7 Reacties
10 dagen geleden
Wow. Oké. Heftig hoor.
Ik snap dat jullie meisje lekker in jullie bed ligt. En zolang jullie dat prima vinden, is dat oké toch?!
(Ik heb thuis een bijna 4 jarige die 6 van de 10 nachten ook bij ons in bed kruipt.. en ik heb geen zin en geen puf daar iets aan te doen, vind het eigenlijk ook wel gezellig.. meestal dan🤭)
Een vloerbed is wellicht een goed idee! Alleen.. hoe doe je dat dan met de baby? Ik ga er van uit dat die ook dicht bij jou wilt zijn 🙈
Wie weet slaapt je dochtertje wel gewoon door het geluid van de baby heen, of went ze er snel aan.
Misschien dat een slaapcoach een idee heeft. Wel even goed zoeken, want dat hoeft allemaal niet zo rigoureus en zeker niet op een “ouderwetse” manier. Dus iemand die bij jullie en jullie opvoedstijl past. En zeker niet iemand die alleen maar gaat zeggen dat ze echt in haar eigen kamertje hoort oid als dat niet is wat je wilt.
10 dagen geleden
Mijn dochter sliep ook alleen in met ons er naast. We hebben toen ze 2 jaar werd een 140x200cm bed gekocht en op haar eigen kamertje gezet en zo konden we dus wel bij haar liggen tot ze sliep en uiteindelijk heeft ze zo dus echt zelf leren slapen in haar eigen bedje/kamer
10 dagen geleden
Ik ben heel benieuwd. Zitten hier met hetzelfde probleem.. zoontje van 18 maanden kan zelf in slaap vallen in zijn eigen bed maar wordt ergens rond 23.00 wakker en slaapt dan bij ons verder (ledikant aan bed gebouwd). In mei komt de tweede en zit precies met hetzelfde vraagstuk..
9 dagen geleden
Houd moed en ga wel toewerken naar een eigen bed zou ik denken. Ook voor de veiligheid van de baby.
Wij hebben ook lang met onze baby tot peuter op de kamer (wel eigen bedje) maar altijd in onze armen/met handje vast en dus veel te lange avondrituelen die onze avond wel opslokten.
Anders ook totale paniek, niet te doen.
Afbouwen duurt misschien nog maanden, maar in stappen zijn wij nu bij een kind dat zalig onder een dekentje kruipt en welterusten zegt.
Wat een verschil voor iedereen in het gezin!
Stap 1: wel in eigen kamer met ouder erbij in slaap vallen. Evt in jullie armen.
Stap 2. In eigen bed in slaap met ouder.
In paar weken steeds verder weg zittend.niet meer handje vast, wel in het zicht. Net op de gang enz. Als je terugkomt bij huilen stelt dat gerust. proberen niet uit bed te nemen maar daar te kalmeren met je aanwezigheid.
Stap 3. Zelfstandig in slaap leren vallen omdat ze snapt dat ze je niet ziet, maar je wel thuis bent.
Je kind kan nu ook steeds meer begrijpen, dus vertel dus jullie gaan oefenen.
Tip van slaapcoach als een avond minder goed gaat dan eerder, geen punt van maken maar wel zeggen : morgen gaan we weer oefenen met...
Het is gewenning en vertrouwen krijgen dat je thuis bent
7 dagen geleden
Volhouden en vooral rustig er naar toe werken. Misschien beginnen met een boekje lezen in haar eigen bed en dan bij jullie slapen. Vervolgens boekje lezen en knuffelen in haar bed en dan bij jullie slapen en zo de tijd voor het slapen steeds ietsje langer maken zodat ze fijne gevoelens bij haar kamer en bed krijgt.