11 Reacties

2 dagen geleden

Geen ervaring mee tijdens de zwangerschap, maar wel met eerdere burn-out. Mijn ervaring is dat de bedrijfsarts meer vanuit jou kijkt dan vanuit de werkgever. Heb vertrouwen en wees gewoon eerlijk over wat wel/niet gaat. Hopelijk voel je je snel wat beter en kan je uiteindelijk ook weer werken. Van ziek zijn en thuis zitten word je ook gek denk ik.. beterschap🍀

2 dagen geleden

Ik werk niet in de kinderopvang maar in de ouderenzorg (op kantoor). Ik ben al vanaf week 9 ziekgemeld (ben nu bijna 17 weken). Mijn ervaring is dat de bedrijfsarts goed meedenkt en heel begripvol is over de situatie en je onvermogen om te werken. Ik vond het eerst ook spannend want ik was bang dat ik me moest verdedigen maar dat was absoluut niet zo. We hebben nu zo’n elke 4-6 weken een afspraak om te kijken hoe het ervoor staat en afgesproken dat, als het eerder opknapt, ik met mijn werkgever kijk wat ik eventueel kan oppakken vanuit huis of op het werk.

2 dagen geleden

Werkgerelateerd ervaring mee (cliënten van mij) wat wil je weten?

2 dagen geleden

Hi! Ik werk in de HR dus veel ervaring mee en toevallig zelf nu ook ziek door de zwangerschap dus daardoor contact met UWV en bedrijfsarts. Je kunt alles over jouw ziekzijn in veiligeheid delen met hen. Zij mogen geen medische details of gegevens delen met jouw werkgever dus het blijft ook tussen jullie. Enige wat ze delen met jouw werkgever is wat algemene informatie en of en hoeveel je eventueel kunt werken. Ook mijn ervaring als werknemer en vanuit HR is dat een bedrijfsarts met je meedenkt en tips kan geven. Stel dus vooral ook vragen aan hen!

2 dagen geleden

Overigens nog een andere tip: lees je ook goed in over jouw rechten als zwangere vrouw. Je hebt recht op meer rusttijd en aangepast werkzaamheden als dat nodig is (bijv. niet te zwaar tillen). Jouw werkgever moet hier rekening mee houden.

2 dagen geleden

Ik ben voor dezelfde reden naar de bedrijfsarts gegaan. Ik vond het heel prettig, ze dacht echt mee.

2 dagen geleden

Bedankt voor jullie reactie! Mijn angst is heel erg dat ze zeggen dat ik wel gewoon een paar uurtjes kan werken, terwijl ik weet dat dit echt niet kan! 🥲 afgelopen keren boventallig gestaan en dit was nog te veel

één dag geleden

Reactie op Mamavaneenmeisje🤍

Bedankt voor jullie reactie! Mijn angst is heel erg dat ze zeggen dat ik we ...
Niet bang zijn! Bij zwangere vrouwen zijn ze heel coulant. Ik heb al een gesprek (telefonisch) gehad met de arbodienst.

één dag geleden

Ik heb ook ervaring met een bedrijfsarts (ivm autoimmuunziekte in combinatie met mijn zwangerschap). Ze geeft tot nu toe steeds aan dat ik juist rustig aan moet doen ivm de zwangerschap, al wil ik zelf wel weer wat meer werken. Maar er wordt dus goed meegedacht.

één dag geleden

Reactie op Mamavaneenmeisje🤍

Bedankt voor jullie reactie! Mijn angst is heel erg dat ze zeggen dat ik we ...
Snap ik! Maar een bedrijfsarts is er voor jou. Jij bent nu niet in staat om je functie uit te voeren. Samen ga je kijken naar mogelijkheden. Wees eerlijk en probeer je niet beter voor te doen dan hoe jij je echt voelt. Zeg ook gerust dat je het spannend vindt. Als blijkt dat er geen andere mogelijkheden zijn voor jou, dan is het ook gewoon klaar. Als in, dat je uitvalt door (in dit geval) zwangerschapsklachten. Niemand heeft er uiteindelijk iets aan als jij eraan onderdoor gaat.

één dag geleden

Zeker 2de zwangerschap en 2de keer ziektewet volledig . Ze begrijpen het over het algemeen goed bij mij. Geen problemen mee, en uwv ook niet. Ik moest alles netjes invullen en binnen 4 dagen goedkeuring van uwv