11 Reacties

19 dagen geleden

Ik ben ook sneller buiten adem en ik ben 6+1.. Heel vreemd voelt dat want ik wil gewoon alles nog kunnen doen maar dat gaat niet zo snel meer

19 dagen geleden

Je moet mij niet zien als ik nu met de was de trap op loop 🤣 sta als een puffende olifant bij de wasmachine en ik ben nog maar 8+2 weken.

19 dagen geleden

Nou ik ook hoor! Ik ben nu 6+4 en ik werk in de kinderopvang dus moet heel veel liedjes zingen. Ben echt buiten adem dan🤣🫣

19 dagen geleden

Ik ben nu 7 weken zwanger en heb hier ook echt heel veel last van.. vooral voor het slapen gaan

19 dagen geleden

Ja ik ook! Ik heb het idee dat het deze keer veel sneller is dan bij mijn vorige zwangerschap. Ik ben 9+4

19 dagen geleden

Progesteron kan er in het eerste trimester voor zorgen dat je je kortademig voelt. Ik had het paar weken geleden ook en toen maakte ik me beetje zorgen wat het was. Google stelde me toen gerust. 😄

18 dagen geleden

Dat heb ik ook, maar de huisarts zei dat dat eigenlijk niet normaal is... ik ben bijna 10 weken zwanger van een tweeling maar de benauwd komt bij mij bij een longontsteking weg... dus pas allemaal goed op jezelf ladies

17 dagen geleden

In deze zwangerschap nog niet ervaren (7 weken) Maat in mijj vorige zwangerschap is dit de reden geweest om een test te doen waaruit bleek dat ik dus zwanger was 🙏🏻 Ben die dag met paniek en hyperventilatie van werk gehaald door mijn man

16 dagen geleden

Ik herken het erg van m’n vorige zwangerschap. Nu wel iets minder last van maar idd bij inspanning wel benauwd

15 dagen geleden

Same here! Bij de geringste ‘inspanning’, kan het eigenlijk geen inspanning noemen, al kortademig! Had ik bij mijn vorige zwangerschap ook al zo vroeg en is de hele zwangerschap gebleven.. Ik ben van mezelf ook niet zo sportief, dus ik denk dat het bij mij ook daarmee te maken heeft 🙈

15 dagen geleden

Heb ik ook veel last van! De verloskundige heeft uitgelegd dat door de progesteron de longblaasjes minder goed functioneren, waardoor je dus sneller benauwd bent. Het zou na het eerste trimester weer af moeten nemen, en dan waarschijnlijk weer toenemen als de buik groter wordt haha