28 Reacties

vorige maand

Hier ook een kindje wat nog 2x in de nacht komt, is nog normaal bij bv. Zou hem zeker niet laten uithuilen omdat echt niet goed is voor baby's. Wat je eventueel kan doen is de eerste nacht voeding door je partner laten doem dmv afgekolfde melk. Dan doe jij de 2e, dan heb je zeg maar 2 voedingen in je borsten zitten omdat je er een hebt overgeslagen. Dan laat je kindje een borst leegdrinken en de andere borst kolf je leeg voor de volgende nacht. Hebben jullie beide toch meer slaap.

vorige maand

Mama je bent goed bezig! Lijkt me niet gemakkelijk met meerdere kindjes. Onze meid komt ook nog minstens 1 keer en geregeld wel wat vaker. Ze zit ook vanboven op de groeicurve. Ik denk dat het normaal is voor zo een jonge leeftijd. Sommige baby's slapen sneller door dan anderen. Ik voed altijd op verzoek. Als wiegen snachts niet helpt, laat ik haar drinken. Ik denk dat ze het dan wel nodig heeft of althans toch honger heeft.

vorige maand

Ja, heel herkenbaar hoor! Het is echt pittig, maar ook helemaal normaal op deze leeftijd. Veel kindjes van 6 maanden komen ’s nachts nog voor voeding of gewoon voor troost en nabijheid. De borst is niet alleen eten, maar ook veiligheid en rust. Ik weet hoe zwaar het is als je nachten zo onderbroken zijn, maar soms helpt het een beetje om te accepteren dat dit er nog even bij hoort. Ze hebben het nog nodig. Mijn oudste sliep pas door met 22 maanden (ook een borstvoedingskindje) en ik had er niks speciaals voor gedaan.. het kwam vanzelf toen hij er klaar voor was. Dus ik vertrouw er maar op dat mijn mei-kindje straks ook uit zichzelf gaat doorslapen, wanneer hij er klaar voor is. Sterkte, je doet het echt goed!

vorige maand

Ja hoor heel normaal. De oudste deed dit tot 1,5 jaar en de jongste nu 5 maand doet het ook. Ik ga vroeg naar bed om toch nog een beetje slaap te kunnen pakken.

vorige maand

Ja hier ook! Meestal 3 x zelfs pfff, en dan ook regelmatig om 5.30 klaarwakker
Heel herkenbaar en ook heel normaal en goed denk ik. Hier ook meestal nog 4x (5,5mnd). De oudste deed dat ook lang nog 2x per nacht, tot 1,5 a 2 jaar ofzo. Het is ook iets wat baby’s beschermt tegen een té diepe slaap, en ze hebben ook nog maar een klein maagje. Het gaat ook écht weer over. Ik ga zelf vaak rond 21u mee naar bed, heel soms zelfs al een keer samen met hem rond 19.30. En in de ochtend neemt mijn man de kinderen soms mee naar beneden om 6u en dan slaap ik nog even tot 8u bijvoorbeeld. Als je daarin rust vind en weet dat het juist goed is voor je kindje hoeft dat helemaal niet zo uitputtend te zijn. Maarja het is wel even een mentale shift om te maken… Veel succes en liefs!

vorige maand

Ja, hier net zo! Ik geef hem nu in de late avond standaard nog wat bv of kv na. Maar het lijkt weinig te helpen. Hij hoeft trouwens wat mij betreft niet door te slapen hoor, maar 4 uurtjes er tussen lijkt me lekker ☺️

vorige maand

Zou het ook niet te maken hebben met borstvoeding ipv flesvoeding? Dat ze bij flesvoeding iets makkelijker en sneller doorslapen? Overigens wij waren donderdag zo moe dat we haar fles waren vergeten tussen 22u en 23u. Om 6u30 heeft ze haar ochtendfles weer gehad. Ik vind het eerder uitzonderlijk dat ons kind doorslaapt. Afgelopen nacht dachten we, blijkbaar heeft ze het niet nodig. Vanochtend ook pas flesje om 6u15 ongeveer en de laatste fles om 17u45. Ik hoor juist van meeste mensen om ons heen dat het heel luxe is en de meeste kinderen nog wel 1 tot 2 keer komen snachts.

vorige maand

Oh zoveel herkenning. Ons zoontje heeft nog geen 1 nacht doorgeslapen. Er was een periode dat hij van half 9 tot half 5 sliep. Maar dat is al weken terug. Nu kom hij minimaal 3 keer voor een voeding en afgelopen nacht zelfs 5 keer. Het breekt mij wel echt op, ik ben al een week ziekjes en herstel niet. Normaal kan ik de 3 keer wel hebben, maar vandaag voel ik me even vrij moedeloos over hoelang dit nog gaat duren. Ik lees wel een boek wat me erg goed helpt, daarin stond bijv dat er geen verschil in wakker worden is tussen kv en bv. Dat deed me wel goed om te lezen.

