13 Reacties
7 maanden geleden
Hier hetzelfde, maar dan op een potje. Op het begin poepte ze ook vaak op het potje, maar tegenwoordig alleen een plas. Wel lastig in te schatten hoe lang we haar er boven laten hangen. Overigens doe ik het in de nacht niet en als we onderweg zijn op dit moment ook even niet.
7 maanden geleden
Hier doen we het vanaf de geboorte, gaat redelijk goed. En hebben we soms een mooie vangst. Het is vooral zijn routine leren kennen en hierop inspelen. ( Altijd na slapen en een tijdje na voeden) Maar we merken dat hij steeds beter aangeeft dmv huilen als er iets moet gebeuren. Wij vinden het een super leuk en goed iets om te blijven volhouden.
We gebruiken nu de volgende potjes: tophat potty en easy pisi
7 maanden geleden
Reactie op Mattyy
Hier doen we het vanaf de geboorte, gaat redelijk goed. En hebben we soms e ...
Oww en we klemmen het potje ook tussen de benen en gaan dan zelf op een stoel zitten bij de tophead. Je heb hier trouwens ook speciale elastiek voor zodat deze minder glijden.
De easy pisi hebben we op het aanrecht staan omdat we er een mooie standaard bij hebben.
7 maanden geleden
Reactie op Mattyy
Hier doen we het vanaf de geboorte, gaat redelijk goed. En hebben we soms e ...
Wat goed joh! Ik moet echt nog beter die signalen leren herkennen. Doe het nu vooral bij luier verschonen aanbieden en soms als ik het idee heb dat hij krampjes heeft. Heb zelf alleen de tophat potty
7 maanden geleden
Interessant dit. Ik lees mee. Een zindelijke baby klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Ik heb vragen.
- Hebben jullie meerdere kinderen? Is dit dan ook haalbaar? Het klinkt namelijk als een pittige tijdsinvestering.
- Dragen jullie baby's helemaal geen luier of nog wel voor de zekerheid?
- Hoe werkt dit 's nachts?
- Hoe werkt dit als je kindje over een tijdje naar de opvang gaat of als opa/oma een keer oppassen?
7 maanden geleden
Reactie op SuusZ88
Interessant dit. Ik lees mee. Een zindelijke baby klinkt bijna te mooi om w ...
Hieronder even wat antwoorden op je vragen. (We zijn pas 2 weken bezig dus, daar komt deze ervaring vandaan)
- Voor ons is dit het eerste kindje, ik vind het minder werk dan telkens een luier moeten verschonen. Het is vooral vaak potje aanbieden (na slaapje, na eten, voor slaapje etc). Wij doen dit wel samen als partners dan gaat het een stuk beter.
- Yes we hebben altijd een luier om, want ongelukjes kunnen altijd gebeuren. Vanaf een bepaalde leeftijd zou je ding kunnen minderen
- 's nachts bieden we ook het potje aan mits hij papa en mama niet al heel lang wakker gehouden heeft
- babies zijn heel slim en kunnen vrij snel een opvolging van een signaal koppelen aan een persoon. Als opa of oma niets met het signaal doet zal hij deze niet meer geven. Maar bij papa en mama wel.
Hopelijk heb je hier iets aan, wij hebben wel een cursus gevolgd hiervoor wat echt heel interessant was/is.
gisteren
Wij zijn begonnen twee weken na de geboorte en doen het nu zes maanden. We hebben geen poepluiers meer en ong 7 van de 10 luiers blijven droog! Het kost wel veel tijd en je moet goed op de signalen van je kindje letten maar wij zijn er toch blij mee. Scheelt later weer zindelijkheidstraining. Wij hebben geen cursus oid gevolgd maar hebben ons er wel zelf in verdiept (Instagram o.a.)