13 Reacties
gisteren
Wat bij ons hielp is een baby rocket aan de kinderwagen.onze zoon kon niet zonder. Speentjes in en klep uit zodat hij niets ziet. Hielp bij ons heel goed. En hij sliep ook onderweg slecht. Maar hierdoor viel hij wel in slaap. In het begin beetje jammeren maar hij viel altijd ineens lekker in slaap
gisteren
Reactie op Joyce25
Wat bij ons hielp is een baby rocket aan de kinderwagen.onze zoon kon niet ...
wat fijn dat dit voor jullie heeft geholpen! wij hebben wel eens een rocker uitgeprobeerd toen hij nog een stuk jonger was, maar dat werkte toen niet echt. overigens hadden we deze toen op de co sleeper omdat hij alleen wiegend in slaap viel.
slaapt hij ook lang als hij dan in de kinderwagen sliep met de rocker? en ligt hij nog in de kinderwagen of hebben jullie de wagen al omgebouwd naar de wandelwagen?
oh en nog een vraagje: viel hij niet in slaap als jullie gewoon liepen met de wagen of hadden jullie de rocker er opgezet zodat hij bleef bewegen als jullie even stilstonden?
gisteren
Hier ook de rocker zijn momenteel in Spanje en ons meisje dut zo door ook aan het begin soms jammeren maar uiteindelijk slaapt ze wel kap omlaag soms voor de zekerheid een doek er over … hele slechte slaper hier ook ‘s nachts dus ken je gevoel wat mij ook hielp verwachtingen los proberen te laten :)
gisteren
Reactie op indy123
wat fijn dat dit voor jullie heeft geholpen! wij hebben wel eens een rocker ...
Nee hij slaapt dan wel wat korter. Uurtje ongeveer. Dan ipv 2 dutjes gewoon 3 dutjes doen. Maar een dagje iets korter slapen kan een kindje wel tegen. We hebben ons zoontje al in de wandelwagen. In de kinderwagen sliep hij altijd wel langer. Maar de wandelwagen doen we hem helemaal plat soms heel iets omhoog maar de kap altijd dicht.
Nu valt hij wel in slaap als we lopen en gebruiken wij de rocker nog maar weinig. Maar toen moesten we hem altijd wel gebruiken om in slaap te vallen. Als we buiten liepen deden we hem uit maar als we ergens stil stonden lieten we hem altijd aan.
Wij zijn vandaag ook naar een kerstmarkt in Duitsland geweest. Ze kunnen leuk kijken naar lampjes en het is rumoerig. Misschien dat hij nu hij ouder is ook wel in slaap valt van al die indrukken. Gewoon lekker proberen. Mocht het niet gaan kun je hem ook altijd zelf in slaap wiegen en da in de wagen leggen. Hebben wij ook tijdje gedaan. Zorgen dat hij het lekker warm heeft en de buitenlucht doet wonderen. Hoe vaker je het doet hoe beter het gaat. Je kindje raakt er ook aan gewend.
gisteren
Reactie op indy123
ah wat fijn! zit jullie meisje al in de wandelwagen of gebruiken jullie nog ...
Ze is nu 7,5 maand en hebben de buggy van stokke yoyo 3 die kan in een lig en zit stand en de klep kan omlaag rocket er aan even lekker lopen en als ze slaapt rocket aan lopen met de draag zak helpt ook bij ons !!
gisteren
Toen m’n oudste 6 maanden was, ging ik op vakantie naar Zwitserland. Daar bijna iedere dag wandelen. Hij in de draagzak. Tijdens wakkertijden keek hij vooruit en tijdens slaaptijden naar mij gedraaid. Dan viel hij gelijk in slaap. Alsof hij wist, oh nu moet ik slapen.
Wie weet is dat een idee? Dat als hij geborgen ligt bij jou, sneller in slaap valt? Hier kon hij gerust 2 uur dan slapen.
Sowieso op een kerstmarkt wellicht ook handiger om een draagzak te hebben ipv kinderwagen?
20 uur geleden
Wij doen het gewoon🤷♀️ondanks dat het betekent dat er een dagje minder geslapen wordt. Mijn tweeling valt weleens inslaap in de kinderwagen buggy die dan half liggend zit. We beginnen met wandelen/rijden vlak voor dutjestijd zodat ze dan ontspannen of even slapen
15 uur geleden
Ja, gewoon gaan. Laat de controle los en kijk wat er gebeurd!
Het zullen niet zulke lange slaapjes zijn zoals je gewend bent.. maar dat is wat het is. Vaak is er genoeg afleiding, waardoor ze het wel volhouden.
13 uur geleden
Ik denk dat het gewoon een kwestie van proberen is. En er rekening mee houden dat het anders uitpakt dan verwacht/gehoopt.
Mijn jongste leek autorijden heel vervelend te vinden. Dit beperkte ons ook om op pad te gaan. Maar nadat ik een ander autostoeltje had gekocht en hij niet meer in de maxi cosi hoefde, had ik een heel ander kind.
13 uur geleden
Zoals hier al gezegd wordt: gewoon gaan hoor! Ik hou echt totaal geen rekening met slaapjes, dan zit ik alleen maar aan huis gebonden.. mijn dochter is ook een slechte slaper, maar ze vallen echt wel in slaap als ze echt moe zijn…