7 Reacties

2 dagen geleden

Een collega van mij is ook zwanger en zij is in gesprek gegaan met onze teamleider. Ze is erg moe en heeft veel last van te weinig ijzer icm het fysieke werk (zorg). Daarom heeft ze 2x extra pauze gekregen en dat was geen probleem.
Hoi, Dit staat niet in de CAO omdat het landelijk geregeld is. Je hebt gedurende je zwangerschap tot een half jaar na de bevalling iig recht op min 15min extra pauze en max 1/8 deel van je werktijd. Dus als je 8uur werkt (excl lunchpauze) heb je recht op een uur extra pauze. Zie de link hieronder voor meer informatie. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsomstandigheden/vraag-en-antwoord/rechten-op-aangepast-werk-aangepaste-werktijden-en-verlof-tijdens-en-na-mijn-zwangerschap

één dag geleden

Reactie op GepassioneerdeLeisteen073315

Hoi, Dit staat niet in de CAO omdat het landelijk geregeld is. Je hebt gedu ...
Dankjewel! Ik heb het er vandaag over gehad op werk. Mijn werkgever geeft aan dat hij dagelijks bijzonder verlof zal boeken voor de extra pauzes die ik neem. Dus stel ik neem extra pauze van half uur wilt hij dit als bijzonder verlof boeken, is dit correct of heeft dit nadeel op mij?

één dag geleden

Reactie op May2025

Dankjewel! Ik heb het er vandaag over gehad op werk. Mijn werkgever geeft a ...
Volgens mij hoeft je werkgever helemaal niks in te boeken en heb je hier gewoon recht op. Dit valt niet onder bijzonder verlof.. dit is vaak voor huwelijk of verhuizing. Maar goed weet er ook niet helemaal alles van.. ingewikkeld he

één dag geleden

Reactie op May2025

Dankjewel! Ik heb het er vandaag over gehad op werk. Mijn werkgever geeft a ...
Het maakt niet uit hoor 😊 als het goed is, is bijzonder verlof niets anders dan voor je werkgever een groepering om het evt te duiden, dus dat zou geen probleem moeten zijn. (Werk zelf ook op een HR afdeling)

één dag geleden

Reactie op babysparkles

Het maakt niet uit hoor 😊 als het goed is, is bijzonder verlof niets ander ...
Mijn werkgever gaf aan dat het uwv mijn bijzondere verlof zou betalen waardoor ik dus mijn twijfels kreeg..

17 uur geleden

Reactie op May2025

Mijn werkgever gaf aan dat het uwv mijn bijzondere verlof zou betalen waard ...
Ohh dat is gek.. dat heb ik nog nooit gehoord. Volgens mij kan dat ook niet... dan even uitkijken dat hij niet nu al je zwangerschapsverlofuren aan het inzetten is. (Niet dat ik je wil bangmaken.. maar meer voor jezelf een check!)