6 Reacties

vorige maand

Hoi lieve mama, Heel herkenbaar Inderdaad zo zielig he als ze zoveel moeite moeten doen Onze zoon heeft er erg veel last van gehad. Hele dag huilen tot het dan eindelijk lukte. Kleine troost bij ons gaat het nu steeds beter. Tegen ons werd veel gezegd dat het echt wennen is voor de darmpjes. Dat klopt ook wel! Sterkte you got this
Herkenbaar! Onze zoon van 6 maanden heeft er ook last van. Spuitluiers en drollen. Vanochtend had ie gepoept, gingen we een luier verschonen en poepte die weer.. snel de luier eronder gelegd en een keurige drol 💩 Wel met veel gekreun/pers en soms tranen. Soms ook geen tranen, maar wel echt harde poep dus ik vind het ook maar wat zielig. En normaal iedere dag meerdere luiers en laatst 2 dagen niks.. nou hield mn hart vast.. heb toen ook onder ieder hapje iets meer olie gedaan, want ik vond het zo sneu… uiteindelijk poepte die wel maar met heeeel veel moeite. Dus ik begrijp af en toe ook niet waarom de ene keer wel en de andere keer niet. Probeer bij te houden wat ik geef, maar zie hierin nog niet echt een verband. Naja.. banaan.. dat is echt wel iets waar die last van heeft.. sterkte mama! Het is zeker niet altijd even makkelijk met die darmen..

vorige maand

Hier ook, al ging het niet per se gelijk met het aanbieden van hapjes. Gelukkig heeft hij er niet heel veel last van, maar het wordt ook niet beter. Hij vindt pruimen heerlijk, maar dat doet niks. Extra water in de fles en los uit een beker heeft ook geen effect. De huisarts heeft lactulose voorgeschreven, maar dat werkt ook niet..

vorige maand

Ze heeft hier een paar dagen last gehad van obstipatie, toen hebben we lactulose voorgeschreven gekregen wat erg hielp (misschien goed om in huis te hebben voor het geval dat) en zijn sinds dien weer begonnen met probiotica wat goed lijkt te helpen!

vorige maand

Erg herkenbaar! Al mijn kinderen kregen last van obstipatie bij starten met hapjes wat het ook was wat ik gaf. Nu ook weer na drie mini oefenhapjes al raak en veel buikpijn en huilen. Ik wacht nu even een paar dagen en dan weer proberen, maar even rust geven die buik. Maar wat naar hè! Snap dat je zelf ook huilt :(. Soms helpt het mij om het maar te benoemen naar je kindje, uitleggen dat het buikje pijn doet door het eten en dat ook weer over gaat. Dat je het zelf ook zo naar vind, dat je er verdrietig van wordt. Maar dat jullie er samen doorheen komen en je bij hem/haar bent en blijft ❤️

4 weken geleden

Mijn oudste dochter had dit vooral toen zij baby was. Bij de jongste nu helemaal niet!