 10 cm een goede bloeddruk had. Geen enkele aanleiding niks. Niet om je te laten schrikken, dit was erg onverwachts en uitzonderlijk maar ik zie het inmiddels dus wel zo dat het een kleine moeite is om de Ascal te slikken en toch echt wel de kansen op (in mijn geval herhaling) op PE te verkleinen. Dit in combinatie met Calcium supplement. En ik ben all for holistische aanpak, geen onnodige troep. Maar kan je het afwegen tegenover de ‘wat als’ als er iets gebeurt en je het had kunnen voorkomen of beperken door de Ascal?

11 dagen geleden

Reactie op Emmy W

Hoi, hier zijn ondertussen al 3 topics over geopend. Ik zou zeggen, lees z ...
Je kan deze topics even lezen.