11 Reacties
vorige maand
Toevallig slaapt onze zoon sinds deze week oo zijn eigen kamertje. En dat gaat gewoon prima, slaapt de nachten gewoon door. Geen lampje aan of iets dergelijks. Had die bij ons op de slaapkamer ook niet. Slaapzak ingestopt aan de achterkant onder het matras en de babyfoon op mijn nachtkastje mocht er iets zijn kan ik kijken. Zijn slaapzak ruikt tamelijk naar mij dus denk dat dat ook goed helpt.
vorige maand
Hier ook onlangs, met 6 maanden, overgestapt naar eigen slaapkamer. Gaat tot nu toe hartstikke goed.
vorige maand
Hier sinds twee nachten naar haar eigen kamertje (ze was gister een half jaar), vooral omdat ik het idee had dat we elkaar allemaal wakker houden. Ze drinkt sowieso nog 3 keer per nacht ongeveer bij mij en dan haal ik of mijn vriend haar op. Daarnaast moest vannacht er nog 1x een speentje in. Maar ze is niet onrustiger dan bij ons in de slaapkamer. We slapen volgens mij allemaal beter. Alsnog vind ik het wel heel zielig voelen als ik haar na de voeding weer naar haar eigen kamertje breng.
Maar ook heel chill om je slaapkamer weer “terug te hebben” en ‘‘s avonds gewoon het licht aan te kunnen doen en kleding te kunnen pakken en hardop te kunnen praten enz
vorige maand
Oja en ze was ook echt de cosleeper uitgegroeid,met haar armen lag ze de hele tijd door die spijlen. Dat speelde ook mee. Mocht ze echt heel rustig en diep slapen dan had ik haar wel langer op onze kamer gewild.
vorige maand
Mn baby slaapt sinds 3,5 maanden al op haar eigrn kamer. Ik gebruik white noise, een slaapzak en een rode nachtlamp (soms). Ik geef ook bv. Ze wordt 1 keer per nacht wakker voor een voeding. Ik heb mn babyfoon op mn nachtkastje staan dus ik krijg alles mee. Gaat heel goed! Vind het ook fijn dat ze haar eigen bedje heeft
vorige maand
Na 3.5 maand naar haar eigen kamertje gegaan, op vakantie kon ze niet bij ons slapen en eigenlijk ging het heel goed meteen. Dus thuis ook zo doorgezet. Toen sliep ze heel goed, de laatste weken minder en dan is op de eigen kamer slapen minder handig want steeds eruit. Maar het steeds wakker worden van alle geluidjes vond ik vreselijk - ik sliep nauwelijks. Uiteindelijk voor iedereen beter dit!
We geven nog steeds een nacht fles, op een stoel in haar kamer met alleen het licht op de overloop zachtjes aan, dit gaat prima.
Succes mama!
vorige maand
Hier lag ze met 5 maanden en een paar dagen op haar eigen kamer. We hadden het idee dat we haar steeds wakker hielden. Als mijn man zijn wekker ging tussen 4 en 5 was ze regelmatig ook klaarwakker ondanks dat we heel zachtjes deden en geen lamp aan enz. Ik moest dan echt moeite doen om haar weer in slaap te krijgen. Nu ze op haar eigen kamertje slaapt, slaapt ze in de ochtend vaak wel weer tot 8 uur dus dat is heerlijk! Alleen heeft ze nu natuurlijk een stuk meer ruimte waardoor ze een aantal keer per nacht wakker wordt en helemaal andersom in bed ligt of op haar buik en dan kan ze niet meer slapen🙈
vorige maand
Bij ons is de kleine na zo'n 4,5 maand naar zijn eigen kamer gegaan.
Op vakantie sliep hij in een ledikant naast ons bed. Toen we weer thuis kwamen van vakantie hebben we zijn ledikant steeds verder bij ons bed vandaan gezet en uiteindelijk op zijn eigen kamer. Babyfoon erbij, ging prima. Eerste nacht iets vaker bij hem langs. Maar het is me erg meegevallen en volgens mij slapen we alledrie beter! Ik kreeg eerst namelijk zo'n dwingend gevoel van 'ik moet ook slapen!' als ik hoorde dat mijn man en de baby al sliepen.
En het is ook heerlijk dat je weer gewoon bij je kledingkast kunt en 's avonds een lamp aan enzo.
4 weken geleden
Hier een moeder die nog niet kan loslaten ookal word hij 6 maanden morgen.
Coosleeper werd echt te klein dus hij ligt nu in zijn campingbedje wel op het goede matras met aerosleep erop. Wel nog op hoogte zodat ik zijn tutje even terug kan doen of even handje kan vasthouden dat hij weer verder slaapt. Overdag gaat hij op zijn eigen kamer en dat gaat ook goed. Maar doe vooral wat goed voelt, ik kan hem nog niet missen de hele nacht
4 weken geleden
Ons dochtertje begint de nacht in haar eigen bedje en als ikzelf naar bed ga dan geef ik haar een droomvoeding (bv) en slaapt ze verder tussen ons in. Ik heb geen zin om er voor elk wissewasje m'n eigen warme bed uit te moeten, zoals speentje er weer in e.d.. Ze is nog te onrustig 's nachts en dan ben ik blij dat ik het samen met m'n man kan doen en kan blijven liggen.
4 weken geleden
Mijn zoontje ligt sinds een week of twee op zijn eigen kamer. Ik vond het zelf eigenlijk wel lekker dat hij naast me sliep in de cosleeper, maar het was eigenlijk niet nodig. Hij slaapt bijna altijd door, hoeft geen nachtvoeding en hoeft ook geen speen nodig ‘s nachts. We hadden het idee dat hij soms wakker wordt van ons, dus daarom toch besloten om eens op zijn eigen kamer te proberen. We laten de deuren open en dat werkt prima voor ons. Overdag slaapt hij gewoon als hij moe is, niet per se met een heel duidelijk ritme. Vaak nog in de box of in de wagen en dat flexibele werkt goed voor hem!