20 Reacties

14 dagen geleden

Hii! Een buitenlandse partner maar wonen wel samen in Tsjechië. Hij is van tsjechische komaf en ik Nederlands. Daarintegen is mijn man wel altijd 3 weken werken aan boord en 3 weken thuis😊

14 dagen geleden

Hi! Ja ik heb een Deense partner die in Denemarken woont! ☺️

14 dagen geleden

Hi! Ja een Engelse, we wonen sinds 4 weken hier en wachten nog op zijn verblijfsvergunning.. spannend !

14 dagen geleden

Blij te horen haha. Mijn vriend is Ghanees en is nu drie maanden hier geweest op een toeristenvisum. Helaas gaat ie over 1,5 week terug. Dus we zitten te onderzoeken wat de mogelijkheden zijn voor verblijf hier

14 dagen geleden

Mijn partner woont in Azië en wij gaan een MVV aanvragen. In het slechtste geval duurt dat tot na de bevalling en tijdens de aanvraag mag de partner niet naar Nederland reizen. Iemand in een vergelijkbare situatie? Hoe doen jullie dat met de bevalling en kraamweek?

14 dagen geleden

Reactie op DynamischeVlucht710228

Mijn partner woont in Azië en wij gaan een MVV aanvragen. In het slechtste ...
Ja wij zitten met hetzelfde. Alleen heeft hij nu een geldig visum (tot eind juli) dus denk ik dat hij in maart of april hierheen komt (dus voor de bevalling) en dan vragen we als het kind geboren is een verblijfsvergunning aan op grond van Chavez

14 dagen geleden

Reactie op SterkeKaketoe238778

Ja wij zitten met hetzelfde. Alleen heeft hij nu een geldig visum (tot eind ...
Mag ik vragen wat Chavez is?

14 dagen geleden

Reactie op SterkeKaketoe238778

Ja wij zitten met hetzelfde. Alleen heeft hij nu een geldig visum (tot eind ...
Daar heb ik ook aan gedacht! Maar wat mij tegenhield is dat de verwerktijd van Chavez 6 maanden is en pas na de geboorte aangevraagd kan worden. Voor mvv staat 3 maanden en zou ik binnenkort aan kunnen vragen. Die deadlines worden vaak ook niet gehaald en uitgesteld. Ik ben er nog niet uit wat beter is 😅 Blijft lastig. Een Chavez visum kun je aanvragen in verband met gezinshereniging.

14 dagen geleden

Reactie op DynamischeVlucht710228

Daar heb ik ook aan gedacht! Maar wat mij tegenhield is dat de verwerktijd ...
Mijn vriend is nog niet zover met zijn Nederlands, maar voor de zwangerschap was mvv ook het plan. Chavez is ook mogelijk voor ouders die een kind hebben in de EU, maar zelf geen EU burger zijn. Het wordt vaak gebruikt in dit soort gevallen (ouder bij pasgeborene laten zijn) omdat een kind volgens EU-recht met ouders moeten kunnen opgroeien. Het is dus niet alleen voor gezinshereniging. Wij hebben in die zin geluk dat hij voor de geboorte kan komen en dan kunnen we met de geboorteakte verblijf aanvragen

14 dagen geleden

Reactie op Elex

Mag ik vragen wat Chavez is?
https://ind.nl/nl/verblijfsvergunningen/familie-en-partner/verblijf-bij-nederlandse-kind-aanvragen-chavez

14 dagen geleden

Mijn vriend komt uit Guinee. Is wel in NL, al een tijd, maar wel ongedocumenteerd... we zijn nu bezig met papierwerk uit Guinee aanvragen voor een paspoort hier. Daarna moeten we met hulp van vwn nog heel veel hier regelen. Geeft mij wel stress... ik hoop dat het goed komt aangezien hij hier al enige tijd "illegaal" leeft.

14 dagen geleden

Het is allemaal ook best lastig, mijn man kan nog niet werken en het is financieel allemaal erg krap totdat hij zijn verblijfsvergunning heeft. Wonen momenteel bij mijn ouders thuis en kunnen pas gaan huren als hij dus een baan heeft.

14 dagen geleden

Reactie op WelgemanierdeFee959626

Mijn vriend komt uit Guinee. Is wel in NL, al een tijd, maar wel ongedocume ...
Oh dat is ook een lastige situatie. En is dan ook het idee om via Chavez te doen? Heel veel sterkte, als je wil kletsen dan laat me gerust wat weten

14 dagen geleden

Reactie op Elex

Het is allemaal ook best lastig, mijn man kan nog niet werken en het is fin ...
Bizar dat dat de gevolgen ook zijn van Brexit. Jullie hebben de aanvraag wel lopen?

14 dagen geleden

Reactie op DynamischeVlucht710228

Mijn partner woont in Azië en wij gaan een MVV aanvragen. In het slechtste ...
Haai haai, hopen dat het lukt met de MVV aanvraag en dat het op tijd rond is. Anders kan je kijken of hij na de bevalling gelijk naar Nederland kan reizen met een facilitaire visum. Misschien is dat een optie? Succes!

14 dagen geleden

Reactie op RuimdenkendeKlaver996675

Haai haai, hopen dat het lukt met de MVV aanvraag en dat het op tijd rond i ...
Bedankt, fingers crossed 🤞🏻 Goed dat je het facilitaire visum noemt. Daar weet ik nog niet veel vanaf dus ga ik even in duiken. Het is altijd goed wat extra opties te hebben. We hopen dat het lings of rechtsom goed komt

14 dagen geleden

Reactie op SterkeKaketoe238778

Bizar dat dat de gevolgen ook zijn van Brexit. Jullie hebben de aanvraag we ...
Yes! Hij is 4 weken geleden in aanvraag gegaan en vanaf vorige week maandag is hij in behandeling. Ik heb me aan alle eisen voldaan maar ik stress er nog steeds over… hopelijk horen we het nu zsm, ze hebben verder niet om verdere info gevraagd.

14 dagen geleden

Reactie op SterkeKaketoe238778

Oh dat is ook een lastige situatie. En is dan ook het idee om via Chavez te ...
Uiteindelijk wel ja! Dat had ons contactpersoon van vwn wel vermeldt. Maar voordat we die procedure kunnen starten moeten we eerst papierwerk van de ambassade van Guinee uit Brussel hierheen halen. Daarna kan er hier een paspoort voor hem gemaakt worden en aan de hand daar van kunnen we als het goed is via Chavez wat doen. Dankjewel! Jullie ook! Zal ik doen, dankjewel 🙏🏻❤️

13 dagen geleden

Reactie op Elex

Hi! Ja een Engelse, we wonen sinds 4 weken hier en wachten nog op zijn verb ...
Hier ook een een relatie met een Engelsman. Hij komt in december hier wonen

13 dagen geleden

Reactie op Rose95

Hier ook een een relatie met een Engelsman. Hij komt in december hier wonen ...
Nice! Al in process met het IND? Zo ja voor welk verblijfsvergunning ga jij?