14 Reacties

één maand geleden

Ik heb ook dat advies gekregen, je kan niet anders dan contact hebben met je kind natuurlijk 🙈 ik laat vooral mijn man helpen als mijn zoontje op het potje geweest is, meer kan je eigelijk niet doen.. gewoon opletten dat je half opgegeten dingen bv niet zelf nog opeet

één maand geleden

Hier heb ik nog nooit van gehoord ook niet bij mn andere meiden. Mn meiden zijn 10 en 5. Maar goed ik werk in de kinderopvang dat is al helemaal lastig. Ik werk met peuters en vanaf oktober kunnen het er wel 16 op 1 groep zijn. Geen idee hoe ik dat ga doen.

één maand geleden

Reactie op Jennifer1703

Hier heb ik nog nooit van gehoord ook niet bij mn andere meiden. Mn meiden ...
Bij ons in België moet je onmiddelijk stoppen met werken in de kinderopvang als je positief test

één maand geleden

Contact met speeksel echt vermijden. Direct handen wassen na luiers, snot neuzen etc. Niet uit m’n glas/rietje laten drinken, niet met m’n bestek eten. Kus op haar mond geef ik nu ook niet. Hoe lastig het ook is, ik vind het hetzelfde als bepaalde dingen niet mogen eten en drinken.

één maand geleden

Reactie op babyaprl23

Contact met speeksel echt vermijden. Direct handen wassen na luiers, snot n ...
Dit idd, en zelf goed handen wassen als je zelf iets eet. Ik vind dit nog lastiger dan alles wat ik niet mag eten nu. Mijn kinderen zijn 5 en bijna 3, volgens mij is de kans op CMV dan wel kleiner, maar beter het zekere voor het onzekere…

één maand geleden

Reactie op babyaprl23

Contact met speeksel echt vermijden. Direct handen wassen na luiers, snot n ...
Ja oke ik snap je, dat was ook het advies van de verloskundige, maar het is nogal onmogelijk als je een kind hebt dat alles onder kwijlt? 🤷🏼‍♀️ zijn er ook moeders met jonge kinderen bij wie dit ook speelt? Met mijn 3 jarige lukt het namelijk ook wel maar vooral qua speeksel met de kleinste is het vrijwel onmogelijk. Kan mijn handen kapot wassen en vervolgens op de bank gaan zitten en in een kwijl vlek grijpen zegmaar. Ik kan hem ook niet optillen zonder in contact te komen met zijn speeksel aangezien zij zijn handen ook in zijn mond stopt

één maand geleden

Reactie op Faysel

Ja oke ik snap je, dat was ook het advies van de verloskundige, maar het is ...
Precies, je kan niet voorkomen dat je steeds speeksel aan je handen krijgt, het zit overal - zeker met kwijlende kinderen. Daarom is mijn strategie: vooral zelf goed handen wassen voordat je iets eet (of kookt). Want anders blijf je bezig, dat is niet te doen.

één maand geleden

Reactie op RR

Precies, je kan niet voorkomen dat je steeds speeksel aan je handen krijgt, ...
Ja klopt. Dat doe ik vooral. Handen wassen na luiers verschonen of het potje gebruik en voordat ik iets met eten doe voor mezelf extra wassen. Mijn arme handen😂🫠

één maand geleden

Reactie op RR

Dit idd, en zelf goed handen wassen als je zelf iets eet. Ik vind dit nog l ...
Ik heb een dochtertje die nooit heeft gekwijld dus ik kan me voorstellen het dan anders is

één maand geleden

Dit wist ik nog niet! Ik deel altijd mijn toetje met mijn zoontje (gaat naar kdv…), maar ik ga daar direct mee stoppen en wat vaker mijn handen wassen. Wat zijn er veel gevaren in een zwangerschap hè…

één maand geleden

Ik wist dit ook nog niet 😮 ik was mijn handen al goed als mijn dochtertje op de wc is geweest en we delen geen bestek of beker meer, maar hoe doen jullie dat als je kleine je een kus wil geven? Mijn dochtertje is 2,7 jaar en geeft ons graag een kus op de mond. (Wanneer ze gaat slapen etc) Hoe gaan jullie daar mee om?

één maand geleden

Reactie op babyaprl23

Ik heb een dochtertje die nooit heeft gekwijld dus ik kan me voorstellen he ...
Ja dit heb ik dus ook! Mijn oudste kwijlde nooit zo ! Maar deze jongste is net een slak😅🫠

één maand geleden

Reactie op Femia007

Ik wist dit ook nog niet 😮 ik was mijn handen al goed als mijn dochtertje ...
Mijn dochter is bijna 3 en de afgelopen maanden heb ik er een spelletje van gemaakt om haar te vragen of ik een kus op mijn wang mag. Inmiddels vraag ik daar dus direct om als ze een kus wil; mag mama er 1 op de wang? En wil jij hem op die of op die wang? Wanneer de baby er is is ze dat zo weer vergeten hoor🤗

één maand geleden

Reactie op Faysel

Mijn dochter is bijna 3 en de afgelopen maanden heb ik er een spelletje van ...
Goed idee ☺️ dankjewel