29 Reacties

8 maanden geleden

Oja haar tongriempje is vorige week geknipt.

8 maanden geleden

Ik heb ervoor gekozen om te kolven zodat ik weet wat ze binnenkrijgt. Dit gaf mij een stukje rust en duidelijkheid. Maar daar tegenover staat nu wel dat ik moet kolven en dat is niet altijd even prettig. Vooral doen wat bij jullie past en goed voelt.

8 maanden geleden

En als je afkolft?

8 maanden geleden

Reactie op Babyyy1

En als je afkolft?
Zou ik inderdaad een keer kunnen proberen, maar ben ook bang voor zuigverwarring juist omdat t aanhappen nog niet altijd even lekker lukt...

8 maanden geleden

Maak je niet druk! Mijn dochter was pas na één maand op haar geboorte gewicht. Ze at verder goed en was tevreden. Dat is belangrijker dan een gewicht!

8 maanden geleden

Hier precies hetzelfde (alleen geen tepelhoedje). Bij mijn andere kinderen was dit ook zo dus ik was al voorbereid. Mijn andere kinderen hadden ook langer nodig om op geboortegewicht te komen. Dat maakt dat ik mij nu minder zorgen maak dan de vorige keer. In mijn zwangerschap al contact gehad met de lactatiekundige. Gisteren is zij geweest om mee te kijken met voeden en adviseren. Zij maakt zich ook geen zorgen, maar zegt wel; groei is ook belangrijk. Dat hij meer tijd nodig heeft is oké, maar hij moet wel iets van groei laten zien. Wat ik nu doe is na zijn voeding 10 cc afgekolfde melk bijgeven met vinger voeden. Hiervoor moet ik wel kolven, maar met één of twee keer kolven op een dag heb ik genoeg dus de betaling valt mee. Hiermee willen we bereiken dat mijn zoon groei laat zien en mijn productie een beetje beter wordt. Zo is het bij mijn vorige kinderen ook gegaan. Na een paar dagen is de productie beter en hoeft bijvoeden niet meer. Zou natuurlijk mooi zijn als je dit kan bereiken met vaker aanleggen, maar die slaapkoppen van mij drinken gewoon niet aan de borst als ik ze vaker aanleg.

8 maanden geleden

Reactie op OnbevreesdeLicht197142

Hier precies hetzelfde (alleen geen tepelhoedje). Bij mijn andere kinderen ...
Betaling is belasting

8 maanden geleden

Bij ons zei de kraamzorg dat ze er 3 weken over mogen doen, maar welk kind is anders, laat je niet gek maken door het consultatiebureau

8 maanden geleden

Reactie op OnbevreesdeLicht197142

Hier precies hetzelfde (alleen geen tepelhoedje). Bij mijn andere kinderen ...
Dankjewel voor je reactie. Fijn om ook dit soort verhalen te lezen en dat ze er dus best iets langer over mogen doen. Zo'n consultatiebureau kan je meteen de kriebels en onzekerheid geven alsof je dan alles verkeerd doet ofzo. Mijn zoontje kwam direct veel aan en zat binnen een week alweer op zijn geboortegewicht dus is echt even zoeken nu. Wag betreft kolven is dat hier niet nodig, ik vang met een lekschaal als +/- 60 ml op dus kan dan inderdaad wel al iets extra's geven om de groei te stimuleren..

8 maanden geleden

Hier duurde het ruim 2,5 week hij viel lang af Wat je kan doen is je baby weer in spaarstand zetten. Dus extra warm houden met een mutsje, kruiken en dekentje zodat ze geen energie hoeven te verspillen aan het warm blijven en zo meer energie kunnen besteden aannhet groeien. Dat bleek hier het probleem ondanks goede temperatuur en daarna ging hij groeien. Probeer ook 1 activiteit per dag te ondernemen dus niet in bad en naar buiten op dezelfde dag

8 maanden geleden

Reactie op K.Girlsmom

Hier duurde het ruim 2,5 week hij viel lang af Wat je kan doen is je baby w ...
Dankjewel voor jouw tips. Kruik deden we inderdaad nog wel snachts in bed. Mutsje gaan we dan toch ook maar weer doen inderdaad. Alle beetjes helpen! Hopelijk gaat onze dochter nu ook langzaam de goede kant op, fijn om te lezen dat er meer baby's iets langer erover doen om weer op het geboortegewicht te komen..

8 maanden geleden

Reactie op CRW

Dankjewel voor jouw tips. Kruik deden we inderdaad nog wel snachts in bed. ...
Graag gedaan, geen zorgen, het komt goed! Niet alle kindjes zijn hetzelfde. Ik hoop dat het wat doet!

