48 Reacties

16 dagen geleden

Wij hebben een kruising labrador en berner sennen. Grote hond dus ook. Wij laten mijn kind en hond nooit alleen. Wij hebben de luier laten ruiken in het begin en aan de baby en langzaam laten wennen. Ik vind het nu lastiger omdat ons kind ook graag contact wil met de hond (bijna 2 jaar) en de hond dat niet perse wil. Wij hebben heel bewust de hond niet buitengesloten omdat hij bij het gezin hoort en dat willen we ook zo houden.

16 dagen geleden

Reactie op MissMischa

Wij hebben een kruising labrador en berner sennen. Grote hond dus ook. Wij ...
Dankjewel voor je reactie! Dat zijn idd goeie tips die we zouden kunnen toepassen

16 dagen geleden

Wij hebben onze hond bij elke zwangerschap/periode na bevalling erbij betrokken. Het eerste mutsje met geur van het kindje gegeven zodat ze daar flink aan kon ruiken. We hebben een getraumatiseerde hond uit het buitenland en die veranderde positief toen de kinderen ouder werden. Wel heel waaks en beschermend maar liever dat dan vals oid. Wij laten de kinderen ook niet alleen met de hond. Ook als je kindje ouder word gelijk grenzen van de hond ook aangeven. Niet alleen de hond moet leren wat de grenzen zijn 😊.

16 dagen geleden

Hi! Ik heb zelf geen hond, wel 2 katten, maar wij gaan wel de katten erbij betrekken! Ik denk dat je zelf er vooral voor moet zorgen dat de hond niet jaloers word, dan ben je namelijk verder van huis. Ik zou de hond dus niet het huis uit sturen, maar erbij betrekken, laten ruiken idd aan poepluier, kleertjes en dergelijke. Tuurlijk moet je de hond niet met de baby alleen laten, zelfs met katten moeten wij dat niet, maar het is ook hun huis en hun omgeving waar een verandering in komt.

16 dagen geleden

Reactie op Queenie97

Wij hebben onze hond bij elke zwangerschap/periode na bevalling erbij betro ...
Hoe doen jullie dit met uitlaten? Ivm dat straks weer 1 van de twee moet gaan werken. En uiteindelijk allebei.

16 dagen geleden

Wij hebben een Mechelse herder en ik vond het bij onze dochter ook heel spannend. Helemaal omdat ze erg beschermend is naar mij toe. Toen wij thuiskwamen uit het ziekenhuis heb ik expres 1 dag een familielid bij ons thuis gehad zodat die haar in de gaten kon houden. Verder hebben we ze rustig aan elkaar laten wennen. Niet alleen laten, zelfs niet als de baby in de box ligt. Was het even niet anders dan ging de hond naar buiten. Inmiddels is mijn dochter bijna 3 en zijn ze onafscheidelijk. Maar ik laat ze nog steeds niet alleen en ik ben altijd alert op dominant gedrag.

16 dagen geleden

Wij hadden een Rottweiler (teefje). Ondanks dat je weet hoe lief je hond is, en dat je verwacht dat ze niks doet, blijf je het spannend vinden hoe het dan zou zijn. Met de geboorte was ze erg enthousiast en hebben we wel wat tijd er in gestoken om haar te laten wennen en haar te leren dat ze zachtjes moet doen. Ze was nog al een lompe dame. Gelukkig was onze kraamzorg ook bekend met grote honden en newborns, dus ook zij heeft een aandeel gehad in het laten wennen aan elkaar. Is uiteindelijk helemaal goedgekomen en die 2 zijn beste maatjes geworden. Waar de hond ging, ging ons zoontje en waar ons zoontje ging, ging onze hond hahah. Wat idd wel belangrijk is, de baby en hond niet alleen laten met zn tweeën.

16 dagen geleden

Reactie op Sabbb.c.

Hoe doen jullie dit met uitlaten? Ivm dat straks weer 1 van de twee moet ga ...
Ik had de kleine in de draagzak en deed wat kortere wandelingen. Later ging het prima met de wandelwagen en de hond ernaast. Is toch een kwestie van uitproberen wat goed gaat

16 dagen geleden

Reactie op Sabbb.c.

Hoe doen jullie dit met uitlaten? Ivm dat straks weer 1 van de twee moet ga ...
Mijn vriend laat altijd voor hij naar zijn werk gaat uit. Tussen de middag door mij. Kinderen mee in de draagzak/kinderwagen. En als ik werk ga ik in mijn pauze. Daarna mijn vriend weer bij thuiskomst en meestal ook later in de avond. Ligt er soms ook net aan wie er thuis is.

16 dagen geleden

Reactie op Perzik

Wij hadden een Rottweiler (teefje). Ondanks dat je weet hoe lief je hond is ...
Hoe hebben jullie haar geleerd om zachtjes te doen? Wij hebben een labrador teefje van 2,5 en die is op zijn zachtst gezegd heel erg enthousiast haha.

