10 Reacties

8 dagen geleden

Waarom wil je niet volledig in de ziektewet? Ik snap het, maar als je je eigen grenzen niet mag aangeven bij je werkgever dan vraagt hij/zij er bijna om. Misschien dit eens bespreekbaar maken. Jij en de baby gaan voor alles!

8 dagen geleden

Hoi, wat vervelend dat er niet op een prettige manier wordt meegedacht. Volgensmij is er zeker bij zwaardere lichamelijke taken een regeling, je zou is kunnen kijken op mijn overheid bij zwangerschap en werk. Hier staan o.a. rechten die je hebt en veilig werken. Vaak zijn deze regels ook verwerkt in het cao. Misschien dat je met die informatie opnieuw het gesprek aan kunt gaan met je leidinggevende? Uiteindelijk is het voor iedereen toch fijner als jij bepaalde werkzaamheden wel kunt blijven doen in plaats van dat je je volledig ziek moet melden. Ik hoop dat je hier iets mee kunt en dat je snel toch aangepaste taken mag doen! Veel succes en sterkte!

8 dagen geleden

Meld je ziek, geloof me dan kun je opeens wel eerder bij de bedrijfsarts... Klinkt erg maar in praktijk werkt het wel zo 🙈

8 dagen geleden

Ik doe huishoudelijke ondersteuning en mijn lichaam trekt een paar uur schoonmaken niet, ik heb eerst ziek gemeld en geef nu duidelijk aan dat ik gewoon op dit moment niet meer lukt. In mijn vorige zwangerschap vond de arboarts het onverantwoord dat ik dit werk nog deed na 20 weken
Je baby en gezondheid gaan gewoon voor, punt. Zo simpel is het.

8 dagen geleden

Je kan ook deels ziek zijn , 50% etc. Het is niet zo zwart wit dat je of ziek, of niet ziek nen. Je werkgever krijgt jouw ziekte uren gewoon vergoed. Alleen jij kunt bepalen of je in staat bent de bedongen arbeid te verrichten. De werkgever heeft vanzelf het liefst dat jij blijft werken, maar wat niet gaat, gaat niet. Onze medewerkers kunnen contact opnemen met de assistent, van de bedrijfsarts om advies in te winnen. Misschien is dit mogelijk? Januari duurt nog wel even

Reactie op EarthwormJim

Meld je ziek, geloof me dan kun je opeens wel eerder bij de bedrijfsarts... ...
Ja inderdaad.. dan gaat ineens snel hoor. Ik had binnen week afspraak toen..

5 dagen geleden

Op je strepen staan hoor!! Als het te zwaar is, is het te zwaar. En als ze niet luisteren? Dan meld je je ziek. Dan wil je leidinggevende vast wel luisteren.. jammer dat het zo moet, maar het is gewoon heel slecht als je constant over je grenzen gaat. Ik werk in de kinderopvang en merkte bij mijn vorige zwangerschap (tweede kindje toen) dat het werk ook met 20 weken echt te zwaar werd. Ik ben toen naar halve dagen gegaan. Eerst wilden ze me de middagen aansmeren, want die zijn moeilijker op te vullen.. maar dan had het nog weinig effect, omdat ik in de middag vaak al zo moe was dat ik ook niks meer kon. Toen ik duidelijk aangaf waar mijn grenzen lagen, kon er ineens wèl heel veel…

5 dagen geleden

Ik zou inderdaad ook volledig ziekmelden. Je bent naar je werkgever geen verantwoording verschuldigd wat je exact hebt. Alleen ziek melden is voldoende, zonder enige toelichting. De arboarts mag doorvragen waarom je ziek bent. Ik zou wel richten op specifieke klachten. Ik heb mij bij mijn 1e zwangerschap ook ziekgemeld rond de 20 weken, maar ik had last van ischias, steken in mn billen. Ik kon hierdoor bijna niet meer lopen. En de zwangerschap vroeg mentaal ook veel van mij. Ziek door zwangerschap doen ze vaak niet heel moeilijk over is mijn ervaring. Luister naar je lichaam.

3 dagen geleden

Zolang je baas vind dat jij gewoon zo door kan werken tot de afspraak van de bedrijfsarts, kun jij je gewoon vanaf nu ziek melden tot die tijd. Schoonmaak/huishoudelijk werk is al belastend genoeg voor een gezond lichaam. Laat staan als je zwanger bent en daar de nodige hinder van ondervindt. Ik snap dat je niet volledig de ziektewet in wil .... dat zal een bedrijfsarts ook niet als eerste adviseren. Je kunt zelf en/of met je leidinggevende kijken naar alternatieven. En als die er niet zijn of uiteindelijk ook te belastend zijn, kun je altijd nog volledig de ziektewet in. Maar echt jij en je baby staan nu op de eerste plaats! Zorg goed voor jullie.