12 Reacties

19 dagen geleden

Ik vind Vivienne heel mooi🙌🏼

18 dagen geleden

Mijn dochter heet Lena ❤️

18 dagen geleden

Ik vind Mila ook een mooie naam ❤️

18 dagen geleden

Ik vind Vesper fantastisch voor een meisje, maar mijn man heeft em geveto'd 🥲

18 dagen geleden

Reactie op YvHaakFanaat

Ik vind Vesper fantastisch voor een meisje, maar mijn man heeft em geveto'd ...
Hahaha, hier ook met de naam Kyano voor een jongen. Ik vond het leuk, maar hij niet. 😅

15 dagen geleden

Ik heb een vraagje. Wij vinden een naam van een neef erg mooi. We zien hem eigenlijk nooit maar twijfelen toch of het raar is om zijn naam te gebruiken. Wat vinden jullie?

15 dagen geleden

Reactie op IristenHavert

Ik heb een vraagje. Wij vinden een naam van een neef erg mooi. We zien hem ...
Ik heb daar ook over getwijfeld. Nou moet ik wel zeggen dat bij ons het Aziatische cultuur in de weg zit, omdat ze zeggen dat je geen namen moet nemen van de generatie erboven (ik wil deel van m'n moeder's naam). Aziaten nemen tradities en 'regels' nogal nauw... Maar als dat jou niet in de weg it, dan zou ik zeggen, waarom niet? ☺️

14 dagen geleden

Reactie op Usagi

Ik heb daar ook over getwijfeld. Nou moet ik wel zeggen dat bij ons het Azi ...
Dat is nog iets lastiger inderdaad! Zo jammer als je een bepaalde naam mooi vindt. Bij ons is het geen cultuurdingetje dus dat scheelt. Misschien meer een gevoelsdingetje. Ik heb de neef van mijn vriend nooit ontmoet en mijn vriend heeft hem ook al jaren niet gezien. Toch zijn we bang dat de ouders van mijn vriend het raar zullen vinden… Zelf zou ik het makkelijker vinden als het mijn neef was geweest. Dan had ik het namelijk niet zo’n probleem gevonden.

14 dagen geleden

Reactie op IristenHavert

Dat is nog iets lastiger inderdaad! Zo jammer als je een bepaalde naam mooi ...
Of ze zouden kunnen denken dat het een hele eer is of iig leuk dat iemand hun verzonnen namen mooi vinden. 🤗

14 dagen geleden

Reactie op Usagi

Of ze zouden kunnen denken dat het een hele eer is of iig leuk dat iemand h ...
Jaa het gaat dan om de ouders van mijn vriend. Dus voor hen is het ook een neefje eigenlijk. En toch (hun kennende) ben ik bang dat ze het raar zullen vinden. Al zou ik zelf zo echt niet denken

14 dagen geleden

Reactie op IristenHavert

Jaa het gaat dan om de ouders van mijn vriend. Dus voor hen is het ook een ...
Of vraag een keertje lekker luchtig tijdens een etentje wat zij ervan vinden als. 😊 Dan weet je zeker wat ze denken. Nee heb je, en bij 'ja' heb je een naam voor je kindje!

14 dagen geleden

Reactie op IristenHavert

Jaa het gaat dan om de ouders van mijn vriend. Dus voor hen is het ook een ...
Ja en? Mijn schoonfamilie zij over mijn oudste dochter haar naam wat een domme, lelijke, ouderwetse naam. Nou en?! 😒 ik vind haar baby namen niet mooi maar ik zeg zoiets niet. Nu vinden ze het prachtig en is haar naam best populair. Jij moet die naam jouw hele leven zeggen, en als jouw hart zegt dit is de naam, vasthouden en ervoor gaan! Zelfs mijn eigen moeder vond de naam niet mooi, ja jammer dan. Tweede dochter besloot ik daarom ik zeg het pas na de geboorte dat werkte beter de naam was zo mooi 🥹 dacht echt oké… Als moeder wordt je vaak genoeg door “ beter wetende “ ja opgedrongen advies krijgen, en het is aan jou welk advies past bij jouw kindje, hoe ver mensen hierin mogen gaan. Ik wil best naar mensen luisteren maar als het van te voren al bekend is dat deze mensen vaak niet zo leuk reageren ja dan neem ik hun reactie met een korrel zout ook familie telt daarin mee. Ze gaan echt niet minder van hun kleinkind houden omdat jij achter jouw naam staat.