vorige maand

Hier ook helaas , terwijl ze een tijdje op 1 voeding per nacht zat zo rond de 3 maanden , maar na de 4 maanden sprong /regressie wilt ze en niet meer in haar eigen bed en ze drinkt 2/3 keer per nacht . Hoeveel voedingen drinken die van jullie overdag ? Hier vaak maar 4 soms 5

vorige maand

Ja hier ook herkenning... zoon van 5 maanden drinkt rond 16.30/17:00u en gaat dan rond 18/18.30 naar bed. Dan wordt hij vaak wakker rond 21/22u voor een voeding omdat ik dan naar bed ga. En dan rond 00.30 wakker en alleen stil te krijgen aan de borst en rond 4:00 wakker en weer hetzelfde liedje en dan rond 6u wakker... soms even eruit met hem als mn man of ik ons klaarmaken voor werk en dan gaat hij erna wel weer slapen wisselt een beetje hoe lang nog. En in de ochtend wil hij dan bijna niet drinken omdat hij natuurlijk de hele nacht heeft lopen tanken.... Pittige nachten wel dus. Ben ook helemaal gepikeerd als hij bijvoorbeeld na 2.5 uur weer wakker wordt voor een voeding, slaap ik net lekker.... Ik wil eigenlijk ook afbouwen/stoppen met borstvoeding om te kijken of ik met de fles wat meer kan sturen op wanneer hij hoeveel drinkt. Iemand hier ervaring mee dat dat beter hielp? Of misschien zelfs voor doorslapen zorgde?

vorige maand

Reactie op AVLR

Ja hier ook herkenning... zoon van 5 maanden drinkt rond 16.30/17:00u en g ...
Ik kreeg als tip om savonds af te kolven en in een flesje te geven. Zo wist ik dan de hoeveelheid dat ze dronk en viel ze minder snel in slaap. Maar toen weigerde ze opeens flesjes te drinken dus uiteindelijk toch gewoon borstvoeding gegeven. De ene nacht slaapt ze door, de andere is ze 7 keer wakker. Ik heb elke nacht een verassing hahaa

Reactie op Nourrr91

Hier ook helaas , terwijl ze een tijdje op 1 voeding per nacht zat zo rond ...
Hier exact hetzelfde. 1x per nacht tot de 4 maanden regressie. Nu is het weer veel meer helaas. Ik kan niet wachten tot het minder is.

vorige maand

Reactie op Choweyn

Ik kreeg als tip om savonds af te kolven en in een flesje te geven. Zo wis ...
Ahh elke nacht een verrassing hahaha ben "blij" dat er toch zoveel mensen in t zelfde schuitje zitten. Het komt vast allemaal goed over een tijdje!

vorige maand

Mijn zoontje komt nog zeker 3 keer in de nacht en hij krijgt flesvoeding.

vorige maand

Hier, 6 maanden, ook herkenning. Veel wakker nog, ook vaak voor troost/nabijheid ipv echte voeding. Nu ook weer een periode dat ze soms wel 8 keer per nacht de borst nodig heeft. Slapen samen, daardoor is het te doen vind ik

vorige maand

Echt verdrietig om te lezen hoeveel niet kloppende informatie mensen hier hebben gekregen (en dus ook weer doorgeven). Kunstvoeding zorgt niet voor meer of beter doorslapen, dat is echt een fabel! Een gekolfd flesje melk laten geven terwijl je zelf doorslaapt kan er zeker voor zorgen dat je melkproductie omlaag gaat, omdat borstvoeding op vraag en aanbod werkt (dus als je niet kolft terwijl je kindje een voeding krijgt zal je lichaam denken dat die voeding niet meer nodig is en dus minder melk maken). Nachtvoedingen zijn volledig normaal en hebben zelfs een functie, namelijk comfort, veilig voelen, en je kindje groeit en ontwikkelt veel in zijn slaap dus heeft daarom ook voeding nodig (plus het nachtelijk wakker worden is inderdaad een natuurlijke bescherming tegen wiegendood). Het is niet voor niks dat je prolactine niveau (het hormoon dat zorgt voor de aanmaak van moedermelk) 's nachts het hoogst is. Ja het is zwaar met de nachtvoedingen, maar je kindje heeft het gewoon nodig. Maak het jezelf zo makkelijk mogelijk door je kindje 's nachts ook dichtbij je te houden, zodat je niet uit bed hoeft of veel toeren uit hoeft te halen, waardoor je zo slaperig mogelijk blijft om snel weer door te slapen. Vroeg naar bed, laat je partner de ochtend doen (en dan je baby even kort brengen en weer ophalen voor een voeding als dat nodig is). Ze zijn maar zo kort zo klein, probeer je gedachtes om te draaien zodat je kunt genieten van deze intieme momenten samen in de nacht, voor je het weet is dit voorbij en verlang je ernaar terug.

Reactie op Laulau1987

Echt verdrietig om te lezen hoeveel niet kloppende informatie mensen hier h ...
Perfect 💕

4 weken geleden

Reactie op Laulau1987

Echt verdrietig om te lezen hoeveel niet kloppende informatie mensen hier h ...
Dit inderdaad! Volg het account van La Leche League vlaanderen, die hebben het vaak over dit soort dingen. Het is echt normaal en je kunt het best gewoon 'de natuur' volgen. Ik vind hen heel geruststellend en bemoedigend. Bijv: https://www.instagram.com/p/DO9G3jWDBPb/