38 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op SuzanDeadman

DIT WERKT ECHT SUPER GOED!!! Ik kan er ook wel beetje misselijk van worden ...
Dankjewel hopelijk heb ik binnenkort een opluchting😃🎉

2 maanden geleden

Reactie op Ellie202422024

Maar echt. Ik kon wel janken van geluk vandaag 😂
Haha ik wil ook😂 Morgen ga ik halen hele dag door zuipen🤣🤣

één maand geleden

Alles in de comments geprobeerd en het resultaat is absoluut miezerig voor mij. Huisarts neemt het niet serieus ondanks dat ik al sinds voor mijn zwangerschap aan macrogol zit. Heeft iemand nog tips??

één maand geleden

Reactie op GetalenteerdeKamille913716

Alles in de comments geprobeerd en het resultaat is absoluut miezerig voor ...
Eet je volkoren brood of crackers? Genoeg drinken (echt richting 2 liter) en een rondje wandelen iedere dag. Daarnaast lekker kiwi's eten, eventueel inderdaad zoals hieronder staat roosvicee laxo/pruim. Hoeveel zakjes macrogol neem je per dag?

één maand geleden

Reactie op nv7

Eet je volkoren brood of crackers? Genoeg drinken (echt richting 2 liter) e ...
Letterlijk alles geprobeerd. Ook contact opgenomen met de huisarts omdat ik best bang was om macrogol in te nemen. Uiteindelijk te horen gekregen dat 2 zakjes macrogol ook veilig was. Zit daar nu al 1,5 week aan. Nog steeds geen verandering.

één maand geleden

Reactie op Ellie202422024

Ik heb het geheim! Roosvice pruim. Tip kreeg ik van de verloskundige. Ik ...
Waar koop je die? Ik heb hier bij de plus, jumbo en kruidvat gekeken maar deze 'smaak' hebben ze niet.

één maand geleden

Ik heb daar ook erg last van en lijk echt veel verder zwanger omdat ik zo een dikke buik heb op sommige dagen. Ik heb pds dus heb ik regelmatig last van maar met een kleine zwangerschapbuikje die hard aan het werk is vind ik het wel vervelend. Let altijd wel op m’n voeding maar desondanks last van de klachten.

één maand geleden

Verse vijgen werkt ook als een tierelier!

één maand geleden

Letterlijk alles geprobeerd. Ook contact opgenomen met de huisarts omdat ik ...
Bij de macrogol is geadviseerd echt 2 liter water te drinken. Macrogol houdt namelijk vocht in de darm vast waardoor het je ontlasting zacht maakt. Als je dus heel weinig drinkt dan heeft het geen kans om het vocht vast te houden en dan heeft het minder / geen effect. Oh en je darmen worden trager als je zwanger bent, dat helpt ook niet mee😅. Zelf heb ik exact hetzelfde probleem, tijdens m'n 1e zwangerschap ben ik gewoon echt 's nachts niet goed geworden op het toilet dat het leek alsof ik een BBZ had... ik was uit eindelijk geobstipeerd 😅😅. Ik werd door de gyn naar huis gestuurd met 4 microlaxjes en 2 zakjes macrogol per dag. Eenmaal op gang door die microlax, bleef het wel op gang met 2 zakjes maar ik moest ook wel echt op de rest van de voeding letten + beweging. Nu ben ik daar zo bang voor, dat ik met een app me ontlasting bijhoud zodat als ik 2 dagen niet ben geweest een extra zakje neem.

één maand geleden

Reactie op Pequeno19

Waar koop je die? Ik heb hier bij de plus, jumbo en kruidvat gekeken maar d ...
ik had goen bij de deka gevonden albert heijn heeft pruim niet

één maand geleden

Letterlijk alles geprobeerd. Ook contact opgenomen met de huisarts omdat ik ...
zakjes van huisarts helpen niet echt

één maand geleden

Guys, dank voor alle reacties maar ik doe echt al alles wat hier aangeraden wordt. Ik zit al een jaar aan de macrogol, ben nu 6 weken zwanger. Ik weet niet of 3 zakjes mag? Weet iemand of dat oké is? Dagelijks kiwi en pruim op, op z’n minst 2 l water, vezelrijk dieet gemonitord door de diëtiste. M’n enige optie is een derde zakje macrogol maar ik weet niet of dat veilig is voor baby?

één maand geleden

Guys, dank voor alle reacties maar ik doe echt al alles wat hier aangeraden ...
Dat zou je aan de huisarts moeten vragen.

één maand geleden

Reactie op Pequeno19

Waar koop je die? Ik heb hier bij de plus, jumbo en kruidvat gekeken maar d ...
Bol.com verkoopt het ook. En kijk niet bij het limonade schap maar bij het baby schap!

één maand geleden

Reactie op SaraP

Verse vijgen werkt ook als een tierelier!
Chiazaad ook!

één maand geleden

Als goed is mag je metamucil ook tijdens zwangerschap gebruiken. Zijn vezelzakjes die je bij Kruidvat kan kopen

één maand geleden

Zelf neem ik er hier 3 van op een dag en kan goed naar het toilet. Zodra ik 1 dag oversla merk ik dat de volgende dag gelijk

één maand geleden

Lieve lieve behulpzame comments, ik weet dat dit niet mijn post is maar ik wil toch nog even terugkomen om jullie allemaal hartelijk te bedanken voor de behulpzame reactie. De wanhoop zat er goed in bij mij en uiteindelijk samen met de dokter wat uit kunnen werken. Ik ben jullie allen zeer dankbaar. Groeten, Mommy to be die niet meer vastzit 😅❤️