6 Reacties

2 maanden geleden

Ik zou het denk ik even vragen op het grote topic. Maar er zijn meer mensen die klein wonen, bijvoorbeeld in een tiny house met kinderen. En wij woonden bij de eerste niet in een klein huis, maar door bekkeninstabiliteit kon ik ongeveer een half jaar lang maar 1 keer per dag naar boven. Ons zoontje heeft toen overdag steeds in een ruime wagenbak geslapen, op het onderstel, voor de voordeur (kan ook in een hoekje, maar wij gebruikten de voordeur niet). Er zat daar wel een deur naar de gang, waardoor het een relatief stil plekje was. De wc was wel in die gang, dus het was ook niet 100 procent stil. Dat rustigere plekje was wel nodig, in de woonkamer slapen kon tot ongeveer dat hij 6 weken oud was. Hardop denkend denk ik dus dat je wel een rustig plekje nodig hebt (gang/trapkast/berging/ kamertje) en dat je het dan wel een tijdje kan rekken. Maar nogmaals, dit is een beperkte groep en ik denk dat er op het grote forum genoeg mensen zijn met ervaring.

2 maanden geleden

Dankjewel voor je ervaring, fijn om dit te horen!

2 maanden geleden

Ik zal het ook nog even ik het grote topic vragen

2 maanden geleden

Mijn ervaring is dat het prima kan. Tuurlijk is meer ruimte altijd fijn, maar ik heb met twee kids gewoond op 35 m2. We hadden een appartementje met een woonkamer en 1 slaapkamer. De slaapkamer kon dus wel dicht en we hadden verduisterende gordijnen, ik denk dat dat wel hielp met de dutjes overdag. Als je de mogelijkheid hebt om een hoekje voor de baby in te richten die je enigzins donker kunt maken als hij/zij gaat slapen, zou ik dat wel doen. Maar voor de rest was het voor ons prima te doen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

2 maanden geleden

Tuurlijk kan het, wat wel zo is. Een baby neemt niet zo veel ruimte in beslag maar alle spullen wel. En als je kindje ouder word is het ook wel prettig als je wat geluid kunt maken als de kleine op bed ligt. Baby’s wennen best snel aan geluid maar hier een peuter die wel stilte nodig heeft voor het slapen.

2 maanden geleden

Me zoontje heeft tot 2 jaar bij ons op de slaapkamer geslapen en heeft gewoon een eigen kamer geen stress lekker va. Genieten ❤️