23 Reacties
8 maanden geleden
Toevallig heb ik laatst ook dadels gehaald omdat ik wat gezonde mineralen wil binnenkrijgen. Alleen lust ik ze niet dus met moeite eet ik ze op. Ik zag een filmpje van een verloskundige voorbij komen om de dadels in water te doen en op te drinken nog niet uitgeprobeerd dus heb geen idee hoe het smaakt. Het is geen recept maar misschien heb je er misschien wat aan
8 maanden geleden
https://gezondgezin.nu/2023/04/14/bananenbrood-van-havermout/
Heb zelf al diverse cakes gebakken met dadels, deze bijvoorbeeld
8 maanden geleden
Hey wat grappig! Ik ben deze ronde ook weer aan de dadels en waar ik ze vorige zwangerschappen gewoon “los” at zag ik dat nu niet zitten. Ik heb een “bark” gemaakt.
Dadels pletten/malen (250g)
Daaroverheen 100% pindakaas (90g)
Daaroverheen een reep pure chocolade 85%
Pindakaas even in de magnetron om smeuïger te maken, verdeelt makkelijker.
Chocolade smelten in de magnetron voordat je het erover giet.
Ik stapelde het in een cakeblik op bakpapier(wel wat ruzie met de plakkende dadel 😝
Daarna in de vriezer op laten stijven en daar bewaar ik het ook.
Ik heb de bark verdeeld in 4 stukken, voor elke dag 1. Dan zit je aan de juiste hoeveelheid dadels. Maar het is wel veel!! Ik heb mijn tussendoortjes erdoor vervangen want het “extra” erbij eten is me teveel😂
Ohja. Niet geheel onbelangrijk; het smaakt naar snickers/m&m’s. Zelfs mijn man die een hekel heeft aan “gekke dingen” zoals dadels en die fan is van snickers en m&m’s keek me met grote ogen aan dat hij het zo lekker vond😂👍🏼
Verder ben ik deze zwangerschap fan van karnemelk (?) met ranja😂 dus ik zat eraan te denken een smoothie te maken met karnemelk, fruit en dadels. Nog niet helemaal over het recept uit en nog geen puf gehad om te proberen😋
8 maanden geleden
Ik gooide ze vaak door een smoothie, maar dat kreeg ik ook maar met moeite weg 🥲 Banaan, (plantaardige) melk, rood fruit en dadels was nog de beste combinatie ☺️ (ik had rood fruit uit de vriezer, zo n mega zak, dus daar kun je wel lang mee doen en je hoeft je geen zorgen te maken dat je aardbeien na 2 dagen niet meer goed zijn)
8 maanden geleden
Ik heb pas deze gemaakt, vond ze erg lekker! Zou er volgende keer gewoon 100% pindakaas voor pakken ipv dure amandelpasta haha, ook net wat meer smaak voor mijn idee
https://www.instagram.com/reel/DHOQ1gJICNE/?igsh=a3JjZnU4M2xpb2xv
8 maanden geleden
Ik heb pas gezonde brownies gemaakt. Ik vind erg lekker en zo probeer ik toch wat dadels binnen te krijgen.
100g dadels weken in water en malen, vervolgens 3el havermout, 3el, 2e honing (maakt extra zoet en is niet perse nodig), 2el notenpasta. Allemaal door elkaar mixen en balletjes van maken en dan in pure chocolade dippen. Kan je vervolgens ook in vriezer bewaren
8 maanden geleden
En hier nog een paar die ik heb opgeslagen:
https://www.instagram.com/p/Bzwy2tEIxMi/?igsh=NDF6YmRqcHc1aXU1
https://www.instagram.com/reel/DHTko7JMNIp/?igsh=cGYweHN1bGJucHl2
8 maanden geleden
Reactie op Faysel
Hey wat grappig! Ik ben deze ronde ook weer aan de dadels en waar ik ze vor ...
Oohhhh die bark klinkt heel erg goed!! Dat ga ik komend weekend eens proberen. Zit er ook aan te denken om misschien dadel-kokosballetjes te maken, hoop dat dat dan naar bounty smaakt 😂😂
8 maanden geleden
Ik heb ze van de jumbo, maar let er vooral op - waarvandaan ook, dat het medjool dadels zijn. Die zijn zoeter, dikker, sappiger. Die andere vind ik echt kurkdroog haha
8 maanden geleden
Ik vind zelf dadels met pindakaas en gesmolten chocolade erg lekker, geeft een beetje snickers idee😍. Ook heb ik een tijdje terug op het werk dadels gegeten met roomboter en zeezout. De combi klinkt gek maar mijn collega was er dol op en ze stond erop dat ik het probeerde en het was ook echt best wel lekker🤭
8 maanden geleden
Reactie op Samsha
Waar en welke dadels halen jullie?
Bij oa AH die van Yogi&Yousef vind ik ook heel lekker! Net bonbons zo karamelachtig.
Komen niet uit nederzettingen op de westelijke jordaanoever voor wie dat iets doet (medjoul AH al jaren wel). En dan heb je ze zelfs met chocolade. Mmmm. Prijzig, maar écht lekker.
8 maanden geleden
Reactie op Samsha
Laatst hadden ze ook medjool dadels bij de Lidl!
8 maanden geleden
Reactie op Samsha
Online via Yogi en Yousef, zijn echt onwijs zacht, heel lekker! Ik geloof dat deze ook wel eens bij de jumbo liggen