5 Reacties
22 dagen geleden
Ik zit op 13 weken en ben 1x flauwgevallen, eerst veel last van maar nu al jaren niet, gelukkig was mijn man er ook bij 😅 vond het wel schrikken maar het kan erbij horen...
22 dagen geleden
Hoi! Kan met lage bloeddruk te maken hebben. Misschien even contact opnemen met de verloskundige?
Ik ben 12,5 weken en heb al 3 weken soms duizeligheid en zie soms ook sterretjes. Nog niet flauwgevallen. Maar toen ik het bij de VK aangaf ging ze m'n bloeddruk meten en zat die idd aan de lage kant. Nog niet zo laag dat ik er iets mee moet, mij adviseerde ze om soms wat zouts te eten als ik duizelig werd en goed te eten en vooral te drinken. Zodra je duizelig wordt even zitten. Flauwvallen kan geen kwaad zei ze, maar als je op je buik valt kan dat minder voor de baby zijn.
Maar is niet gek hoor, je moet meer bloed aanmaken voor de baby en door de hormonen worden je bloedvaten wat ruimer waardoor je bloeddruk lager wordt
22 dagen geleden
Hier hetzelfde! Indd ook met lage bloeddruk, maar ook met lage ijzer waarde. Dat kan misschien wijzen op zwangerschap bloedarmoede. Ik heb de VK gebeld en ze gaf aan dat mijn waardes wat aan de lage kant zijn en als ik er last van heb (hoofdpijn, duizelig etc) ik roosvice ferro en/of gentle iron (ijzerpilletjes) kon slikken.
Ik zou in ieder geval de VK even bellen voor advies :)