75 Reacties

9 maanden geleden

Hier het zelfde alleen ligt kleine meid al heel de tijd stuit. Ben zelf 34 weken en ze is duidelijk niet vanplan van draaien 🙈 ondertussen ook al mooi aan het indalen , ik kreeg ook tijd tot 36 weken maar de gynaecoloog ziet dit niet snel meer gebeuren. Ik heb gekozen voor de geplande keizersnede van alles is dit zonder risico voor de baby wel zwaarder voor mij .. maar dit neem ik er dan maar bij

9 maanden geleden

Reactie op britney-24

Hier het zelfde alleen ligt kleine meid al heel de tijd stuit. Ben zelf 34 ...
Ik heb er een hard hoofd in dat de baby nog terug gaat draaien omdat ze gister al niet veel speling meer voelde tussen de bekken en de billen van de kleine. Als ik moet kiezen, dan kies ik denk ik ook voor keizersnede.. alleen ik heb een lichte angststoornis, en als ze dan het advies geven je in te lezen over de opties en ik kom bij het stukje keizersnede en er staat dat moeder kans heeft op bloedproppen in longen en etc, maakt het voor mij nog enger allemaal🥲

9 maanden geleden

Ik heb bijna 10 jaar geleden een geplande keizersnede gehad , ons oudste dochter lag in stuit en ze hadden geprobeerd om haar te draaien met 37 weken maar dit was mislukt en zei was daardoor dwars gaan liggen 😞 mijn gynaecoloog wou toen ook geen stuitbevalling doen omdat het een 1ste kindje was daarom had ze de versie geprobeerd. En mijn zus is in december 2023 voor de 3de keer mama geworden en bij haar is de versie wel gelukt , zei had wel al gevraagd in geval da het niet lukt om in stuit te mogen bevallen maar dat wordt in heel veel ziekenhuizen niet meer gedaan( belgie ) zeiden ze toen omdat er teveel risico's aan vast zitten

9 maanden geleden

Reactie op Pinkstarlady

Ik heb er een hard hoofd in dat de baby nog terug gaat draaien omdat ze gis ...
Naaah ik begrijp je! Ik zal niet ontkennen dat het me ook niet angstig maakt … ik krijg tot een paar weken na de keizersnede bloedverdunners ( injecties) omdat ik zelf al een hogere kans heb op een trombose. Ik zou zelf ni inlezen maar ik zou wel verhalen zoeken van vrouwen die ook keizersnede gehad hebben. Sommige hebben horror verhalen maar sommige hebben hierover echt wel iets positiefs, indien de angst te groot is zou ik dit zovizo aankaarten aan de verloskundige die is hier dan van op de hoogte voor op de dag zelf je gerust te kunnen stellen. Binnen de 10 tellen heb je jou wondertje in je armen

9 maanden geleden

Reactie op Mama Van 3 Schatjes

Ik heb bijna 10 jaar geleden een geplande keizersnede gehad , ons oudste d ...
Klopt idd, hier ook van België en er zijn ook maar 2 opties ofwel vaginaal ofwel in stuit keizersnede ( door de vele risico’s ) bij de andere keuzes

9 maanden geleden

Reactie op britney-24

Naaah ik begrijp je! Ik zal niet ontkennen dat het me ook niet angstig maak ...
Ja daarom dacht ik ook, ik open deze topic, om zelf geen “horror” verhalen op te hoeven zoeken. Zodat misschien meerdere dames met mij hun ervaring willen delen. Stuitbevalling wordt het sowiso niet voor mij ivm de vele risicos voor de baby, en dan dan is mn keus net als die van jou, dan zelf maar wat langer in de lappenmand alst ware

9 maanden geleden

Reactie op Pinkstarlady

Ja daarom dacht ik ook, ik open deze topic, om zelf geen “horror” verhalen ...
Ons lichaam is sterker dan we denken een keizersnede overleven we wel 💪 veel succes lieve mama!

9 maanden geleden

Reactie op britney-24

Ons lichaam is sterker dan we denken een keizersnede overleven we wel 💪 v ...
Jij ook! ❤️

9 maanden geleden

Reactie op Pinkstarlady

Ja daarom dacht ik ook, ik open deze topic, om zelf geen “horror” verhalen ...
Ik heb een droom bevalling gehad van mijn oudste om 10 minuten was ze er , ik was zelf ook heel snel goed na mijn keizersnede, smaandags is ze geboren , op woensdag bukte ik mij al om vanalles op te rapen en vrijdagmiddag was ik thuis :-) , tijdens de keizersnede hebben ze ook alles keigoed uitgelegd van wat ze deden enzo want mij toen wel geruststelde , ik heb ook 7 dagen een spuitje gehad om geen klonters te kunnen maar uiteindelijk was ik snel weer de oude ! Komt allemaal goed mama 💪 💋

9 maanden geleden

Ik heb een droom bevalling gehad van mijn oudste om 10 minuten was ze er , ...
Heel erg bedankt voor je verhaal! Het komt met mij ook vast wel helemaal goed.. mocht het een keizersnede worden, maar die angststoornis die ik heb maakt het me even moeilijk 🙈

