35 Reacties
vorig jaar
Jaa, wij zijn er in 2023 geweest, begin maart, dat was toen onze huwelijksreis. Wij vonden het echt een prachtig eiland!
Wij zijn toen in 10 dagen rondgetrokken. We zijn in het Noorden gestart, in Las Palmas. Veintiuno Emblematic Hotel. Enorme aanrader voor als je de stad wilt zien! Héérlijk hotel, lekker ontbijt, leuk in de stad maar toch heel rustig.
Na 2 dagen geloof ik zijn we naar het midden gegaan. Ook een heel tof hotel: Parador de Cruz de Tejeda. Zoek maar even op het zwembad van dat hotel. Als laatst in het Zuiden, maar daar kan ik de hotelnaam zo gauw even niet van vinden. Dat was een resort.
Gran Canaria ervaar je het best als je het hele eiland bezoekt, maar je kan ook heel goed in het Zuiden verblijven en met je auto een dagtocht naar het Noorden maken.
Verdere, specifieke tips om te doen: de duinen in maspalomas, dorpje Puerto de Mogan, strand Playa Anfi del Mar. Leuke boulevard, prachtig strand, goed parkeren, heerlijke beachclub ernaast. Dolfijnen boottocht ook een succes. Verder vind je in het midden en noorden prachtige natuur, echt schitterend. Je kunt wandelen bij een vulkaankrater, mooie bergdorpjes bekijken, je hebt ook nog een gaaf glazen plateau met uitzicht, en Las Palmas is ook echt leuk. Vooral het oude centrum. Daar kan je een kathedraal bezoeken bijvoorbeeld.
In het Zuiden hadden wij echt 28 graden, Noorden was wel ietsie koeler. Maar zeker over de 20 graden. Ik vind het een enorme aanrader!
vorig jaar
Wij zijn december geweest in het zuiden van het eiland.
Het is wel echt toeristisch en weinig authentiek te vinden. In het binnenland en in het noorden wel echt prachtige natuur. Zou je wel aanraden een auto te huren dat je erop uit kan.
vorig jaar
Reactie op WijzeOchtendgloren004027
Jaa, wij zijn er in 2023 geweest, begin maart, dat was toen onze huwelijksr ...
Super veel dank voor het delen! Klinkt goed en nog zat te doen!
Naar jouw mening ook voor zwangeren een goede bestemming?
En, hebben jullie kunnen zwemmen? Ik zou graag ook wat rustdaagjes willen plannen en misschien een paar daagjes een hotel met zwembad doen, maar vraag me af of t water wel warm is.
vorig jaar
Reactie op gaby2003
Super veel dank voor het delen! Klinkt goed en nog zat te doen!
Naar jouw ...
Ja kan heel goed voor zwangeren, je beklimt dan geen berg of iets maar je ziet ook heel veel moois vanuit de auto!
Wij hebben in het zuiden toen meerder keren gezwommen bij Anfi del Mar, niet echt hele dagen maar wel in de middag bijvoorbeeld.
Zwembaden bij een resort vind ik altijd dubieus. Wij hadden dat ook, en het was ook verwarmd, maar dat vond ik zelf nog best koud. Bij ons moest je dan echt baantjes zwemmen om het een beetje lekker te hebben in het water. Dus daar twijfel ik over.. maar het strand was dus goed te doen! Zeker als je even een halfuurtje in de zon hebt gelegen met 28 graden, dan wil je al snel dat water in 🤭
vorig jaar
Reactie op Jann_195
Wij zijn nu in gran Canaria! Dikke aanrader, echt heerlijk hier. Wij hebben ...
Hi! Waar zitten jullie en welk hotel?😊
vorig jaar
Reactie op gaby2003
Dank je wel! Het zuiden schijnt wel warmer te zijn he?
We gaan zeker een a ...
Ja klopt, 10 dagen 30 graden gehad. Was heerlijk ontspannend, elke dag ook in de zee kunnen zwemmen.
vorig jaar
Ja kan heel goed voor zwangeren, je beklimt dan geen berg of iets maar je z ...
