9 Reacties

één dag geleden

Ik volg mee hier ook rond mijn mond en NIETS helpt…

één dag geleden

Ik gebruik van VSM calandulan en/of cardiflor. Heb mijn hele leven al exceem en deze 2 helpen bij mij en kan je onbeperkt gebruiken.

21 uur geleden

La roche posay cicaplast werkt bij mij heel goed, wel soms meerdere keren per dag smeren. En tips van de dermatoloog opvolgen helpt, hele jaar een goede SPF 50+ smeren, niet vaker als 2x per week kort en niet te warm douchen. Maar eenmaal een echte flinke doorbraak helpt alleen hormoonzalf helaas.

20 uur geleden

Ik heb eczeem op oa mijn voeten en het is misschien niet ideaal op je gezicht , maar bij mij werkt sudocreme heel goed. Evenals geen koeienmelk meer drinken. Ik ben overgestapt naar geitenmelk. Vind het op de dag zelf lekker, maar de volgende dag vind ik dat het naar stal smaakt🫣😂. Werkt wel echt bij mij.

17 uur geleden

Hangt er echt van af wat voor eczeem het is hoor! Ik heb het zelf ook en bij mij is het dermatitis perioalis. Dat wordt alleen maar erger als je er vette crèmes op smeer.

14 uur geleden

Ik heb al mijn hele leven atopisch eczeem. Het is een tijd heel erg geweest en tijdens mijn eerste zwangerschap 10 jaar geleden zelfs extreem. Heeft bij mij veel met hormonen en stress in je lichaam te maken icm allergieën. Nu is dat niet allemaal even makkelijk te vermijden (vooral de stress en hormonen niet). De laatste 1,5 jaar en ook nu in mijn zwangerschap heb ik het goed onder controle. Als het op vlamt is het wel heel erg en moet ik gelijk met dermovate smeren. Dat voor 2-4 dagen en dan zakt het weer af gelukkig. Nu is dat een heftige zalf maar mag dus wel tijdens je zwangerschap gebruikt worden. En dan slik ik ook hydroxizine tabletten wat ook helpt tijdens zo een aanval. Nu het buiten kouder wordt merk ik de laatste dagen ook dat mijn eczeem toeneemt. Tot nu nog goed te doen met cetamocragol zalf goed smeren maar als het erger wordt toch aan de dermovate. Ik zou toch even met je huisarts overleggen.

14 uur geleden

Misschien kun je biologische kokosolie eens proberen. Kan ook helpen bij je kindje straks bij evt luieruitslag of droge huid.

13 uur geleden

Ik heb clowns eczeem, zit rondom mond en neus. Ivm astma medicijnen heb ik deze soort eczeem en ik zweer bij de zalf Elidel!

4 uur geleden

Reactie op TJM2504

Ik heb clowns eczeem, zit rondom mond en neus. Ivm astma medicijnen heb ik ...
Bij mij zei de huisarts laatst dat Elidel niet wordt aangeraden omdat niet goed genoeg is onderzocht wat het effect is op een zwangerschap. Kan wel zijn dat een dermatoloog ander advies geeft. Ik gebruik locoid vetcrème voor mijn eczeem, ook in mijn gezicht. Dit is een hormoonzalf en helaas het enige wat goed helpt. Ik kijk wel uit met dat ik het niet te dicht bij m’n mond smeer.