26 Reacties
9 maanden geleden
Ik volg je redenering wel, ik zou ze ook niet versturen naar die mensen, maar enkel digitaal.
Wij sturen de mensen die dichtbij ons staan of we minstens één keer per jaar zien. Sommige verre familieleden zien we niet jaarlijks, maar sturen wel een kerstkaartje, die krijgen er ook een toegestuurd.
9 maanden geleden
Ik snap jullie beiden wel. Waarom een kaart sturen als je nauwelijks contact hebt. Maar waarom wil je partner een kaart sturen? Misschien omdat hij het graag van de daken wil schreeuwen?
Houdt hij er rekening mee dat velen een kaart zien als een uitnodiging? En zijn ze dan welkom?
9 maanden geleden
Reactie op Devenyyy
7,60 voor een kaart?🤯
Ja ik schrok daar ook van. Had eerst bij linDesigned een ontwerp gemaakt, en toen bij koningkaart maar prijs bleef ongeveer hetzelfde.
9 maanden geleden
Wat een heftige prijs voor een kaartje 😱
Mijn privé situatie ligt wat anders waardoor ik het versturen van de kaartjes zelf regel. Maar helemaal met de prijs van jullie kaartjes zal ik het zeker bij naaste vrienden en familie houden.
Ik heb zoiets, degene die je niet hoort tijdens je zwangerschap, hoef ik daarna ook niet te horen..🤷🏼♀️
9 maanden geleden
Even out of the box. Misschien zou je nog een simpeler/goedkoper kaartje kunnen maken die je naar de mensen verder weg van jullie stuurt? Dan kan je vriend wel vol trots de kaartjes sturen, maar is het iets minder prijzig...
9 maanden geleden
7,60 voor een kaart is wel heel extreem?
Je zou inderdaad voor alleen de mensen het meest dichtbij je mooie kaart kunnen sturen en voor de mensen verder weg (niet je inner circle) een kaartje zonder poespas (normaal papier, geen foliedruk, weet ik veel) kunnen sturen, dan maakt het ook iets minder uit wie je wel of niet een kaartje stuurt. Eventueel voor de mensen nog verder weg alleen digitaal.
Maar die 7,60 vind ik echt wel heel gek hoor, heb veel kaartjes bekeken en samengesteld, maar met de meest dure opties kwam ik niet boven de 3,50 per kaartje.
9 maanden geleden
Reactie op OpperMama
7,60 voor een kaart is wel heel extreem?
Je zou inderdaad voor alleen de m ...
Welke sites heb jij gebruikt? Ik heb nu wel foliedruk en een mat coated kaartje en hier komt ook nog een strikje bij. Maar verder niets zots eigenlijk. Enkel had ik eerst ook een ontwerp bij Lindesigned en ook deze was aan dezelfde prijs voor foliedruk en een linnen kaart.

9 maanden geleden
Ik vind dit ook een hoge prijs voor één kaartje. De site waar ik het kaartje bestel heeft prijzen die variëren afhankelijk van hoeveel kaartjes je koopt en natuurlijk ook afhankelijk van de papiersoort, dikte, grootte, foliedruk of niet etc. Slechts 1 kaartje laten drukken is duurder dan bijvoorbeeld tientallen stuks. Hoe meer je koopt hoe lager de prijs per stuk is. Als je geen uitzonderlijke vorm hebt, kan je eventueel de enveloppen bij een winkel (action, hema) halen om ook kosten te sparen.
Ik snap dat je het vreemd vind om de vrienden/contacten van je partner een kaart te sturen als je ze zelf nog nooit gezien hebt.
9 maanden geleden
Reactie op NathalieMR
Welke sites heb jij gebruikt? Ik heb nu wel foliedruk en een mat coated kaa ...

Dan kan je hun toch een simpele variant van deze kaart geven?
