11 Reacties
6 dagen geleden
Ik ben er nu. Ze zeggen dat er nu geen zika is. Er zijn wel veel muggen.
Ik spray me veel in met spray zonder deet. In hoop dat ik daarmee mezelf genoeg bescherm.
Ohhja, en ze zeggen dat vitamine b1 ook kan helpen, dat ze je wat minder aangenaam vinden ruiken. Dat neem ik ook. 10 dagen voor de reis beginnen.
6 dagen geleden
Reactie op Didifr
Ik ben er nu. Ze zeggen dat er nu geen zika is. Er zijn wel veel muggen.
I ...
Er wordt geadviseerd zo min mogelijk Deet te gebruiken in de zwangerschap; het wordt door de huid geabsorbeerd en passeert de placenta. Snap dat je iets wil tegen de muggen, maar ik zou een vriendelijkere variant zoeken.
6 dagen geleden
Ik woon er. Spray je in met buzz aloe (verkopen ze hier overal) en draag ochtend/avond lange dunne broek. Verder is het wat het is. Ik neem ondertussen 0 voorzorgsmaatregelen want is toch niet te doen. Maak je niet al te druk. Er is geen zika trouwens alleen dengue.
6 dagen geleden
Reactie op SfeervolleKolibrie921943
Ik woon er. Spray je in met buzz aloe (verkopen ze hier overal) en draag oc ...
Dus iedereen beschermt zich momenteel voor de dengue ziekte die de muggen met zich mee kunnen dragen?
6 dagen geleden
Reactie op OnvermoeibareSaffier329993
Dus iedereen beschermt zich momenteel voor de dengue ziekte die de muggen m ...
Ja, maar mensen die er wonen zijn natuurlijk wat nuchterder erover. Muggen horen bij de tropen. Dengue is niet leuk maar niet dodelijk. Er worden hier ook gewoon babies geboren hè! Maak je niet druk en geniet van je vakantie.
5 dagen geleden
Reactie op SfeervolleKolibrie921943
Ja, maar mensen die er wonen zijn natuurlijk wat nuchterder erover. Muggen ...
Ja als het alleen om dengue gaat maak ik me niet zo druk inderdaad :) het ging mij vooral om de zikavirus, maar tot nu toe zie ik en hoor ik dat het eigenlijk helemaal niet actief is momenteel. Dankjewel! :)
5 dagen geleden
Zelf ben ik twee jaar geleden geweest met 29 weken zwangerschap. Wij hadden het ook al geboekt en konden het niet annuleren, m.b.t. het virus ging online het zelfde verhaal rond maar was niet actief en is dat volgens mij nu niet anders. En zoals al gezegd wordt daar worden de vrouwen ook zwanger . Je kunt je insprayen met anti muggen spray op natuurlijke basis ( date wordt afgeraden. Ivm ingrediënten).
En vooral lekker genieten en ontspannen in het heerlijke weer met de zee en het strand ☺️
3 dagen geleden
Ik ga in februari naar Curacao. De verloskundige zei dat het veilig is. Lekker genieten! 🌞