3 Reacties

3 dagen geleden

Hi, ik kan helaas geen antwoorden geven op al je vragen. Bij het uwv kijken ze naar je laatst genoten werkgever en nemen ze een gemiddeld van jouw loon over de afgelopen referteperiode. Als je in het afgelopen jaar dus minder hebt verdiend kan dat wat nadelig voor je uitpakken. Mocht je ziek zijn ten gevolge van je zwangerschap krijg je altijd 100% uitbetaald en dat geldt ook voor je zwangerschapsverlof. Mochten de medische klachten niet zwangerschaps gerelateerd zijn en je mocht aanspraak willen maken op het uwv dan betalen de evt 70% van het loon door. Ik neem aan dat je wel gewoon een werkgever nu hebt toch. Als zij jou ziek uit dienst melden en je geeft aan dat je klachten (deels) ook met je zwangerschap hebben te maken kun je daar aanspraak op maken.

3 dagen geleden

Mijn burnout heeft te maken met een onvervulde kinderwens, niet met een zwangerschap. Maar 3 jaar verder zit ik nog steeds in diezelfde burnout, maar nu ben ik wél zwanger. Echter verdien ik nog steeds 50% van dat oude salaris. Ik vraag me gewoon af wat ik ga krijgen zodra ik met zwangerschapsverlof ga. Wordt die ziektewet door burnout dan omgezet naar zwangerschapsverlof, oftewel, ga ik dan van 50% naar 100%?

3 dagen geleden

Reactie op Usagi

Mijn burnout heeft te maken met een onvervulde kinderwens, niet met een zwa ...
Aah, ik las het inderdaad. excuus als ik je verkeerd heb begrepen. Je krijgt van het UWV 100% als je onder het vangnetcatogerie valt. In jouw geval is dat ook zo.