31 Reacties
15 dagen geleden
Hi! Ik ben 21 jaar en nu 12+2 weken zwanger en ik merk dat verhalen van andere moeders en het internet mij soms heel bang kunnen maken met nare verhalen tijdens de geboorte, of zelfs er na. In de weken voor mijn eerste echo was ik ook heel bang dat er geen kloppend hartje zou zijn, maar het enige wat ik kan doen is al die zorgen aan de Vader geven en Hem vertrouwen dat mijn kindje gezond en wel gevormd zal worden. Door veel te bidden en dus vertrouwen vanuit mijn hart ben ik veel rustiger geworden, en mijn favoriete bijbelverzen zijn dan ook psalm 23:4 en 1 petrus 5:7. En als reminder om altijd dankbaar te zijn voor deze zwangerschap lees ik psalm 127:3 ook regelmatig ❤️ God zegen jou en je kleintje🙏🏼
15 dagen geleden
Wat mooi te horen! Ik ben ook een christelijke mama van 25 jaar🤗 11+3 en gisteren een mooie termijn echo gehad, zo dankbaar! Ik merk meer te bidden door alle dankbaarheid maar ook onzekerheden die op me afkomen met zwanger zijn. Vanaf het begin is mijn vertrouwen zo groot omdat we de timing aan God hebben toevertrouwd, maar al die aartse twijfels… gelukkig doen we het niet allen maar (hopelijk) met partner en vrienden/familie.
Ik ben een leesplan aan het volgen in de Youversion app, “geboorte vol vertrouwen” is maar 5 dagen maar met mooie overdenkingen over zwanger vrouwen in de bijbel. Dank voor het openen van dit topic en een fijne zwangerschap toegewenst 💕✨
15 dagen geleden
Reactie op TopperAms
Hoi!
29 jaar en zwanger van de tweede. We hebben al een meisje van 2. Afg ...
Oeps, iets te snel verzonden.
Gelukkig nu wel(tot zover) gezegend met een goede zwangerschap, maar merk dat door ook wat andere moeilijkheden bij mensen om mij heen ik wel ben gaan nadenken over het leed in deze wereld, God's al dan wel of niet ingrijpen en de mogelijkheid om te kunnen zeggen dat God een situatie zegent en in Zijn hand heeft of dat je gewoon toevallig geluk hebt tussen de ellende van deze wereld.
15 dagen geleden
Hoi,
Mooie Topic.
Ik heb van een vriendin een Handboek bij zwangerschap, geboorte en kraamtijd gekregen met als naam: Ik loof u.
Absoluut een aanrader om aan te schaffen.
15 dagen geleden
Ik ben zwanger van een 4e kindje, en ik mag wel waardevolle informatie uit dit boek halen.
Ik hoop dat jullie er ook wat aan mogen hebben.
Een goede zwangerschap toegewenst!♥️
15 dagen geleden
Reactie op TopperAms
Oeps, iets te snel verzonden.
Gelukkig nu wel(tot zover) gezegend met een ...
Wat vervelend dat je dat hebt meegemaakt. Fijn dat het tot nu toe met deze zwangerschap goed gaat!✨
Ik heb zelf twee keer een beginnetje van een zwangerschap gehad dat niet heeft gepakt, heel pril maar met een vervelende pre-menstruatie week als gevolg. Daarom in de zomer de timing bij het universum/God gelegd omdat onze wens groot was maar ook beseften dat we het niet kunnen sturen. Sterkt mij enorm om in de onzekerheid en twijfel toch te proberen los te laten en te vertrouwen hoe moeilijk soms ook
14 dagen geleden
Hi, ik ben 14 weken zwanger van mijn 2e. Het boek ‘Supernatural Childbirth’ is echt een aanrader om te lezen, daar staan heel veel bijbelteksten in en begint met als je wil worden tot de bevalling.
Bij ons is het ook niet gelijk allemaal vanzelf gegaan, maar het is goed om te weten dat bv miskramen niet Gods wil is, maar wat in Johannes 10:10 staat: de dief is gekomen om te stelen, te doden en te vernietigen.
14 dagen geleden
Mooi topic! En mooi dat je schrijft, hier 14 weken in verwachting van ons 2e kindje. Ik ben 25 jaar. Hier ook heel veel last van twijfels, vind moeilijk om het in Zijn handen te leggen. Hij zorgt immers voor ons, dat heeft Hij beloofd!
14 dagen geleden
Gefeliciteerd allemaal! hier ook een Christelijke mama (27 jaar). Dit wordt ook ons eerste kindje na 1,5 jaar proberen. We zijn nu 10w1d in verwachting. Ik merk zelf dat ik ergens wel rust voel, dat God het in Zijn hand houdt. En dat betekent in mijn ogen niet dat alles gaat zoals ik het verlang, maar dat Hij in elke situatie naast mij loopt en in elke uitkomst er voor mij wil zijn. Ik heb zelf veel met muziek. Canvas & Clay van Maverick City, DOE vind ik een hele mooie.