Sounds good!
En ja, precies dat. Ik lees bij veel hotels dat er wel een verwarmd zwembad is, maar wat is verwarmd haha.
Fijn om te lezen dat het in het zuiden in de zee waarschijnlijk wel lekkerder zal zijn. En anders maar niet zwemmen haha. Hopelijk pakken wij dan ook nog een beetje warme dagen boven de 25 ☀️
vorig jaar
Reactie op Jann_195
We zijn vandaag geswitcht naar Rui Papayas hotel in Playa del Ingles. Die z ...
Zitten jullie ook all inclusive?
vorig jaar
Wij zijn vorig jaar februari naar Riu Gran Canaria geweest, opzich wel mooi hotel met verschillende restaurants (a la carte, Italiaan en Japanner bijv). Erg goed eten en weer was ook prima. Niet super warm, maar warm genoeg om te zwemmen bijv. Vond het hotel wel erg massaal, daar moet je van houden. Omgeving vond ik tegenvallen, niet echt authentiek, behalve de dorpjes in het binnenland. Verder veel resorts. Ik zou niet teruggaan naar gran Canaria. Als je alleen gaat voor de zon en niet te lang wil vliegen, is het wel prima!
vorig jaar
Jaa, wij zijn er in 2023 geweest, begin maart, dat was toen onze huwelijksr ...
Weet je nog waar dat glazen plateau was? :)
vorig jaar
Reactie op EerbiedigeVallei538481
Weet je nog waar dat glazen plateau was? :)
Mirador del Balcon heet het, aan de westkant. Wij hadden zelf pech en kwamen er niet door wegafsluitingen, maar een kennis wel een paar weken later. Heb de foto's gezien en het was echt prachtig!
vorig jaar
Reactie op Jann_195
We zijn vandaag geswitcht naar Rui Papayas hotel in Playa del Ingles. Die z ...
Grappig, ik keek ook naar dat hotel! Aamrader dus. Toevallig ook al in het zwembad gezwommen en zo ja, is het een verwarmd bad? Hoewel ik denk dat de beleving ook met de buiten temperatuur te maken zal hebben.
Eten en entertainment ook goed?
Hoeveel graden is het nu daar?
Haha, sorry, 100 vragen
vorig jaar
Reactie op gaby2003
Grappig, ik keek ook naar dat hotel! Aamrader dus. Toevallig ook al in het ...
We zaten eerst in een ander hotel en dat was vreselijk, dus vandaag naar deze gegaan. We zitten all inclusive. Ik heb nog niet in het zwembad gezwommen, maar het water voelde wel redelijk warm aan en zag vandaag wel mensen zwemmen.
Er zijn 3 verschillende restaurants. Vandaag bij het buffet restaurant gegeten en echt veel keuze, ook qua groentes, vlees en vis. Het eten smaakt goed.
Er wordt genoeg georganiseerd en daarnaast zit je op loopafstand van verschillende gezellige kroegjes, mocht je wel het resort afwillen. Er gaat ook een shuttle bus naar het strand.
Ik vind dit hotel echt heel mooi en schoon. Medewerkers zijn allemaal heel vriendelijk en alles is goed geregeld.
Zelf vind ik het fijn dat wij een auto hebben, zodat we overdag beetje over het eiland kunnen touren en nog wat kunnen doen. We hebben geen rust om hele dag in een resort te zitten haha.
vorig jaar
Reactie op Jann_195
We zaten eerst in een ander hotel en dat was vreselijk, dus vandaag naar de ...
Klinkt goed! Goed om te weten dat het buffet ook uitgebreid is. Als zwangere kan ik dan nog gezond en gevarieerd eten haha.
Is het naar jouw mening drukjes nu of wel voldoende ruimte overal (restaurant, zwembad/ligbedjes)?
Goed trouwens dat jullie wel zijn verhuisd naar een ander hotel dan. Niks erger dan een verblijf dat je vakantie verpest. Veel plezier!
Hoeveel graden is het nu daar?