9 maanden geleden
Wij hebben gezegd: we sturen iedereen een kaartje waarvan we zeggen “zij zouden op kraambezoek mogen komen”. Dus echt mensen die dichtbij je staan en je graag over de vloer hebt.
9 maanden geleden
Ik vind niet dat jij je vriend mag beperken in wie hij een kaart stuurt, en dan vooral omdat jullie een dure kaart hebben uitgekozen.
Het hoort er bij dat je je familie en vrienden informeert ook al loop je elkaars deur niet plat.
Ik stuur ook 'oude' contacten een kaart. Een aantal wordt hier ook echt blij van, ook al is het contact verwaterd. En soms bloeit het dan even op door zo'n gebaar, dat is aan hen. Niets sturen is ook mensen afschrijven, die keuze maak jij niet. En waarom gun je hem die blijheid en trots nou niet.
9 maanden geleden
Reactie op Emvi86
Ik vind niet dat jij je vriend mag beperken in wie hij een kaart stuurt, e ...
Nja, als hij deze mensen in de 9 jaar dat wij samen zijn nog nooit gezien heeft en zelf ook niet opgezocht heeft, snap ik niet waarom je nu dan een kaart wilt sturen. Er is 0,0 contact. En het is niet ze ver wonen. Ze weten niet eens wie ik ben. Ik zeg ook niet dat hij geen kaart mag sturen, maar ik vind voor deze doelgroep een digitale kaart ook prima.
9 maanden geleden
Wij doen naaste vrienden en familie een fysieke kaart. Familie die verder weg staat of mensen die we bijvoorbeeld maar 1x per jaar spreken sturen we een digitale versie van de kaart. Zo ook kun je het ook makkelijk in een groepsapp melden zonder dat je daar veel kaarten moet sturen. Wij hebben beide ivm sporten diverse groepsappen en ga die niet allemaal een kaart sturen.
9 maanden geleden
Reactie op NathalieMR
Nja, als hij deze mensen in de 9 jaar dat wij samen zijn nog nooit gezien ...
Ik snap je maar als dit voor je vriend belangrijk is zou ik deze kaart met een goedkope druktechniek bestellen. Je bent dan niet veel geld kwijt en het is het niet waard om je er verder druk over te maken. Je vriend blij en jij kan je lekker verder focussen op de zwangerschap en dingen die echt belangrijk zijn 😘
9 maanden geleden
Wij sturen veel mensen een kaartje. Mijn vriend heeft een grote familie. Iedereen krijgt een kaartje, ondanks we sommige daarvan vrijwel nooit zien. Juist alleen nog bij bruiloften, kraamfeesten oid. Hij heeft een lijstje gemaakt en ik. Onze kaartjes zijn ook zo'n 5 euro per stuk. Ik ga niet voor m'n partner bepalen wie hij op de lijst wilt hebben en hij niet voor mij. Het is een persoonlijk iets wie je het kaartje wilt sturen.
Wij hebben wel samen een splitsing gemaakt in wie we enkel een kaartje sturen en bij wie we de bijpassende uitnodiging voor de babyborrel erbij doen. Daar waren we het snel over eens.
9 maanden geleden
Reactie op NathalieMR
Nja, als hij deze mensen in de 9 jaar dat wij samen zijn nog nooit gezien ...
Heb je hem gevraagd waarom hij ze een kaart wil sturen?
9 maanden geleden
Sja. Als je toch besluit om per kaart al 7.60 uit te geven exclusief postzegel, wat dus betekent dat de kaarten sowieso een flinke kostenpost zullen zijn (en dat terwijl je zelf aangeeft dat je denkt dat de meeste kaarten in de prullenbak belanden), waarom zou je dan voor die 14 personen zo’n discussie voeren. Het gaat om 120 euro incl postzegels. Dat valt toch wel mee?
Als hij dit andersom zou zeggen dat jij een aantal mensen maar een digitaal iets moet sturen, wat zou jij dan er van vinden?