32 Reacties
4 maanden geleden
Hoi!
Wij hadden precies hetzelfde probleem. Dochter kwam steeds vaker klem te liggen. Ik heb een tweede ledikantje gekocht en deze als co sleeper aan het bed gezet, dus 1 zijkant open. Mijn man heeft de poten van het ledikant vastgemaakt aan dat van onze boxpring. Nog lekker cosleepen samen, maar dan in een groter bedje 😊
4 maanden geleden
Reactie op SfeervolleVlucht507991
Hoi!
Wij hadden precies hetzelfde probleem. Dochter kwam steeds vaker kle ...
Oh wat slim! Is het ledikantje ervoor gemaakt dat er 1 zijkant omlaag kan? Of hebben jullie gewoon 1 zijkant eraf gelaten?
4 maanden geleden
Reactie op Mom@25
Wij hebben sinds gisteren idd het ledikant naast ons bed gezet! Ik ga er we ...
Daar hebben wij helaas niet genoeg ruimte voor. Bij ons komt hij echt tegen de zijkant aan te staan. Fijn dat dat bij jou kan, dan hoef je idd niet per se een zijkant omlaag te hebben.
4 maanden geleden
Reactie op Gienana no
Oh wat slim! Is het ledikantje ervoor gemaakt dat er 1 zijkant omlaag kan? ...
Nee hoor wij hebben gewoon het goedkoopste ledikantje van de prenatal gekocht en inderdaad 1 zijkant eraf gelaten. Wel goed strak vastgezet kan geen kant op 😊
4 maanden geleden
Hier ook. Het begint echt krap te worden voor ons dochtertje (ook 18 weken). We gaan komende week het ledikantje zetten maar achter ons bed ipv langs ivm plaatsgebrek. (De co-sleeper pastte er net nog tussen). Dan hoor en zie ik haar nog wel maar dan moet ik gewoon vanaf nu uit bed om haar te nemen en borstvoeding te geven. Zo vind ik het toch nog veilig ivm wiegendood en moet ik niet met een babyfoon werken...
4 maanden geleden
Ik heb hetzelfde en ga via Marktplaats een ikea ledikantje ophalen voor op onze slaapkamer. Op de babykamer staat er een van 1.40 bij 70 cm en dat wordt krap.
4 maanden geleden
Reactie op Goodmorningsunshine
Ik heb hetzelfde en ga via Marktplaats een ikea ledikantje ophalen voor op ...
Mijn baby slaapt trouwens al sinds het begin zonder zijkant open dus bij deze ook gewoon bedje dicht
4 maanden geleden
Reactie op Choweyn
Hier ook. Het begint echt krap te worden voor ons dochtertje (ook 18 weken) ...
Wat bedoel je met: ivm met wiegendood?
4 maanden geleden
Wat bedoel je met: ivm met wiegendood?
Minstens tot 6 maanden op je kamer en aangeraden tot dit zelfs te doen totdat de baby 1 jaar is. Dan hoor je alles veel beter en kan je sneller reageren, moest er iets zijn.
Het advies van Kind en Gezin, maar ook van vele andere internationale organisaties, is om je baby zeker tot 6 maanden en bij voorkeur tot 1 jaar in de kamer van de ouders te laten slapen.
4 maanden geleden
Je hebt van baby Bay ook grote cosleepers (maxi). Wellicht ook nog een optie als je die tweedehands kunt vinden?
Wij hadden daarna ook heel lang een ledikant 120x60 van de ikea naast ons bed staan waar je een zijkant kunt verwijderen
4 maanden geleden
Reactie op KleinWonder88
Je hebt van baby Bay ook grote cosleepers (maxi). Wellicht ook nog een opti ...
Wij hebben ook het IKEA ledikantje. Ik denk dat ik dat gewoon ga doen. Dank!
4 maanden geleden
Wij hebben een IKEA sniglar ledikant omgebouwd. Tot co sleeper! Stukje schuimrubber aan de zijkant zodat er geen kier tussen ons matrassen zit en zo slaapt ze nog heerlijk bij ons🥰

4 maanden geleden
Reactie op xBaby99
Wij hebben hem nu in een campingbedje op onze kamer liggen. De bugaboo star ...
Is dit geschikt voor elke nacht? Zou ook een oplossing voor ons kunnen zijn dus even benieuwd. Mijn zoon is ruim 8 kilo.
4 maanden geleden
Reactie op Goodmorningsunshine
Is dit geschikt voor elke nacht? Zou ook een oplossing voor ons kunnen zijn ...
Mijn zoontje is ruim 9 kilo, matras is veel dikker en steviger dan het matras wat we bij onze cosleeper hadden. Op vakantie sliep hij veel beter dan thuis in de cosleeper en daarom besloten om het campingbedje ook thuis te gebruiken.
Vond het ook geen goedkoop bedje, maar dat halen we er nu wel uit 😅
4 maanden geleden
Reactie op xBaby99
Wij hebben hem nu in een campingbedje op onze kamer liggen. De bugaboo star ...
Vind je het niet heel laag? Ik vind het zo zwaar om zo ver te bukken, maar heb ook een slechte rug 😅
4 maanden geleden
Reactie op Vogelzang03
Wij hebben een IKEA sniglar ledikant omgebouwd. Tot co sleeper! Stukje schu ...

Dit wil ik ook! Hoe heb je de matrassen op gelijke hoogte gekregen?
4 maanden geleden
Het is gelukt hoor! Alleen nog een spanband om de poten. Heel blij mee. Hopelijk slaapt ze er lekker in want ze heeft nog nooit in haar ledikantje geslapen 🤣