Hey lieve mensen,
Is er iemand die nog borstvoeding geeft tijdens de zwangerschap? Ik geef nog borstvoeding maar hoor allemaal verschillende verhalen over dat het slecht is voor je/ de bevalling kan opwekken. Nu ben ik erg bang. Weet iemand hier meer over?
Groetjesx
Hoi, ik geef ook borstvoeding en volgens verloskundige is het geen enkel pr ...
Ja dat zei mijn verloskundige ook inderdaad. Maar iemand anders zei tegen mij dat het weeën op zou kunnen wekken. Ik heb voor mijn dochter een miskraam gehad en ben toch erg bang daardoor.
Hier ook niks gehoord over dat het de bevalling zou opwekken. Er gaan allerlei verhalen de ronde. Wat hierboven ook is aangegeven: vertrouw op de verloskundige.
Dit gaat alleen op als je tijdens je zwangerschap al gaat kolven, in de laatste paar weken alleen. Niet als je al die tijd al borstvoeding gegeven hebt. Het kan wel zo zijn dat de melk anders gaat smaken en je kindje er minder behoefte aan heeft
Ik geef ook nog borstvoeding en mijn verloskundige gaf ook aan dat het geen kwaad kan. Wel dat je kindje het misschien het minder lekker vindt omdat de smaak verandert. En er op een gegeven moment echt weinig melk komt, dus je kind dan droog drinkt.