22 Reacties
8 maanden geleden
Ja hier ook! Mijn baas zei bij binnenkomst hey dikkie😂, iedereen zei dat kun je niet zeggen maar ik kan dat prima hebben en ze zei ook maar dikkie klinkt lievelijker dan dikke whaha. Heerlijk!
8 maanden geleden
De meest vervelende collega die ik heb noemde me dik, dus ik heb mierzoet geïnsinueerd dat ze lelijk is. Nu zijn we allemaal oncomfortabel.
8 maanden geleden
Reactie op Nufa2
Ja ik hoor wel eens hey bolle! Of hey dikkie. Ik zeg dan altijd: ik heb een ...
Hahaha daar moet je wel lef voor hebben maar good one:)
8 maanden geleden
Reactie op Jojske
Een goeie is nog mijn buik is tijdelijk jouw hoofd permanent hoe vervelend ...
🤣🤣🤣
8 maanden geleden
Ben al dik van mezelf duss nee dat hoor ik niet. 1 geluk ik ben gewend dik te zijn dus bukken, poetsen, opstaan, liggen gaat hier prima 🥳🥳🤷🏼♀️ zie de discriminatie naar dikke mensen maar positief
8 maanden geleden
Ligt er aan wat jij er van vind en wat voor bouw je normaal hebt. Als je t niet tof vind en normaal een leuk postuur hebt kun je altijd terugplaatsen dat t maar tijdelijk is en vragen wat hun excuus is.
8 maanden geleden
Reactie op Chantal12091992
Ben al dik van mezelf duss nee dat hoor ik niet. 1 geluk ik ben gewend dik ...
Bukken heb ik wel moeite mee rest idd niet.. toch een voordeel haha. Wel meer een hangende buik als dunnere dames.
8 maanden geleden
'Dik' niet zien als een scheldwoord maar als een omschrijving, zoals dun, lang of klein. Wat het in feite ook is. (Makkelijker gezegd dan gedaan want er heerst een enorm stigma op dik zijn). Neemt niet weg dat mensen überhaupt opmerkingen over andermans uiterlijk achterwege zouden moeten laten maar dat vindt iedereen altijd erg lastig. En zeker over/tegen zwangere vrouwen vinden we dat maar vanalles gezegd moet kunnen worden (grr).
8 maanden geleden
Ja 🙂↕️ nou ik ben de dunne vrouw en soms krijg je ook echt bizarre vragen, of opmerkingen ik reageer er best laconiek op. De een is lang de ander kort. Dus z’n vraag hoe is het met een dikke vrouw ja antwoord jouw man terug ‘ nou zo te zien lekker anders was ze niet zwanger hè 😉’. Mensen halen andere graag omlaag om hunzelf even omhoog te trekken. En gaat het te ver je kan best zeggen ik voel me nu ongemakkelijk hierbij worden. Mensen kijken altijd maar naar de buitenkant zo jammer ( is nog zacht uitgedrukt). Maar als jij van jezelf houdt en jezelf liefhebt zoals jij bent en wilt zijn dan kunnen hun “ grapjes “ geen invloed meer uitoefenen op jou en jouw man.
8 maanden geleden
Ik heb ook vaak de vraag gekregen en hoeveel kilo ben je aangekomen van mn schoonmoeder.. bij elk bezoekje laatst vroeg ze ook en heb je al striae… en vergelijken hoe ik bij mijn vorige zwangerschappen was en bij de 2e meer aan was gekomen. Vind het echt super bijdehand!! Het is mijn lichaam en vind eigenlijk dat iedereen zn commentaar bij zich kan houden..
