20 Reacties

vorig jaar

Ik ben er nu. Ze zeggen dat er nu geen zika is. Er zijn wel veel muggen. Ik spray me veel in met spray zonder deet. In hoop dat ik daarmee mezelf genoeg bescherm. Ohhja, en ze zeggen dat vitamine b1 ook kan helpen, dat ze je wat minder aangenaam vinden ruiken. Dat neem ik ook. 10 dagen voor de reis beginnen.

vorig jaar

Reactie op Didifr

Ik ben er nu. Ze zeggen dat er nu geen zika is. Er zijn wel veel muggen. I ...
Er wordt geadviseerd zo min mogelijk Deet te gebruiken in de zwangerschap; het wordt door de huid geabsorbeerd en passeert de placenta. Snap dat je iets wil tegen de muggen, maar ik zou een vriendelijkere variant zoeken.

vorig jaar

Ik ben ook pas terug uit curacao uit voorzorg met Vk gebeld. Zou niet bekend zijn bij ze op dit moment dus is veilig om heen te gaan :) maak je dus geen zorgen

vorig jaar

Reactie op Ladiedahlia

Er wordt geadviseerd zo min mogelijk Deet te gebruiken in de zwangerschap; ...
Ja ik gebruik een spray zonder deet.
Ik woon er. Spray je in met buzz aloe (verkopen ze hier overal) en draag ochtend/avond lange dunne broek. Verder is het wat het is. Ik neem ondertussen 0 voorzorgsmaatregelen want is toch niet te doen. Maak je niet al te druk. Er is geen zika trouwens alleen dengue.

Reactie op SfeervolleKolibrie921943

Ik woon er. Spray je in met buzz aloe (verkopen ze hier overal) en draag oc ...
Dus iedereen beschermt zich momenteel voor de dengue ziekte die de muggen met zich mee kunnen dragen?

Reactie op OnvermoeibareSaffier329993

Dus iedereen beschermt zich momenteel voor de dengue ziekte die de muggen m ...
Ja, maar mensen die er wonen zijn natuurlijk wat nuchterder erover. Muggen horen bij de tropen. Dengue is niet leuk maar niet dodelijk. Er worden hier ook gewoon babies geboren hè! Maak je niet druk en geniet van je vakantie.

Ja, maar mensen die er wonen zijn natuurlijk wat nuchterder erover. Muggen ...
Ja als het alleen om dengue gaat maak ik me niet zo druk inderdaad :) het ging mij vooral om de zikavirus, maar tot nu toe zie ik en hoor ik dat het eigenlijk helemaal niet actief is momenteel. Dankjewel! :)

vorig jaar

Zelf ben ik twee jaar geleden geweest met 29 weken zwangerschap. Wij hadden het ook al geboekt en konden het niet annuleren, m.b.t. het virus ging online het zelfde verhaal rond maar was niet actief en is dat volgens mij nu niet anders. En zoals al gezegd wordt daar worden de vrouwen ook zwanger . Je kunt je insprayen met anti muggen spray op natuurlijke basis ( date wordt afgeraden. Ivm ingrediënten). En vooral lekker genieten en ontspannen in het heerlijke weer met de zee en het strand ☺️

vorig jaar

Ik ga in februari naar Curacao. De verloskundige zei dat het veilig is. Lekker genieten! 🌞

vorig jaar

Reactie op Mays91

Zelf ben ik twee jaar geleden geweest met 29 weken zwangerschap. Wij hadden ...
Deed mag wel zei de ggd maar dan 20 procent 4 keer per dan En 30 procent 3 keer dag Alleen beide beide geen 24 uur dekking

vorig jaar

Reactie op Didifr

Ik ben er nu. Ze zeggen dat er nu geen zika is. Er zijn wel veel muggen. I ...
Hoi ben je nog geprikt met de spray zonder deet ? En hielp de vitamine b1 voor je gevoel?

vorig jaar

Reactie op xlovesbabyx

Hoi ben je nog geprikt met de spray zonder deet ? En hielp de vitamine b1 v ...
Ik denk dat mijn hormonen door de zwangerschap iets anders zijn. Ik werd wel geprikt, maar minder. Normaal gesproken enkel ik en mijn man niet. Misschien mijn man nu meer. Helaas heb ik gezien dat er wel momenteel dengue daar is. Bij ons is het gelukkig goed gegaan. Ik had dus vitamine b1, spray zonder deet, en lange mouwen als ik niet naar het strand ging/thuis

vorig jaar

Ik zou in januari naar Bonaire gaan, en bij klm health service gaven ze aan dat er op dit moment een negatief reisadvies is voor zwangere vrouwen vanwege de zika en vooral dengue muggen. Weet niet hoe het voor curacao is, maar je kan altijd naar ggd/klm health service voor meer informatie! Ik heb daarna besloten om niet meer te gaan.

vorig jaar

Ik woon er. Spray je in met buzz aloe (verkopen ze hier overal) en draag oc ...
Hi! Ik wil je toch weer even een berichtje sturen! Ik hoor namelijk nu dat het dengue virus momenteel erg heerst op Curacao, klopt dat? We gaan 12 februari op vakantie, maar vind het risico misschien te groot als ik die mensen moet geloven. Wat is jouw ervaring momenteel?
Wij zitten momenteel op Curaçao voor een vakantie (22 weken zwanger op dit moment). Ik heb totaal geen last van de muggen, gaan ‘s avonds niet echt meer naar buiten, ook vanwege ons zoontje van 22 maanden die dan op tijd op bedje kan. Wij zijn verder vooral aan het genieten. ☀️

Reactie op Mei ‘25 🤎

Hi! Ik wil je toch weer even een berichtje sturen! Ik hoor namelijk nu dat ...
Sprayen, in de ochtend en avond even lange broek aan. Er zijn niet heel veel muggen nu. Ik zou lekker gaan, maar je moet het zelf weten natuurlijk. Ik heb tot nu toe geen dengue gehad. Ik word weer gewaarschuwd dat ik op kinkhoest moet letten als ik naar NL ga, dus het is overal wel iets.

vorig jaar

Reactie op GlimlachendeZon208284

Wij zitten momenteel op Curaçao voor een vakantie (22 weken zwanger op dit ...
Oh echt, dat is heel fijn voor jullie! waar zitten jullie ergens? Overdag of met het avondeten ook geen muggen?

vorig jaar

Sprayen, in de ochtend en avond even lange broek aan. Er zijn niet heel vee ...
Dat is zeker waar, er is overal wel iets, maar toch… ik hoorde van iemand dat het wel weer leeft op curacao, maar dat ervaar jij dus weer anders. Je wordt wel geprikt door muggen?

Reactie op Mei ‘25 🤎

Dat is zeker waar, er is overal wel iets, maar toch… ik hoorde van iemand d ...
Ja, ik word wel geprikt nog. Het leeft wel hoor en ken ook wel mensen die het gehad hebben. Maar net als je niet je leven stil legt in Nederland omdat er een kans op kinkhoest bestaat, is dat hetzelfde hier maar dan met dengue. Je moet doen waar je je goed bij voelt, maar ik zou me persoonlijk niet te druk maken.