5 Reacties

2 maanden geleden

Priv茅 al eerder. Bij de jongste gelijk met 4 weken al aan ouders en schoonouders verteld. Broers en zussen hebben we paar weken later verteld. Zo rond week 6. Verder met 12 weken aan vrienden en andere familie. Na de 13 weken echo (zo rond 14 weken) hebben we het op de socials geplaatst.

2 maanden geleden

Ik heb het nu, bij 4 weken aan 2 vriendinnen verteld, omdat zij ook al heel erg met me meeleefden gedurende het proces van zwanger worden, en ik het niet voor ze achter kan en wil houden. Ik denk dat we het aan onze ouders en broers/zussen ga vertellen over 2 of 3 weken. Misschien onconventioneel om het eerst aan vrienden te vertellen, maar vertel het aan hen meer als manier voor steun en delen van ervaringen. Bij familie is het voor mij meer een feestelijke aankondiging, en daar voelt het op dit moment nog wel te vroeg voor. En op werk wellicht rond een week of 10, 12? Weer eigenlijk niet wat gebruikelijk is! Merk dat ik het ook belangrijk vind om het tegen mensen face to face te zeggen, dus niet via de app of telefoon.

2 maanden geleden

Pas na een positieve NIPT en 13 weken echo

2 maanden geleden

Ouders en broer enzo gelijk al, overige familie na de eerste echo, op socials na week 12

2 maanden geleden

Ik heb het 2 vrienden verteld, 1 blijkt ook zwanger te zijn. Super leuk, maar voor haar de eerste keer en ik helaas al wat vaker zonder succes. We willen dit keer zo lang mogelijk gaan wachten met vertellen, als het lukt tot week 20. HR licht ik rond week 11 in, wel zo handig