48 Reacties

15 dagen geleden

Zoals Maddie ook zegt hebben wij juist onze hond heel erg betrokken bij alles. Ze mocht in de kraamweek af en toe boven op bed om zo niet het gevoel te krijgen dat ze buitengesloten werd. Toen we thuis kwamen uit het ziekenhuis eigenlijk meteen de maxi cosi op de grond gezet en de hond helemaal zelf laten ruiken en onderzoeken. Het ging echt fantastisch en ze zijn onafscheidelijk! Juist zo leuk die combi samen.

15 dagen geleden

Reactie op Sabbb.c.

Ik vind het persoonlijk gewoon heel erg eng en een risico. Ook omdat onze d ...
Hoi Sabb! Ik wilde even zeggen dat je uiteindelijk zelf het beste weet wat voor jou en je hond past. Misschien is jouw hond echt een buitenhond en gaat hij onwijs genieten van zijn vrijheid. Als het echt een knuffelkont is die affectie nodig heeft dan kan je je inderdaad afvragen of hij straks in jullie nieuwe gezinssituatie past. Ik heb zelf ook een hond waarvan ik weet dat hij af en toe komt snuffelen maar dat hij de drukte van een baby/kind soms ook zal willen omzeilen. Onze hond is namelijk geen knuffelaar. Hij is niet aggresief maar houd gewoon van zijn eigen rust. Hij loopt vaak weg uit drukke situaties wat voor ons helemaal prima is. Je kan alvast een hondencoach inschakelen om jullie situatie te beoordelen en evt trainingstips te krijgen. Als je daar natuurlijk voor openstaat. Het is in iedergeval een hele verandering voor het hele gezin! Wees lief voor iedereen en vooral ook voor jezelf!

15 dagen geleden

Reactie op WonderlijkeLelie145163

Hoi Sabb! Ik wilde even zeggen dat je uiteindelijk zelf het beste weet wat ...
Dankjewel voor je reactie! Ze vind het tot nu toe heerlijk buiten en ik moet zeggen dat zolang ze dat vind wij het ook prima vinden. Ze is een stuk blijer dan binnen en is lekker op zichzelf. We kunnen idd is kijken naar hondencoach. En mensen geven een flinke mening maar idd wij weten wat het beste is en niemand staat in ons huis erbij. Heel erg bedankt nogmaals voor je berichtje

15 dagen geleden

Reactie op Sabbb.c.

Dankjewel voor je reactie! Ze vind het tot nu toe heerlijk buiten en ik moe ...
Precies! Laat je niet gek maken! Niet elke hond is een binnen/gezinshond sommige zijn gewoon lekker zelfstandig. Dat is ook iets dat bij een herder past! Als je die vrijheid combineert met goede training en spelletjes dan kan het een hele gelukkige hond zijn! We doen met onze hond om de week obedience training, de uitlaatservice doet lange wandelingen en in het weekend nemen wij hem vaak mee naar natuurgebieden etc. Hij is echt voldaan en rustig in huis. Er gaat wat tijd in zitten maar dan is het het echt waard!

15 dagen geleden

Nou ik merk nu dat mijn hond mij al beschermt en een Duitse herder kan heel goed zijn voor kinderen. Ik groeide op tussen mooie grote bouviers en ze deden geen vlieg kwaad. Ook mijn dochters gingen als baby tussen de hond in. Het ligt echt aan het karakter van de hond. Ja 👍🏻 het is ook eng dat snap ik maar als je nu al vermoed denkt dat het buiten wordt ja dan zal daar een reden voor zijn. En dan moet je het zo oplossen. Kan je later altijd kijken hoe ze samengaan.

15 dagen geleden

Wat je nog eens kan doen is overwegen om contact op te nemen met life coach leidy. Zij is een ster in het spiegelen en coachen van baasjes en hun honden. Zij ziet ook ontzettend goed wat de energie van jouw hond is en wat deze nodig heeft. Als je echt wilt investeren in de relatie met jullie hond. Het is echt nog niet te laat daarvoor, maar je moet wel echt willen. Verder misschien ook eens kijken naar uitlaatservice. Onze hondjes gaan 2x per week mee met de uitlaatservice naar een heel groot veld, waar ze lekker kunnen spelen met andere honden. Soms is het wel te organiseren in het belang van de hond en jullie situatie.

14 dagen geleden

Reactie op Maartje ovz

Wat je nog eens kan doen is overwegen om contact op te nemen met life coach ...
Dankjewel voor deze tips!