8 maanden geleden

De kraam is bij jullie weggegaan en zou haar zorgen hebben uitgesproken als die er waren. Waarschijnlijk volgt jullie dochter haar eigen tempo. Ze komt er wel. En het stukje “onzeker worden van het consultatiebureau”. Ik snap je helemaal. Je hebt het gevoel dat je van alles moet veranderen, maar die mensen kennen jou niet eens en ze kennen jouw dochter niet. Hoe voel jij je tijdens de borstvoeding? Voel jij je dan gespannen of ontspannen? Vind je het fijn om borstvoeding te geven? Ben je ook trots op jezelf wat je tot nu toe allemaal al hebt bereikt met jouw lichaam? 💪🏻 Wat de antwoorden ook zullen zijn. Sta achter jezelf. Je bent bevallen en weet te zorgen voor een prachtig meisje en ook nog een zoon! Je kan het! Laat je niet onzeker maken door het consultatiebureau en wat cijfertjes. Kijk naar jouw dochter en als ze het goed doet en er gelukkig uit ziet, dan denk ik dat je al heel wat hebt bereikt 🥰 Ben trots op jezelf ♥️

8 maanden geleden

Reactie op CRW

Zou ik inderdaad een keer kunnen proberen, maar ben ook bang voor zuigverwa ...
Onze tweeling krijgt af en toe borst en fles. Hier geen zuigverwarring hoor, ze moeten gewoon veel oefenen met zuigen en slikken dus daarom krijgen ze ook vaak een speentje

8 maanden geleden

Ik geef ook borstvoeding en bij ons zei het consultatiebureau dat als je borstvoeding geeft, het langer kan duren voor je kindje op het geboortegewicht is, en dat dat helemaal oke is :)

8 maanden geleden

Reactie op happyyyyy

De kraam is bij jullie weggegaan en zou haar zorgen hebben uitgesproken als ...
Je hebt helemaal gelijk! Als de kraamzorg vermoeden had dat ze het niet kon, had ze dat inderdaad wel gezegd! En inderdaad het consultatiebureau kent mij en m'n dochter niet.. mijn zoontje is ook onwijs goed gegroeit op de borstvoeding en volgt ook heerlijk zijn eigen lijn (aan de hoge kant). Momenteel voel ik mij gespannen bij de borstvoeding, ook omdat ze niet altijd goed wil aanhappen en het soms een strijd wordt. Ik vind/vond borstvoeding geven erg fijn, heb het een jaar bij mijn zoon gedaan en dat ging onwijs goed. Soms het stukje trots of tevreden op mijzelf zijn is nog wel eens lastig, maar je hebt gelijk moet dat misschien ook iets meer gaan zijn! Lief dankjewel, je hebt mijn dag gemaakt en ga er een mooie dag van maken! 🩷🩵

8 maanden geleden

Zoon was pas na 3.5 week weer op zijn geboorte gewicht en hij krijgt flesvoeding. Eerlijk gezegd heb ik mij daar geen moment zorgen over gemaakt. Als jouw dochter verder gezond is en goed in haar vel zit, komt het wel goed hoor 🙂

7 maanden geleden

Reactie op CRW

Je hebt helemaal gelijk! Als de kraamzorg vermoeden had dat ze het niet kon ...
Wat een lieve reactie! Hoe gaat het nu met je?

7 maanden geleden

Reactie op happyyyyy

Wat een lieve reactie! Hoe gaat het nu met je?
Lief dat je t vraagt, dit weekend er echt wel even doorheen gezeten en mij elke keer weer zorgen gemaakt. Sinds gistermiddag toch aan het kolven om te zien of ze wel genoeg binnenkrijgt. Mijn productie is meer dan voldoende, wat fijn is om te zien. Ze drinkt de fles ook goed en vandaag kwam het consultatiebureau langs om nogmaals te wegen. En ja hoor ze is vanaf vrijdag tot nu 140 gram aangekomen!! Ben zo trots op haar (en mijzelf). Ik geloof nooit dat dat van 1 dag kolven en voeden via het flesje is, dus we komen er wel! Morgen komt een lactatiekundige meekijken naar haar aanhap en hopelijk kan zij een aantal tips geven over hoe ik eventueel zonder tepelhoedje kan voeden.

7 maanden geleden

Reactie op CRW

Lief dat je t vraagt, dit weekend er echt wel even doorheen gezeten en mij ...
Wat fijn! ❤️ Hier helpt het ook om te "finger feeden", mocht je nog bang zijn dat ze het zuigen verleert of iets dergelijks. Blij om te horen dat ze het zo goed doet! (En jij dus ook!)