4 Reacties

15 dagen geleden

Mijn contract is stopgezet omdat mijn werkgever me aanbood een pauze te nemen van mijn studie (zit in laatste jaar mbo 4 BBL (werken en leren)). Ik heb mezelf ziekgemeld bij mijn werkgever en toen zelf aangemeld bij het uwv waardoor ik nu een ziektewet uitkering krijg tot aan mijn verlof omdat het gewoon echt niet gaat. Na mijn bevalling en verlof ga ik weer werken. Ben zelf ook bezig ofcourse met mijn vorige werkgever die mij onterecht heeft ontslagen eigenlijk wat helemaal niet mag.

15 dagen geleden

Mijn contract is ook niet verlengd. Wij kiezen ervoor (maar moet ook haalbaar zijn) om volle focus te hebben op onze 1e kleine en zn broertje of zusje die er aankomt. Die tijd krijg je nooit meer terug. Ondertussen volg ik wel een opleiding om me om te laten scholen zodat ik straks een half jaar na de 2e geboren is weer aan het werk kan.

15 dagen geleden

Bij mijn eerste kreeg ik ook geen contract verlenging. Na dit nieuws heb ik bekend gemaakt dat ik zwanger was en dus de rest van mijn contract(5 weken) aangepast wou werken omdat het een zwaar beroep was(geen nachten meer en een rooster dat ik fijn vond) gelukkig werkte mijn assistent manager hier goed aan mee(hij maakt de roosters). Daarna volledig gebruik gemaakt van mijn WW en na de geboorte van mijn zoon alleen gereageerd op vacatures die ik echt leuk vond. Uiteindelijk pas weer gaan werken toen hij 9mnd oud was. Moet zeggen ik heb genoten van een rustige zwangerschap en de 9mnd samen met mijn zoon waren echt super fijn. Geen spijt van gehad!

14 dagen geleden

Je hebt ontzettend veel voordelen aan zwanger zijn mbt werk, uitkeringen enz. Als jij straks denkt dat je niet fulltime of helemaal niet kunt werken, lichamelijk en mentaal, zal ik als ik jou was gebruik maken van deze situatie en je ziekmelden bij het uwv. Ga hier vooral niet om stressen en denk aan jou en je kindje.