21 Reacties

één maand geleden

Hier ook het zelfde ben nu 7+2 wordt gek van

één maand geleden

Och ik heb dat de hele zwangerschap gehad, zo vervelend… je kan eigenlijk niks doen maar ik zou wel direct als je maag leeg is wat eten, cracker ofzo. En ik ben wagenziek en ik heb bandjes gekocht en dat is dus ook voor misselijkheid voor de zwangerschap? Dus misschien kan je dat proberen! Sterkte, misselijk zijn is ZO naar!

één maand geleden

Reactie op Babyyy1

Och ik heb dat de hele zwangerschap gehad, zo vervelend… je kan eigenlijk n ...
Ik ga gelijk google!

één maand geleden

Reactie op Marcellavansantvliet

Hier ook het zelfde ben nu 7+2 wordt gek van
Echt mega rot. Heb nog niet echt gespuugd maar kokhalzen net zoveel dat tranen over mijn wangen lopen. Voel me ellendig!

één maand geleden

Reactie op HSDA🤍

Echt mega rot. Heb nog niet echt gespuugd maar kokhalzen net zoveel dat tra ...
Ik weet hoe je voelt heb het zelfde

één maand geleden

Reactie op Marcellavansantvliet

Ik weet hoe je voelt heb het zelfde
Hopelijk krijgen we wat goede tips! Heb je het ook pas een paar dagen?

één maand geleden

Reactie op HSDA🤍

Hopelijk krijgen we wat goede tips! Heb je het ook pas een paar dagen?
Ja al 3 dagen nu

één maand geleden

Ik heb wel tips: Begin al met het eten van iets kleins als je nog in bed bent. (Cracker oid) Eet vaak, om de 2 uur (iets kleins) zodat je maag niet leeg raakt. Gemberthee of gember pillen kunnen een misselijk gevoel soms wegnemen. Blijf goed drinken. Bij erg veel misselijkheid en overgeven kun je bij de drogist Suprimal halen. Dat zijn tabletjes tegen reisziekte, maar deze mogen ook gebruikt worden als je last hebt van zwangerschapsmisselijkheid. Andere reistabletjes niet. En als dat allemaal niets helpt in het minder worden van je misselijkheid kun je soms van je arts emesafene krijgen. Dit is er ook in zetpil vorm.

één maand geleden

Reactie op Emmy W

Ik heb wel tips: Begin al met het eten van iets kleins als je nog in bed be ...
Dankjewel!! Hopelijk gaat dit helpen

één maand geleden

Gember thee. Heet water en een schijfje verse gember laten trekken. Voelde me later op de dag een stuk beter maar of het daar door kwam 🤷🏼‍♀️ het is gelukkig ook gezond

één maand geleden

Ik heb dit al vanaf week 4+3 en helaas nogsteeds nu op 6+1. Bij mij werkt niets 🥹

één maand geleden

Veeeeeel rusten. Ik slik emesafene. Maar die werkt mijns inziens niet of amper. En inderdaad vaak door de dag kleine beetjes eten en vooral eten waar je zin in hebt want anders komt het er sowieso weer uit.

één maand geleden

Vermoeidheid verergert de misselijkheid. Dus vandaar dat rusten echt belangrijk is.

één maand geleden

Dit is zo ellendig. Wat bij mij enigszins helpt is heel vaak kleine beetjes eten en drinken. Bijna ieder uur. Ik eet: rijstwafels , beschuit, stukje komkommer, kwark, cracker, banaan.. Verder zorgen dat je op tijd je maaltijd eet(ontbijt/lunch/avondeten). Als ik langer moet wachten wordt het alleen maar erger. Verder eet ik weinig gekruid, geen ui, knoflook of vet. Dat trek ik echt helemaal niet. Daarnaast twee keer per dag gember pillen. Ik weet van de eerste dat het uiteindelijk weg trekt, maar ik vind dit zo'n vervelende fase. Ik word helemaal naar van de misselijkheid.

één maand geleden

Vandaag gaf m’n verloskundige als tip de huisarts te bellen. Die kunnen tabletjes voorschrijven. Ik ga morgen gelijk bellen dus wellicht een tip voor jullie 😘

één maand geleden

Hee dames, Ik heb ook last (gehad) van echt extreme misselijkheid. Werken ging niet en wilde door de moeheid die erbij kwam alleen maar slapen. Ik heb bij de verloskundige pilletjes gekregen. Emesafe heet het en het werkt na ongeveer een dag. Kan niet meer zonder. Helaas zijn ze duur en worden ze niet vergoed, maar dat is het meer dan waard! Wel raak je er nóg meer moe van, maar liever moe dan zo misselijk..

één maand geleden

Jaaa ik ben ook de hele tijd misselijk (5 weken ongeveer zwanger). Kan mij niet herinneren dat ik bij mijn eerste zwangerschap ook zo misselijk was. Ik kan nu bijna niks eten

één maand geleden

Reactie op babytoetie

Vandaag gaf m’n verloskundige als tip de huisarts te bellen. Die kunnen tab ...
Ik heb gisteren suprimal gekregen. Kun je zonder recept bij de apotheek kopen. Ik moest €6 betalen voor 10 pilletjes maar het helpt wel degelijk! ‘s avonds innemen, eventueel ‘s morgens herhalen als het niet helpt maar ik heb er vandaag maar 1 gehad en kon prima eten. Misselijkheid gaat niet volledig weg maar is heeeeeeel goed te verdragen

één maand geleden

Reactie op babytoetie

Ik heb gisteren suprimal gekregen. Kun je zonder recept bij de apotheek kop ...
Ik heb deze ook gekregen! Ze helpen bij mij niet echt. Verloskundige gaf gisteren aan dat bij een tweede zwangerschap (dat is die van mij) alles veel “heftiger” kan zijn 😅 Ik merk dat ondanks ik misselijk ben en kleine beetjes eet het ietsje minder wordt. Gelukkig helpt het goed bij jou❤️