11 Reacties

één maand geleden

Ik heb geen last van bloed na gemeenschap, maar wat jou is overkomen met daarna de miskraam heb ik precies het zelfde gehad.😔 Nu ben ik weer in verwachting en durf ik geen gemeenschap te hebben. Had jij ook het idee dat de miskraam kwam door de gemeenschap?

één maand geleden

Ja, maar ja als het niet goed zit zit het niet goed dat is een feit. Dus ik denk niet dat de miskraam komt door gemeenschap maar misschien wel iets eerder heeft opgewekt ofzo. Toen ik gisteren weer bloed had kreeg ik het even warm, hebben besloten om voorlopig tot de echo geen gemeenschap te hebben totdat we zeker weten dat het goed zit

één maand geleden

Je krijgt geen miskraam omdat je seks hebt gehad. Je kunt wel iets bloedverlies hebben na de seks omdat je baarmoedermond heel goed doorbloed is. Er kan dan makkelijker een vaatje knappen. Zo'n vaatje kan ook knappen doordat je te hard drukt met poepen bijvoorbeeld. Je kunt er zelf dus helemaal niets aan doen dat je een miskraam krijgt, je kunt het niet ergens mee 'opwekken', maar je krijgt sowieso geen miskraam omdat je seks hebt gehad.

één maand geleden

Seks en een miskraam liggen niet in verband. Het is toeval geweest dat toen je miskraam op gang is gekomen. Bloed na seks is wel heel normaal. Je baarmoeder mond is veel gevoeliger en meer doorbloed dus hij kan net iets te lomp zijn geweest bijvoorbeeld of iets geraakt hebben. Seks heeft 0.0000000% invloed op zwangerschap. Ja aan het einde zeggen ze dat het een bevalling op kan wekken 😝

één maand geleden

Misschien iets genuanceerder: Het kan inderdaad zo zijn dat door de goede doorbloeding een klein vaatje knapt en dat hoeft niets te betekenen. Seks kan geen miskraam veroorzaken, maar het "gerommel" kan de uitstoting wel op gang brengen. Hoe vervelend dat ook is: een miskraam wordt dus absoluut niet veroorzaakt door seks. Als de miskraam komt, dan komt hij. Door seks mogelijk een paar dagen eerder. Niets waar je iets aan kunt doen.

één maand geleden

Ze zeggen dat het er niets mee te maken kan hebben. Wel is je baarmoedermond gevoeliger dus bloedt wat sneller. Maar als je je er niet prettig bij voelt kun je dit communiceren toch? Je kunt het ook leuk hebben samen zonder persé dat specifieke onderdeel gelukkig🥳😂

één maand geleden

Reactie op GenereuzeVaren485413

Misschien iets genuanceerder: Het kan inderdaad zo zijn dat door de goede ...
Ja! Dit is wat ik ook dacht! Danlk voor je reactie en heldere uitleg. Het bloed is nu ook weer weg dus verwacht dat het wel goed zit.

één maand geleden

Dank allen voor de reactie ! X

één maand geleden

Reactie op AardigeVos284010

Ja! Dit is wat ik ook dacht! Danlk voor je reactie en heldere uitleg. Het b ...
Ik duim voor je. Het is allemaal gewoon zo spannend in de eerste weken 🤞🤞🤞

één maand geleden

Reactie op GenereuzeVaren485413

Ik duim voor je. Het is allemaal gewoon zo spannend in de eerste weken 🤞🤞 ...
Lief!! Jaa en vooral als je al een miskraam hebt gehad

één maand geleden

Reactie op elizabethelenav

Ik heb geen last van bloed na gemeenschap, maar wat jou is overkomen met da ...
Dit hadden mijn partner en ik dus ook! Pas na twee weken het weer durven proberen. Geen bloedverlies uit nu toe gelukkig 🤞