44 Reacties

8 maanden geleden

Ben ook benieuwd, mijn inleiding staat gepland voor a.s. donderdag. Ik deel je spanning 😅

8 maanden geleden

Er zijn al heel veel topics geopend over inleiding en ervaringen. Zou daar even op zoeken 😊 verschilt erg per persoon. Succes zondag🍀

8 maanden geleden

Ik heb een afspraak staan voor morgen ook erg benieuwd toch ook wat gespannen

8 maanden geleden

Reactie op Dioomi190415

Ik heb een afspraak staan voor morgen ook erg benieuwd toch ook wat gespan ...
Aaaah heelveel succes!!! Ik ben super benieuwd als het mogelijk is zou je jou ervaring willen delen hoe het beviel qua plaatsing ben daar super bang voor🥲

8 maanden geleden

Reactie op Roossptrs❤️

Aaaah heelveel succes!!! Ik ben super benieuwd als het mogelijk is zou j ...
Tuurlijk geen probleem

8 maanden geleden

Hebben jullie ook de optie om te strippen voor de inleiding om alsnog een natuurlijke bevalling mogelijk te maken? Ik moet vandaag doorgeven of ik dat wil maar blijf maar hangen in twijfel 😏

8 maanden geleden

Mijn ervaring was niet zo leuk, maar heb daar wel een belangrijke les uit kunnen halen voor mezelf. Vraag hen de inleiding heel langzaam op te voeren. In het ziekenhuis versnellen ze dit soms om de bevalling wat sneller achter de rug te krijgen, maar dat resulteerde bij mij in een stortbevalling. Ik vond het verschrikkelijk. In het eerste geval zou het, denk ik, veel 'natuurlijker' zijn geweest qua tempo.

8 maanden geleden

Ik ben nu 40.1 zwanger van ons tweede kindje, bij mn eerst bevalling ingeleid met 38 weken. Heb toen rond 17u in de middag een ballonnetje gekregen (er was ook echt nog geen verweking,ontsluiting, whatever). Volgende dag moest ik me melden rond 7u. Ik had in de avond en nacht wel last van kramp, ballonnetje viel er op een gegeven moment uit. sMorgens rond 9u hebben ze vliezen gebroken en gestart met oxytocine infuus. Al snel kwamen de weeën op gang, op een gegeven moment werd het wel heftig, maar rond half 5 kreeg ik persweeën in bad en is ons zoontje om 17.20 geboren. Heb alles zonder pijnstilling kunnen doen. Al met al kijk ik er echt goed op terug! Vond het heel fijn om de weeen te kunnen opvangen onder de douche, op een bal en in bad. Dit kon allemaal gewoon ondanks infuus en continue CTG. Dit was natuurlijk wel een eerste bevalling, bij een tweede bevalling waarbij je lichaam al 'weet hoe het werkt', zal het misschien wel sneller verlopen

8 maanden geleden

Reactie op Liesss_94

Ik ben nu 40.1 zwanger van ons tweede kindje, bij mn eerst bevalling ingele ...
Volgens mij kan je vanaf 5cm ontsluiting en goede weeën ook vragen of ze de oxytocine omlaag kunnen zetten of verminderen. Ik had namelijk wel een weeenstorm door die oxytocine en vond dat wel pittig. Maar ik weet ook niet hoe het verloopt zonder oxytocine infuus 😇

8 maanden geleden

Reactie op Jelena k

Hebben jullie ook de optie om te strippen voor de inleiding om alsnog een n ...
Yes! Ik ga morgen en maandag/dinsdag gestript worden (bij geen resultaat van zaterdag) en heb woensdag het gesprek over de inleiding. Ik ben vandaag 40+6 ☺️

8 maanden geleden

Bij mijn zoontje een inleiding: 's Middag ballonnetje, viel er 's avonds uit, volgende ochtend zijn de vliezen gebroken, weeënopwekkers aangezet en toen in een uur van 4 naar 10 cm ontsluiting. Daarna 45 minuten persfase. Bij mijn dochtertje: Had ik al 2 cm ontsluiting, ze braken mijn vliezen en mijn lichaam nam het helemaal zelf over. Geen weeënopwekkers nodig gehad. In 2 uur van vliezen breken naar baby in mijn handen. Ze waren zelf ook verbaasd 😂.

8 maanden geleden

Ik heb woensdag ochtend een ballon gehad met 39 wkn ivm hele erge bekkeninstabiliteit. De hele dag door wat lichte krampjes gehad. In de avond al wel wat weeën maar de ballon zat nog, die is er rond 21:50 uitgevallen. Toen naar het ziekenhuis want ik trok de pijn echt niet meer en wou graag pijnstilling, bij aankomst ziekenhuis had ik al 10 cm ontsluiting🙈 23:15 is onze zoon geboren! Het was erg pittig omdat alles zo snel ging maar ik kijk er goed op terug😊

8 maanden geleden

Reactie op Rachelxxxxx

Ik heb woensdag ochtend een ballon gehad met 39 wkn ivm hele erge bekkenins ...
Oh wauw! Klinkt als een prima bevalling qua tijd gefeliciteerd 💙💙💙 Hoe was je ervaring met het ballonnetje plaatsen zelf voelde je hier wat van?

8 maanden geleden

Reactie op iiiertje

Bij mijn zoontje een inleiding: 's Middag ballonnetje, viel er 's avonds u ...
Zo das wel echt super snel bij jullie 2e kindje qua weeën vond je het niet veel intenser bij een tweede kindje en zo vlot?

8 maanden geleden

Reactie op JovialeEiland103345

Mijn ervaring was niet zo leuk, maar heb daar wel een belangrijke les uit ...
Een hele goede tip en een les, Ik moet ook zsm bevalling ivm bloedverdunners / trombose dus als het ballonnetje niet snel werkt zal ik een infuus met weeën opwekkers moeten krijgen goed om te weten dat ik zou kunnen aangeven dat het wat minder moet!

8 maanden geleden

Reactie op Jelena k

Hebben jullie ook de optie om te strippen voor de inleiding om alsnog een n ...
Met mijn 1e kindje werd ik gestript in de middag rond 13:00 en de volgende dag beviel ik om 12:40 strippen was voor mij echt een fijn natuurlijke opwekker dat was het laatste zetje wat me lichaam nodig had!

8 maanden geleden

Reactie op Roossptrs❤️

Zo das wel echt super snel bij jullie 2e kindje qua weeën vond je het niet ...
Voor mijn gevoel waren de persweeën deze keer echt veel heftiger dan de vorige keer. Het leek eigenlijk 1 lange perswee er kwam geen einde aan. De ontsluitingsweeën waren vergelijkbaar met de vorige keer. Ook weer op dezelfde plek bij mijn rug.

8 maanden geleden

Reactie op iiiertje

Voor mijn gevoel waren de persweeën deze keer echt veel heftiger dan de vor ...
Pfff heftig hoor ik vond met mijn 1e kindje de pers weeën echt de naarste ervaring ooit 🥲

8 maanden geleden

Ik heb vanmiddag ballonnetje gekregen, moet nu opgenomen blijven ivm zwangerschapsdiabetes helaas. Plaatsing viel mij alles mee, was even vervelend gevoel en daarna tijdje wat krampen gehad. Nu weinig last, beetje alsof je ongesteld bent en je tampon net niet helemaal goed zit 😝

8 maanden geleden

Reactie op JMA91

Ik heb vanmiddag ballonnetje gekregen, moet nu opgenomen blijven ivm zwange ...
Ik krijg zondag ballonnetje en dan naar huis en maandag melden ivm zwangerschap diabetes. Waarom moet je blijven ?