14 dagen geleden
Wat een mooi topic 🥰 ik ben momenteel zwanger van ons tweede wondertje. Wij zijn zendelingen in Nicaragua. Twee weken voor ik zwanger werd hadden mijn zus en mijn pleegdochter een droom dat ik een zoontje kreeg dus ik geloof dat het een gezegende zwangerschap zal worden 🙏🏻
Mijn meisje van 2 is geboren met een open ruggetje en heeft meerdere keren in het ziekenhuis gelegen. Voor mij betekent dat niet dat God slecht is, Hij is er juist bij in moeilijke tijden ❤️ Jezus zei dat er op aarde dingen kapot gaan en boeven dingen stelen, Hij beloofde nooit een leven zonder moeilijkheden maar Hij is er altijd bij ❤️
13 dagen geleden
Hi🙋♀️ ik ben 23 en ook aanstaande mama van ons eerste kindje, wat het zo bijzonder maakt is dat wij nu 93 dagen getrouwd zijn en 91 dagen zwanger💕🩵 het aller aller grootste kado. Ik merk zelf dat ik nu ik zwanger ben God veel meer dank, en Hij helpt mij te vertrouwen in Zijn plan en mijn lichaam🥰
12 dagen geleden
Wat fijn dat er andere christelijke mama's zijn hier op de app! Ik ben 25 en wij zijn 1,5 jaar getrouwd. En nu in verwachting van ons eerste kindje. Onze kinderwens was groot, maar we hebben er bijna een jaar op moeten wachten. Het geeft dan heel veel rust dat je weet dat alles geleid en bestuurd wordt, ook al was het soms moeilijk. En je komt er dan al snel achter: een kindje is echt een geschenk! Tot nu toe gaat de zwangerschap echt goed, dus dat is heel fijn! Ben wel blij als ik straks de kritieke weken voorbij ben, morgen ben ik 12 weken..
12 dagen geleden
Hii gezegende mamas. Mooi om jullie verhalen te lezen. De Here is met ons en geeft ons kracht. Hier een paar bijbelse teksten om te blijven verklaren, zelfs wanneer het moeilijk wordt.
1. Ik ben meer dan een overwinnaar door Christus, die mij lief heeft. (Romeinen 8:37)
2. Als de Here voor me is, wie kan dan tegen mij zijn? (Romeinen 8:31)
3. Dezelfde Geest die Jezus heeft doen opstaan uit de dood, leeft in mij! Hij is mijn helper, Hij versterkt mij. (Romeinen 8:11)
4. De Here is mijn herder, ik heb alles wat ik nodig heb. Zelfs al ga ik door een donkere dal, ik zal niet vrezen want de Here is dicht bij mij. (Psalmen 23)
5. Juist als alles mij angst aanjaagt, stel ik mijn vertrouwen op de Here. (Psalmen 56:4)
6. De vrucht van mijn schoot is gezegend, mijn kind is gezegend. (Deuteronomium 28:4)
7. Ik kan alles aan door Christus die mij daar de kracht voor geeft. (Filippenzen 4:13)
8. De Here is met mij, Hij laat mij niet in de steek. Hij verlaat mij niet. (Deuteronomium 31:6)
9. De Here kent mij en Hij heeft een plan voor mijn leven. Een plan van hoop en geluk. (Jeremia 1:5 en Jeremia 29:11)
10. De Here is met mij in moeilijkheden, Hij beschermt me. Ik hoef dus niet bang te zijn. Ik ben kostbaar in Gods ogen, Hij houdt van mij. (Jesaja 43:1-4)
12 dagen geleden
Zo leuk alle christelijke mama’s! Ik ben 26 jaar en nu bijna 14 weken zwanger van onze eerste! We zijn zo dankbaar dat God dit aan ons gegeven heeft. Onze trouwtekst was Psalm 23, de Heer is mijn herder, het ontbreekt mij aan niets. Zo gaan we ook onze zwangerschap in, voor eeuwig dankbaar omdat we op Hem kunnen vertrouwen
11 dagen geleden
Hi! Ik ben ook een christelijke moeder en 14 weken zwanger van de vierde. Heb kinderen van 7, bijna 5 en 2,5 jaar. Deze vierde is echt een knipoog van Boven 😉
We hadden het niet meer “gepland” de babyspullen al weggegeven en gebruikten anticonceptie. Wel een worsteling om dit een plek te geven. Toch is het juist ook zo dat ik veel steun aan mijn geloof heb nu: overgeven aan God en Zijn plan. Blijkbaar wordt er ons nog een kindje aan ons toevertrouwd; er is geen kind “per ongeluk” op de wereld. Met ieder kind heeft Hij een plan! We hoeven het niet alleen te doen!
6 dagen geleden
Wat denken jullie over het vieren van avondmaal? Bij ons heb je losse kleine bekertjes dus valt het op als je geen slokje neemt.. ben wel benieuwd!
6 dagen geleden
Reactie op Naomivanvna
Wat denken jullie over het vieren van avondmaal? Bij ons heb je losse klein ...
Bij ons heb je keus tussen druivensap en wijn. Misschien vragen hoe andere moeders het hebben gedaan? Lijkt mij toch dat er meer mensen zijn die om allerlei redenen geen alcohol willen drinken?
6 dagen geleden
Reactie op Naomivanvna
Wat denken jullie over het vieren van avondmaal? Bij ons heb je losse klein ...
Mijn mening is dat het kleine beetje van het avondmaal echt niet schadelijk is. Maar als je het niet wil kan je altijd aangeven? Bij ons doen ze altijd druivensap zodat kinderen mee kunnen doen