11 Reacties

23 dagen geleden

Yep same here. Ben 9+4 en kan amper iets eten etc ook sinds rond de 4 weken last 😢

23 dagen geleden

Wat mega naar voor je. Kan me voorstellen dat je hier enorm gek van wordt en zoveel kilo afvallen is ook niet de bedoeling natuurlijk. Heb je al met je verloskundige gebeld? Neigt eerder naar een HG zwangerschap omdat medicatie nog niks gedaan heeft voor je. Niet te lang wachten met bellen hoor. Je lijf heeft hulp nodig. Sterkte🍀

23 dagen geleden

ik ook medicijnen helpen niet alleen maag beschermers enigszins tegen de maag pijn. ben nu 7 weken zwanger. echt niks helpt maar tog wat droogs proberen te eten tegen de misselijkheid bij mij word ik ook eerst kots misselijk bij de eerste happen of het idee van eten en drinken. misschien tog proberen. en de dokter zij tegen mij dat gember helpt er tegen zoals een gember thee het zou bewezen zijn dat het helpt bij zwangerschaps misselijkheid ik heb het nog niet geprobeerd

23 dagen geleden

Reactie op jeaylinn

ik ook medicijnen helpen niet alleen maag beschermers enigszins tegen de ma ...
Ik heb gember capsules gehad van de huisarts, werkt ook niet 😭

23 dagen geleden

Wat vervelend zeg! Misschien heb je het al geprobeerd hoor maar voor mij helpen droge LU mini crackers (olijfolie oregano) heel erg. Elke keer als ik een lichte vlaag voel kauw ik op kleine stukjes en dit helpt voor mij enorm. Zo kan ik het overgeven groot deel van de keren vermijden. Ik heb ze altijd bij de hand. Sinds vandaag gebruik ik ook deze gemberpilletjes (Antimetil Gember). En voor het eerst dat ik uren aaneengesloten niet overheersend misselijk ben geweest. Success!

23 dagen geleden

Hoe je jezelf wel goed in de gaten? Zoveel afvallen icm misselijk en overgeven is niet goed. Als medicatie niet werkt zou ik er echt nog een keer mee naar de verloskundige of huisarts gaan want het klinkt als hg.

21 dagen geleden

Meid niemand zegt dat je hoeft te genieten van je zwangerschap! Deze periode is gewoon niet leuk. Je zit nu wel echt op je dieptepunt bij deze termijn, het gaat echt vanaf nu beter worden!

20 dagen geleden

Ik heb navalit gekregen tegen de misselijkheid. Ik ben er wel super moe van en val echt in slaap waar ik sta 😅 Het helpt wel als ik de maximale dosis inneem.

20 dagen geleden

Toen ik een paar weken terug een paar dagen lang hele dag door misselijk was heb ik contact opgenomen met de verloskundige. Die gaf aan dat gembertabletten kan helpen. Daarnaast gaf ze ook aan dat acupuntuur bij heel veel vrouwen helpt tegen de misselijkheid. Ik heb dat laatste zelf nog niet geprobeerd, maar misschien is het voor jou toch de moeite waard om te proberen?

19 dagen geleden

Wat voor medicatie heb je geprobeerd? Want de ene is de andere niet...

16 dagen geleden

Emasafene is bij mij het enige wat hielp de vorige zwangerschap tegen het vele overgeven. Ik kreeg ook minder afkeer van eten dus kreeg wat happen door m’n keel waardoor je je weer wat beter voelt. Maar zoals meerdere dames hier al zeggen trek echt aan de bel dit is niet normale zwangerschapsmisselijkheid maar waarschijnlijk HG en daar heb je hulp bij nodig !