9 maanden geleden

Reactie op Pinkstarlady

Heel erg bedankt voor je verhaal! Het komt met mij ook vast wel helemaal go ...
Tuurlijk , en dat is ook heel begrijpelijk want uiteindelijk blijft het een behoorlijke ingreep ! Ik heb het daar ook moeilijk met gehad in het begin als ik wist dat het een keizersnede zou zijn , ik voelde mij heel hard gefaald omdat mijn lichaam het niet zelf kon , maar ook daar ben ik heel goed in begeleid geweest :-) want uiteindelijk moet je doen wat het beste is voor je kindje ! En wat ik ook altijd een heel fijn gedacht vond was dat een volgende bevalling niet perse een keizersnede moest zijn :-)

9 maanden geleden

Mijn kleine ligt ook nog steeds in stuit, nog niet ingedaald dus dat hij draait is nog een mogelijkheid, maar daar heb ik een hard hoofd in. Volgende week vrijdag hebben we de laatste echo, mocht daar blijken dat hij nog steeds in stuit ligt wil ik een versie proberen en dan bedoel ik ook echt proberen. Ik heb namelijk 2 weken geleden links een rib gebroken en rechts zijn ze gekneusd. Lukt de versie niet dan probeer ik een stuit bevalling, dit is mijn tweede kindje en ik beval in een academisch ziekenhuis, vandaar dat ik dit wil proberen. Ik snap jouw angst, maar je zal het vaker op fora lezen als het misgaat, mensen hebben meer behoefte aan ventileren wanneer het misgaat. Daarnaast is jouw arts verplicht je op de hoogte te stellen van de complicaties die kunnen optreden. Het overgrote deel van de keizersnedes verloopt zonder comlicaties. In Utrecht in het Diaconessenhuis doen ze moeder geassisteerde keizersnedes, hierbij pak jij vanuit jouw buik je kindje aan. Je zou kunnen kijken of dat een optie voor je is.

9 maanden geleden

Tuurlijk , en dat is ook heel begrijpelijk want uiteindelijk blijft het een ...
Dit wordt ons tweede kindje en ook onze laatste. Mijn eerste bevalling ben ik op verzoek in geleid vanwege zwangerschapsdiabetes en het werd heel zwaar allemaal. En dat heb ik als heeeel prettig ervaren. Nu heb ik ook weer zwangerschapsdiabetes en ik spuit dit keer insuline, dus ik word al heel keurig elke twee weken in de gaten gehouden waar ik heel blij mee ben. Het komt vast helemaal goed, hij zal er toch uit moeten. Ik zou 16 april de inleidings datum horen, want dat was al besproken vanwege dus de zwangerschapsdiabetes maar als de kleine man 2 april niet gedraaid is word het een heel ander gesprek denk ik haha

9 maanden geleden

Reactie op ManonN-24

Mijn kleine ligt ook nog steeds in stuit, nog niet ingedaald dus dat hij dr ...
Oh jeetje zeg! Wat dapper dat je dan toch alsnog een versie proberen wil! En uiteindelijk dan misschien toch de stuitbevalling. En je hebt helemaal gelijk mensen gebruiken idd het internet om te ventileren, en ik kan het beste met de gynaecoloog in gesprek gaan. Voor nu hoop ik dat hij nog draait 🥰

9 maanden geleden

Reactie op Pinkstarlady

Dit wordt ons tweede kindje en ook onze laatste. Mijn eerste bevalling ben ...
Ja dan zou het inderdaad heel anders kunnen uitdraaien, maar er kan tegen dan ook nog veel veranderd, ik duim in elk geval dat hij tegen 2 april gedraaid is :-) het is altijd net dat iets fijner om zelf meer controle te hebben over je bevalling :-) onze jongste dochter is vaginaal geboren en normaal hun klein broertje nu ook

9 maanden geleden

Reactie op Pinkstarlady

Oh jeetje zeg! Wat dapper dat je dan toch alsnog een versie proberen wil! E ...
Dit gaat voor mij het dichtst bij een thuisbevalling komen helaas. Door herhaalde miskramen heb ik asherman gekregen en mag nu dus niet meer thuis bevallen, ook bij mijn eerstd niet gelukt vanwege niet vorderende ontsluiting, meconium en foetale nood. Helaas al van heel veel ideeën afscheid moeten nemen dus pak ik alles aan om het zo 'normaal' mogelijk te doen.

9 maanden geleden

Ik hoor goeie verhalen over moxa therapie! Hier al in verdiept?

9 maanden geleden

Hoe ver ben je nu? Hier besloot de kleine in week 33 in stuit te gaan liggen. 2 weken later was hij/zij gedraaid + ingedaald.

9 maanden geleden

Reactie op Anneliies123

Hoe ver ben je nu? Hier besloot de kleine in week 33 in stuit te gaan ligge ...
Ik ben 34+3 Met 30 weken zat zn koppie mooi beneden Vorige week woensdag ook En gister op de echo gezien dat hij weer omhoog ligt met zn koppie

9 maanden geleden

Reactie op EsméeX

Ik hoor goeie verhalen over moxa therapie! Hier al in verdiept?
Nee! Nooit van gehoord, ik ga het eens opzoeken!