28 Reacties

8 dagen geleden

Bij mij is het al bekend ben 9 weken nu❤️

8 dagen geleden

Reactie op Annabella2025

Bij mij is het al bekend ben 9 weken nu❤️
Wat leuk! Vertelde de verloskundige dat je had al kon vertellen of heb je er zelf voor gekozen om het te vertellen?

8 dagen geleden

Wij hebben het een paar weken geleden verteld met 8 weken. We hadden willen wachten maar omdat ik extreem misselijk ben en met 8 weken al meerdere ziekenhuisopnames had gehad hebben we het toen verteld.

8 dagen geleden

Reactie op kb92

Wij hebben het een paar weken geleden verteld met 8 weken. We hadden willen ...
Oh ja dat snap ik.. hoop voor je dat het wat minder wordt met de misselijkheid!

8 dagen geleden

Mijn ouders en schoonmoeder weten het. 25 oktober is onze oudste jarig dan maken we het aan de rest bekend

8 dagen geleden

Wij wachten tot we de 13 weken echo hebben gehad met het vertellen aan onze sociale kring. Ouders en beste vrienden weten het wel al.

8 dagen geleden

Wanneer jij het aan je vrienden of familie vertelt is helemaal aan jou! In principe heb je de hele zwangerschap natuurlijk geen garantie dat het allemaal goed gaat, maar ze zeggen vaak dat de meeste miskramen voor de 12 weken gebeuren en dat het daarna "veilig" zou zijn om te vertellen. Dikke onzin natuurlijk, want als jij het direct wilt vertellen zodra je een positieve test had, dan is dat ook gewoon oké! Ik zie dat je 8 weken zwanger in je profiel hebt staan, dus dan ben je zo'n 10 weken bij je echo, meestal is dat ook wel een vrij veilige marge. Als het goed zit zie je dan al een heel babytje in je buik. En dan kun je prima aan mensen vertellen dat je zwanger bent als je dat wilt. Het vertellen aan de arbo arts zou ik doen als je straks een goede echo hebt gehad. Als het daarna fout zou gaan is er namelijka begrip en steun vanuit de arbo arts. Kortom: vertel het je arbo arts na de echo en vertel de rest van de wereld dat je zwanger bent wanneer jij daar zin in hebt.

8 dagen geleden

Reactie op Emmy W

Wanneer jij het aan je vrienden of familie vertelt is helemaal aan jou! In ...
Wat een fijne reactie van je, je hebt idd ook gelijk. Ik hoor de 25e hoop ik hoelang ik zwanger ben want kan dat nu niet weten aangezien ik mijn cyclusduur niet weet haha, (heel onregelmatig ongesteld geweest). Ik ben benieuwd wat de verloskundige erover zal zeggen ❤️

8 dagen geleden

Moet je het bij je arbo arts melden? Volgens mij hoef je je werkgever heel officieel pas 3 weken voor je met zwangerschapsverlof begint te vertellen.

8 dagen geleden

Reactie op Sanne06092024

Moet je het bij je arbo arts melden? Volgens mij hoef je je werkgever heel ...
Ja dat heb ik besproken met mijn leidinggevende. Dit omdat ik mijn werk niet kan blijven doen en ze dus tijdelijk ander werk voor mij moeten vinden binnen het bedrijf. Met “zekerheid van de baby” moet ik het aangeven bij de arbo arts en die gaan dus testen uitvoeren of ik dus wel of niet mijn werk kan blijven doen. Maar dat willen ze pas in gang zetten als ik dus een goede echo heb gehad.

8 dagen geleden

Lekker zelf weten wanneer je wie wat verteld! Wij zijn het nu langzaamaan aan het delen, ik zit op 11 weken. Wanneer het goed of fout gaat wil je het met de mensen die je dierbaar zijn kunnen delen. Mijn werkgever heb ik het verteld toen ik het wist, maar ook dat is persoonlijk. Werkgevers zien het vaak ook als ‘beperking’. Je bent gelukkig goed beschermt in NL als je toch uitvalt door ziekte enz. En je werkgever heeft het UWV als garantsteller voor jouw salaris. Kortom, je werkgever zou ook alleen maar blij moeten zijn 🥰

8 dagen geleden

Reactie op Mies❤️

Ja dat heb ik besproken met mijn leidinggevende. Dit omdat ik mijn werk nie ...
Aah zo, dat snap ik! Zou goed luisteren naar je eigen gevoel, als je nu je huidige werk al niet fijn meer kan uitvoeren, zou je het al kunnen vertellen. Maar je kan ook je echo nog afwachten. Niets is goed of fout, het is helemaal aan jou wat jij prettig vindt 😊

8 dagen geleden

Reactie op Femke920309

Lekker zelf weten wanneer je wie wat verteld! Wij zijn het nu langzaamaan a ...
Oh spannende maar leuk tijd voor jullie om het te vertellen! Daar kijk ik ook echt al naar uit. Mijn zus zit nu op 34 weken en wil het haar zo graag vertellen maar we gaan er ook echt mee wachten tot week 11/12. Mijn leidinggevende begeleid mij gelukkig goed in dit proces, maar merk ook dat ze het niet heel tof vinden (voor het bedrijf) aangezien ze vervanger voor mij moeten regelen en we al een te kort aan mensen hebben. Dat is natuurlijk niet mijn probleem gelukkig, ik ben nu tenminste al hartstikke blij en kijk zo naar de 25e uit!

8 dagen geleden

Wij hebben het na de termijn echo verteld! Dat was op 10 weken :)

8 dagen geleden

Wij hebben morgen de eerste echo (7,5 week) en als deze goed is dan vertellen we het aan onze ouders en 2 beste vriendinnen. De rest volgt na de termijn echo! Inderdaad verwacht ik van deze mensen ook steun als het misgaat en zou ik het hen dan ook sowieso vertellen.

8 dagen geleden

Wij hebben het onze ouders meteen verteld. Veel familieleden hebben het al gezien afgelopen zaterdag toen de verjaardag van ons zoontje werd gevierd. Het is bijna niet meer te verbergen dit keer. Desondanks vertellen we het de rest pa na de termijnecho in november.

8 dagen geleden

Wij hebben het de ouders al wel verteld. De rest nog niet. Voor het geval het mis gaat dat je steun kunt zoeken bij elkaar

8 dagen geleden

Reactie op VrolijkeParel532819

Wij hebben morgen de eerste echo (7,5 week) en als deze goed is dan vertel ...
Aaah zo spannend!

8 dagen geleden

Wij vertellen het mijn schoonouders na onze 2e echo. We hebben de 1e echo gehad met 8w5d, volgende week vrijdag hebben we de 2e echo en dan vertellen we het aan hun. Dat zal dus met 10w6d zijn. Mijn ouders horen het met 12,5 week vanwege hun vakantie, dezelfde week m'n schoonzusje en haar vriend en dat weekend de vriendengroep

8 dagen geleden

Wij willen deze keer lang wachten met het delen en gaan met 20 weken een feestje geven ( ben dan ook jarig dus komt goed uit ) om het bekend te maken en dan doen wij meteen de genderreveal