16 dagen geleden

Wij hebben ook een Duitse herder en het gaat heel goed. Na de geboorte het mutsje met bloed laten ruiken en de kraamzorg heeft ons begeleid in de 1e week laten snuffelen etc. Nu is onze dochter 2,5 en is het wel opletten geblazen, ik laat ze niet alleen. Denk hierbij aan knuffelen, erachter gaan en soms zelf proberen pijn te doen als ze boos is. De hond zoekt haar soms zelf op en soms ontwijkt ze haar dat moet je dus goed in de gaten gaan houden. Letten op signalen van de hond. Voordeel: onze dochter is eigenlijk nooit bang voor andere honden. Is wel wat gewend. De hond nu buiten doen zou niet mijn voorkeur hebben, de hond gaat het alsnog merken en laatste wat je wilt is een jaloerse hond. Succes!!

16 dagen geleden

Hey hoi, Hier ook een Duitse herder, bij onze dochter juist onze hond er heel erg bij betrokken nu is ze inmiddels 1 en zijn ze kop en kont samen en is het echt genieten.

16 dagen geleden

Wij hebben een golden retriever. Toen mijn zoontje geboren werd was hij bijna 1. Ze gaan super samen. Vanaf moment 1 hem gewoon bij m'n zoontje gelaten, zijn nu de beste vrienden!

16 dagen geleden

Ohja en een tip. Ga niet de hond buiten sluiten, dat zorgt juist voor jaloezie

16 dagen geleden

Wij hebben een Berner sennenhond van bijna 3 jaar. Toen onze dochter geboren was was ze net 1. Nooit spannend gevonden om de hond in de buurt van de kleine te hebben. Als ik iets ging doen legde ik de baby natuurlijk wel in de box. Maar ik vertrouwde mijn hond volledig met de baby. En straks met de 2e zal dat weer zo zijn. Tenzij de hond ander gedrag vertoont natuurlijk. Persoonlijk vind ik de hond vast naar buiten doen terwijl deze altijd binnen is geweest best zielig. Je kan zo juist ook jaloers gedrag creëren bij zo’n hond waardoor ze dus sneller geneigd zijn iets te doen bij de baby. kijk even wat je zelf prettig vind natuurlijk. Uiteindelijk kennen jullie de hond het allerbeste

16 dagen geleden

Hier ook 4! Grote honden. Honden heb ik altijd duidelijk regels gegeven. Op hun plaats af leggen en dan mochten ze als de energie goed was bij hen rustig wel komen snuffelen. Als je merkt dat de energie niet ok is dan niet doen. Verder de honden op hun plek wat lekkers te kluiven gegeven als ik aan het voeden was. Etc. Nadien moest ik eerder hond tegen kinderen beschermen. 1 hele duidelijke afspraak is dat de hond in zijn mand of in de bench absoluut met rust gelaten moet worden door mijn kinderen. Dit zodat de honden altijd een veilige kindvrije plek kunnen kiezen als ze het zat zijn. Ik moest dus regelmatig kinderen weghalen die richting mand kropen etc. Op een gegeven moment de puppyrenhekjes maar als grondbox voor kind gebruikt haha. Ze zijn nu ouder en onafscheidelijk. Toch laat ik ze niet alleen met hen als kinderen jonger zijn dan 10 jaar. Succes! En bij een goede gedragsdeskundige of hondenvereniging in jouw buurt kunnen ze je ook goed helpen hiermee! Je kan nu al beginnen met trainen met wandelen zonder trekken bijv. Naast een kinderwagen.

16 dagen geleden

Heb zelf een hond en heb geen enkele angst of spanningen hoe dat dadelijk gaat. Ben zelf geboren in een huis met een Schotse collie en dat is altijd goed gegaan. Op de eerste foto's van mijn geboorte staat ie er al op met zijn lange neus haha. Wel altijd duidelijke regels geweest waar we ons als kinderen aan moesten houden. Ga het bij mijn eigen kids het zelfde doen.

16 dagen geleden

Ik vind het persoonlijk gewoon heel erg eng en een risico. Ook omdat onze duitste herder niet helemaal goed is opgevoed en niet altijd zindelijk is. Dit puur uit onwetenheid van ons toen we haar namen. We gaan er voor kiezen haar in een kennel naar buiten te doen en niet te betrekken bij de baby.

16 dagen geleden

Reactie op Sabbb.c.

Ik vind het persoonlijk gewoon heel erg eng en een risico. Ook omdat onze d ...
Is het dan niet een idee om de komende 9 maanden een cursus te doen met jullie en de hond. Om er voor te zorgen dat de hond wel gewenst gedrag kan laten zien. En de ‘fouten’ te herstellen waar mogelijk. Een hond trainen kost enorm veel tijd maar als dit eenmaal goed gaat dan krijg je er zoveel voor terug! Het lijkt mij persoonlijk als de hond nu al niet goed is opgevoed het alleen maar erger kan worden door de hond te scheiden van binnen. Waardoor zoals sommige al zeggen juist jaloezie komt.

16 dagen geleden

Onze hond, een American shepherd, is net 1 als onze kleine komt. Hij is erg enthousiast en druk nu natuurlijk nog, maar met kinderen is hij heel lief en voorzichtig. Dus ook wel vertrouwen dat dit straks goed zal gaan. Zou je hond er wel bij blijven betrekken voordat de hond jaloers wordt!