Sinds een paar dagen ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben! Het is natuurlijk nog heel pril, maar hopelijk zal het goed gaan.
Ik woon met mijn vriend in een klein huis van 43m2, dat eigenlijk min of meer bestaat uit 1 ruimte (de slaapruimte is evt afsluitbaar met een gordijn en we zouden er deuren in kunnen zetten, hoewel dat voor minder licht zorgt en esthetisch ook wat minder is). Anyway, een vriend van ons zei dat een aparte kinderkamer wel het absolute minimum vereiste is met een baby.
Ik kan me zelf wel voorstellen dat dat fijner is, maar over de hele wereld krijgen mensen kinderen in kleine woningen. En in ons huidige appartement blijven wonen heeft ook voordelen, zoals lagere huur en fijne buren, vlakbij ons werk, fijne buurt. Zijn er mensen die een baby hebben gekregen in een studio/kleine woning zonder aparte babykamer. Is het absoluut af te raden om bijv het eeste jaar in een studio te wonen met een baby? Ik snap natuurlijk dat we op termijn moeten verhuizen, maar ben vooral benieuwd of het in het 1e jaar wel zou kunnen! Hoor graag tips en ervaringen.