9 Reacties

23 dagen geleden

Ik gebruik mijn kruik echt dagelijks. Mijn verloskundige adviseert het ook 😊

23 dagen geleden

Ik gebruik zelf een pittenzak, doe deze opwarmen en wikkel deze dan in een doek/deken. Niet direct de warmte op mijn lichaam.

23 dagen geleden

Reactie op Mijsie

Ik gebruik mijn kruik echt dagelijks. Mijn verloskundige adviseert het ook ...
Ondanks het warmteverschil wat zo afgeraden wordt? Ik lees dus dat de ene vk het wel aanraadt en de ander weer niet. Heel verwarrend😅

23 dagen geleden

Reactie op Secondchance

Ondanks het warmteverschil wat zo afgeraden wordt? Ik lees dus dat de ene v ...
Jep! Heb er eigenlijk nog nooit iets geks over gehoord. Ik heb voornamelijk veel rugpijn, en mijn kruik verlicht echt de pijn

23 dagen geleden

Heb zelf tijdens mijn eerste zwangerschap veel met een kruik geslapen, en nu eigenlijk weer. Wat ik wel doe is de kruik niet direct op mijn buik leggen, wel tegen mijn rug als ik last heb of op mijn borst.

23 dagen geleden

Sauna raden ze af omdat je hele lichaamstemperatuur stijgt. Voor zover ik weet is een kruik gewoon veilig te gebruiken. Ik ben zwanger geraakt uit een fertiliteitstraject en mij is juist geadviseerd om mijn baarmoeder steeds goed warm te houden om de innesteling te bevorderen. Dus inderdaad om juist lekker met een kruikje te slapen, zitten, etc.

23 dagen geleden

Ik heb de eerste weken ook veel een kruik gebruikt. Het kan prima zolang je niet oververhit raakt, gaf mijn verloskundige aan. En niet kokend heet, gewoon warm water. Ik sliep er mee en zat er overdag en in de avond ook vaak mee tegen mijn buik omdat ik heel veel erge krampen had. Dit is nu minder maar zo af en toe pak ik hem er toch bij als ik wat steekjes voel.

23 dagen geleden

Ik heb mijn vorige zwangerschap de kruik ook zowat dagelijks gebruikt inderdaad niet kokend heet en er nog een theedoek omheen. Ging helemaal prima.

23 dagen geleden

Dankjewel voor jullie reacties. Dat stelt me ietsje gerust.