15 Reacties

één maand geleden

Ik heb hier ook echt megal last van! Terwijl mijn eerste echo echt goed was met een heel sterk hartje. Maar door dat ik zoveel lees hier dat het mis gaat en is wordt ik er ook erg onzeker door.

één maand geleden

Ik heb hier ook veel last van maar probeer toch maar vertrouwen te hebben… Daarnaast zijn er hier veel verhalen van mensen die twijfelen of waar helaas wat misgaat. Mensen die geen twijfels hebben en waar alles top verloopt maken toch minder snel een topic aan of zoeken dit niet op denk ik. Dat probeer ik ook in mn oren te knopen.

één maand geleden

Reactie op Klavertje30

Ik heb hier ook echt megal last van! Terwijl mijn eerste echo echt goed was ...
Zo zit ik dus ook, 3 oktober heb ik mijn eerste echo. Alleen gister bericht gekregen van een vriendin van mij dat ze met 20 week nog een miskraam heeft gehad. Het maakt me zo onzeker en bang.

één maand geleden

Ik heb dit ook inderdaad en met ons vele anderen. Maandag ook een goeie echo gehad met 8 weken, maar toch blijft het in m'n hoofd spoken dat het nog altijd mis kan gaan. En weet je wat? Ja, het kan inderdaad misgaan. Maar de kans dat het goed gaat is groter. Ik laat de gevoelens van onzekerheid en angst er gewoon zijn, maar ik probeer ook genoeg ruimte te maken om van de zwangerschap te genieten. Er kunnen zo veel dingen gebeuren in het leven. Zolang er nog niets erg is, gaat het gewoon goed. Probeer beide emoties te omarmen en neem het jezelf niet kwalijk dat je je soms angstig voelt. Als je lief en begripvol voor jezelf bent dan kun je vele tegenslagen aan ❤️

één maand geleden

Ik ben nu 7.3 week zwanger en heb gisteren een test gedaan, maar deze leek wat lichter als die van een week geleden. Ik heb op sommige plekken gelezen dat het hCG te hoog is voor d etesten na zeven week🙈 heeft iemand hier ook ervaring mee? Ik heb in maart een miskraam gehad en ben bang dat het nu weer gebeurd

één maand geleden

Reactie op LiJan

Ik ben nu 7.3 week zwanger en heb gisteren een test gedaan, maar deze leek ...
Bij mijn dochtertje kwam ik er pas met 8/9 weken achter dat ik zwanger was, toen had ik echt een knaltest, dus ik weet niet of het afneemt, lijkt mij niet dat.

één maand geleden

Reactie op LiJan

Ik ben nu 7.3 week zwanger en heb gisteren een test gedaan, maar deze leek ...
Hey, dit heb ik ook gehad! Wilde "voor de leuk" nog een keer testen. Opeens een stuk lichter. Ging er dan ook vanuit met de eerste echo dat het weer niet goed zou zijn, maar zowaar een kloppend hartje en alles goed voor de 7+4. Volgende week weer een echo staan (ivm wissel v praktijk), maar merk dat ik het toch nog steeds wel spannend vind..

één maand geleden

Ik heb echt hetzelfde. Genieten lukt echt zelden. Ben 36 jaar, zwanger van mijn eerste. Ook 6+1 vandaag. Gezien mijn leeftijd ben ik er echt bang voor! Maandag 30-9 eerste echo.

één maand geleden

Hier ook heel herkenbaar helaas! Is voor mij ook de eerste, dus alles is spannend en nieuw. Heb nu al een paar dagen minder kwaaltjes en afgelopen nacht heel levendig gedroomd dat het foute boel was, dus heb heel erg de neiging om toch nog even een testje te doen vandaag. Ik houd me in, want morgen eindelijk de eerste echo (met 7+5), maar ben hartstikke nerveus!

één maand geleden

Ik heb het ook heel erg, ben nu 5 +4. Het is voor mij de eerste zwangerschap. Dus ik vind sowieso alles heel spannend. Maar elk krampje dat ik voel, of juist niet, ben ik bang dat het mis gaat.

één maand geleden

Ik ook... had er afgelopen week eindelijk vertrouwen gekregen dat het goed zat. Maar sinds maandagavond (6+6) bruin bloedverlies en lees alleen maar verhalen van mensen bij wie het een miskraam werd. Moeten afwachten is zo killing. Kon ik maar vooruitkijken of het goed komt of niet. Zou er vrede mee hebben als het dit keer helaas niet is gelukt, maar dat niet weten is zo stressvol...

één maand geleden

Oh ik herken dit zo nu ook bijna 7 weken zwanger en ondanks dat dit mijn tweede zwangerschap is nog angstiger voor een miskraam dan bij de eerste.. net ook een klein beetje roze bloedverlies. Ik weet dat dat niks hoeft te betekenen maar dat maakt me dan toch weer angstiger 🥺

één maand geleden

Ik droom elke avond van een miskraam. En sordt wakker met maagzuur en een volle blaas. Kindje gevonden met een kloppend hartje op de echo.

één maand geleden

Reactie op LiJan

Ik ben nu 7.3 week zwanger en heb gisteren een test gedaan, maar deze leek ...
Je hebt ook het Hook effect waardoor de test lichter kan zijn. Had ik bij de zwangerschap van mijn dochter ook, test was met 8 weken ineens veel lichter maar niks aan de hand.

één maand geleden

Je bent niet de enige , ik heb dat helaas ook🫣