5 Reacties

4 weken geleden

Mijn zoontje is 6 maanden en wij hebben ook de groente tas. Maar volgen die richtlijn helemaal niet. Hij krijgt in de ochtend een flesje waneer hij komt Na zijn 1e slaapje krijgt hij fruithapje maar dit is al wel 100 gram. Ik stop wanneer hij dat aangeeft. Voor zijn 2e slaapje krijgt hij flesje dan zit er ook 5 uur tussen. En dan na zijn 2e slaapje proberen we wat brood maar hij eet altijd maar 2 of 3 stukjes. Dus als hij daarna komt voor fles geven we die. Dan na zijn 3e slaapje krijgt hij groentehapje ook dit is ongeveer 100 gram. En voor het slapen gaan zijn laatste fles. Wij geven niet op vaste tijden maar gewoon wanneer hij komt of door middel van zijn slaapjes.

4 weken geleden

Lijkt mij persoonlijk veel. Ons ritme qua borstvoeding veranderd niet bij introductie vaste voeding. Ik geef enkele hapjes (is nu max 40gr) een halfuurtje tot drie kwartier na een bv moment. De volgende borstvoeding komt meestal drie uur later. Als er teveel tijd tussen de bv momenten zit komt ze s'nachts meer inhalen heb ik de indruk.

4 weken geleden

Ik loop met mijn zoontje bij een diëtiste. Deze zei mij dat kindjes van deze leeftijd 100 tot 150 gram groenten en fruit moeten hebben en half snee a heel snee brood. En daarnaast 3 tot 4 flessen van 180+6. Ik kom hier ook niet helemaal aan maar als ik minder geef als dat ik nu geef komt hij snachts echt met rammelende darmen. Wel heeft ons zoontje koemelkallergie en de voeding wat hij nu heeft is iets sneller verteerbaar als normale voeding.

4 weken geleden

Reactie op Grilsmom

Lijkt mij persoonlijk veel. Ons ritme qua borstvoeding veranderd niet bij ...
Precies dit hoor! Melk is hoofdvoeding tot 1 jaar, het vaste voedsel is gewoon nog voor de fun op dit moment!! Baby’s van deze leeftijd halen nog helemaal niks uit fruit of groente.. alles halen ze uit melk! En brood hebben ze al helemaal nog niet “nodig” ! Dus ga zo door! Hier nog een BV kindje en ook wij doen het precies zo!

4 weken geleden

Tot 1 jaar zijn hapjes om kennis te maken met andere smaken en texturen. Niet om voedingsstoffen binnen te krijgen en blijft voeden op verzoek dus belangrijk! Dus gewoon bv geven bij honger signalen