34 Reacties
15 dagen geleden
De baby duwt je organen naar een andere plek maar de baby zelf zit pas net boven je schaambot. Dus het zijn vooral je darmen maar wel door je baby. Maar heel normaal! Merk bij mij ook dat het een beetje begint te groeien
15 dagen geleden
Ik heb hetzelfde (11 weken + 2 dagen)! Geen misselijkheid, maar juist veel meer honger. Hoewel ik denk dat ik niet extreem veel meer heb gegeten dan voor de zwangerschap, voel ik me een heel stukje dikker; ik droeg maat XS voor de zwangerschap, nu draag ik S/M. Het is inderdaad als L1sanne1993 zei; baby is nog erg klein, maar het drukt alle organen naar voren, vooral de darmen en dit is wat ons buikje al zo zwanger laat uitzien. Het is mijn eerste zwangerschap, dat had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht, maar probeer er elk stuk van te genieten, ook is het een beginnende buikje <3
14 dagen geleden
Heel herkenbaar! Ik heb dit ook sinds ongeveer een week en voel me er ook erg onzeker over.. heb geen idee wat mijn gewicht heeft gedaan. Wij hebben geen weegschaal in huis ivm mijn eetstoornisverleden 😅
Het stelde mij gerust toen mijn moeder zei dat ook zij bij het eerste kindje al met 13 weken een zichtbare buik kreeg. Ook merk ik dat mijn buik vrij hard aanvoelt en dat ik mijn buik niet goed meer kan inhouden.
14 dagen geleden
Hier ook echt al behoorlijke buik voor 13 weken. De batterijen van m’n weegschaal zijn leeg, maar verwacht eigenlijk al meer dan 3 kilo te zijn aangekomen. Heb ook alles gegeten wat los en vast zit afgelopen weken. Zoveel honger. Probeer gewoon niet te hard te zijn voor mezelf haha. Lijnen komt wel weer na de bevalling. Al ga ik er wel wat meer op proberen te letten nu.
14 dagen geleden
Reactie op Ilm2024
Heel herkenbaar! Ik heb dit ook sinds ongeveer een week en voel me er ook e ...
Heel herkenbaar de eetstoornis verleden! Hoe kom je terecht met het aankomen, als ik mag vragen?
14 dagen geleden
Reactie op MoniquevdW
Heel herkenbaar de eetstoornis verleden! Hoe kom je terecht met het aankome ...
Ah vervelend! (Dat je het herkent dan..) Ik ben al lang heel blij dat ik niet weet hoeveel ik aankom, maar heb op dit moment nog wel een beetje moeite met de hoeveelheid die ik eet (want 24/7 honger) en de groeiende buik 😅 Ik hoop dat als de buik eenmaal wat groter is en wat ronder en dat iedereen ook kan zien dat het daadwerkelijk een zwangerschapsbuik is, dat ik het dan wat kan loslaten. En zodra ik negatieve gedachten krijg mbt eten of hoe ik eruit zie, zeg ik tegen mezelf: ik doe dit nu niet voor mezelf maar voor de baby. En dat helpt!
14 dagen geleden
Ik herken dit (helaas) ook door een eetstoornis verleden. Probeer echt mild en lief naar je lichaam te zijn en inderdaad te kijken naar wat je lichaam allemaal doet op dit moment, namelijk een mensje aan het creëren! En dat ik me nu heel dik en onprettig voel door de groeiende buik, spreek ik uit naar m’n vriend en die is dan even heel lief tegen me. Dat helpt mij enorm.
14 dagen geleden
Reactie op Naomi_palopis
Mijn buik 12 weken
Hoeveelste zwangerschap is dit voor jouw
14 dagen geleden
Ja echt wel een buik nu en mijn baarmoeder ligt naar achteren gekanteld dus mijn buik is dubbel zo groot 😅 maar dat klapt in maand 5-6 naar voren, spannend. Derde baby voor mij. Ja echt een jongens buik hangt laag en ben ook constant hongerig 🤤 zoet smaakt me opeens niet en ik ben of was een zoetekauw. Nu ben ik een zout 🧂 kauw en lekker vet 🤣 ik eet altijd fruit en gezond. Nou ja we zijn zwanger 🤰🏼 de baby vraagt er niet voor niets om. Zie mooie buiken hoor 😍 leuk zoveel trotse mama’s te zien!
14 dagen geleden
Reactie op MaV1990
Ik herken dit (helaas) ook door een eetstoornis verleden. Probeer echt mild ...
Ja ik heb chronische anorexia dus vooral het aankomen is heftig voor mij! Maar ik blijf iedere dag bedenken het is mijn baby, en straks kan ik “ weer vrijer zijn “ ( met hulp van mijn diëtiste zodat ik stabiel ben maar toch tevreden blijf “. Ook met een eetstoornis verleden is het zwaar! Maar idd er groeit een mens in ons en dat mogen we best laten zien. Nu zie je het ietsje meer, maar mijn jongste dochter zegt dan mama je lijkt dik maar dat zijn kinderen en ik ga hun niet belemmeren met mijn eetstoornis. Gefeliciteerd 🥳 met jouw baby en overwinning op jouw eetstoornis! Wees lief 🥰 voor jezelf. Vind het heel knap 🤩 dat jij bent genezen ❤️🩹 ik ben zoveel naar Ursula gegaan maar mijn gewicht was te laag voor hulp. Ja dan geef je het op, maar ik en wij hebben ermee leren leven. Mijn dochters weten dat mijn hoofd niet goed werkt en dat ik anders eet. Maar voor hun ben ik de beste moeder ter wereld en gewoon normaal waar ik wel blij om ben.
14 dagen geleden
Reactie op elisexo
Mijn buikje toen 12 + 5 zo grappig want 1.5 week ervoor was die zoveel klei ...
Mooi foto, je straalt het geluk uit! :)
14 dagen geleden
Reactie op elisexo
Mijn buikje toen 12 + 5 zo grappig want 1.5 week ervoor was die zoveel klei ...
Mijn buik ziet inmiddels vergelijkbaar uit, hoewel ik nog erg slank was 2 weken geleden (maat XS). Wat gek wat zo'n 1,5/2 weken uit kunnen maken!