3 Reacties

één maand geleden

Hoi! Spannende keuze! Ik wil eigenlijk gaan freelancen, maar ik wacht bewust tot na m'n zwangerschap. Bij de eerste zijn er wat complicaties opgetreden waardoor ik die zwangerschap vanaf week 16 halve dagen ben gaan werken. Natuurlijk nog wel tegen 100% salaris en je verlof tegen 100% salaris. Die zekerheid is voor mij zo geruststellend. Vandaar dat ik nu wacht tot na de geboorte van mijn tweede om voor mezelf te beginnen.

één maand geleden

Hi! Ik werk al een aantal jaar voor mezelf. Bij de zwangerschap en geboorte van ons eerste kindje dus ook al en nu ook. Ik heb een goede aov die uitkeert en het uwv keert zez uit. Daarnaast weet je van te voren natuurlijk als zelfstandige dat je een potje voor dit soort dingen op moet bouwen, dus dat heb ik ook gedaan. Al met al maak ik me financieel geen zorgen over de zwangerschap en de tijd dat ik niet werk. Ik zou t je alleen niet aanraden om als zelfstandige te starten tijdens je zwangerschap: volgens mij is er geen enkele aov die uitkeert als je al zwanger bent als je m afsluit en heb je ook geen recht op de zez uitkering vanuit het uwv want die wordt berekend obv wat je vorig jaar hebt gedaan als zelfstandige dacht ik. Je hebt dan dus echt niks en dat lijkt me wel pittig

één maand geleden

Aanvullend: natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Je kunt wel overwegen nog even bij je huidige werkgever te blijven en na je verlof op te zeggen?