(Zelf ook gefrustreerd door dit onderwerp) ben niet eens dik en al was ik het…
8 maanden geleden
Hangt bij mij echt af van mijn zelfbeeld. Ik ben mijn hele leven nooit zwaarder dan 60 kg geweest (voor de zwangerschap), altijd super fit, en nu ik 37+ weekjes zwanger ben en een goede 12/13 kg aangekomen ben zie je aan mij nog steeds niets anders dan een grote buik. Mijn vriend noemt me liefkozend "dikkie" en ik heb daar dus echt totaal geen problemen mee. Vind het alleen maar grappig 🤷🏾♀️😁😅 Ik snap wel dat als je gewicht gevoelig ligt, om wat voor reden dan ook, het wel belangrijk is dat je omgeving weet dat dit je onzeker maakt, of dat het niet goed landt. Niet leuk als je door dit soort opmerkingen geirriteerd raakt of aan jezelf gaat twijfelen, mensen moeten zich vooral met zichzelf bezig houden.
8 maanden geleden
Als het echt om dik zijn gaat, dus om hoeveel kilo je aangekomen bent, vind ik het een gekke vraag. Ik heb dat eigenlijk maar van één iemand meegemaakt en dan antwoord ik dat dat niet belangrijk is in een zwangerschap. Ik denk dat het makkelijkst is om gewoon direct te antwoorden dat je dat een gekke vraag vind of niet belangrijk vind, mensen stoppen dan echt wel en dan is het ook gelijk duidelijk zonder sneer. Deze vrouw is overigens zelf altijd erg bezig met afvallen, dus het is haar eigen onzekerheid.
Het valt mij wel op dat de generatie van ongeveer 60+ jaar met dik vaak niet echt dik bedoeld, maar een grote
zwangerschapsbuik. Mijn schoonvader zegt bijvoorbeeld jeetje je wordt nu echt dik, wat ben je mooi zwanger. Daarmee bedoelt hij echt mijn gewicht niet. Een oudere collega heeft het ook altijd over mijn dikke buik, en zij is onwijs lief dus bedoelt dat echt goed.
Laatst vroeg een ober in een restaurant zo, jij hebt zo te zien genoeg gegeten. Dat zie ik meer als interesse willen tonen maar niet goed weten hoe dat te doen, en dat vind ik dan ook wel weer schattig.
Ik snap wel het gevoel dat je beoordeeld wordt op je gewicht/figuur, maar denk echt dat lang niet iedereen dat zo bedoeld.
8 maanden geleden
Nou ik krijg ook steeds opmerkingen dat het te zien is mijn gezicht… eh bedankt 😂 maar maak me daar niet druk om
8 maanden geleden
Een vriendin appte “Hi bolle” en vind dat toch niet zo leuk klinken.. liever Bollie.
En ik vind het ook wel wennen om deze hele zwangerschap opeens zo uit het niks zoveel over je uiterlijk te horen te krijgen.
8 maanden geleden
Typisch is dat! Merk het nu bij mijn 2e zwangerschap ook (de eerste was in de corona periode) dat iedereen en ook vooral vreemde iets te zeggen hebben over de omvang van de buik. Hoor vanaf 20 weken al oeh je zal wel niet lang meer hoeven hè. Ik vind zelf dat ik een mooie maar inderdaad grotere buik heb dan de eerste keer. Echt een puntje… Ben zeker niet onzeker maar werd wel moe van de commentaren.
8 maanden geleden
Ja super raar toch! Ik kreeg de reactie ‘zoo, ben jij in 1 week 10 kilo aangekomen’ dit van een collega 😅 gelukkig ben ik niet zo onzeker, maar mijn andere collega’s vonden dit zo’n ongepaste opmerking
8 maanden geleden
Irritant! Ik denk dat altijd, mensen willen gewoon graag een opmerking maken. But why?! Je hoeft niet altijd iets te zeggen. Ik heb zelf heel erg het geluk dat ik echt alleen een buik heb en verder heel slank. Overduidelijk zwanger. En dan krijgen mensen het voor elkaar om te zeggen. Jezus wat een buik, je zal het wel zwaar hebben, dat soort dingen. Gelukkig zijn er meer mensen positief dan negatief maar die negatieve blijven altijd plakken he! Ik reageer meestal met " ja dat is de bedoeling he! Ik ben blij dat m'n ventje goed groeit" "of ohja? Nou ik ben heel trots op mijn buik/lichaam".
Of ik zeg niks en denk " suckkk itttt!!"