12 Reacties
5 dagen geleden
Je bent ook nog maar 14 weekjes ik denk dat de band wel gaat komen als je de baby echt mooi begint te voelen enz 😉😊
5 dagen geleden
Hey lieve mama to be. Geen paniek het baby'tje is nog maar heel klein je hebt het nog niet gevoeld en waarschijnlijk zelfs amper gezien. De moeder gevoelens komen soms pas aan het einde een vaak genoeg ook pas na de geboorte. Sommige moeders hechten zich pas als ze het kindje echt leren kennen buiten de buik.
Het feit dat je je hier al zorgen om maakt geeft juist aan hoe een bezorgde liever moeder je nu al bent en gaat worden🥰
5 dagen geleden
Ik vroeg me dit de eerste 10 weken ook erg af. Ik had het gewoon niet en voelde me ook zo niet mezelf. Maar laatste drie weekjes zit ik steeds meer op een roze wolk.
Probeer t eventjes los te laten en niet teveel de focus erop te leggen dat het “moet”. Ik heb wel een doppler aangeschaft waardoor ik af en toe ff naar m’n kleintje kan luisteren en dat vind ik zo gezellig en rustgevend. Dus miss is dat iets en anders komt het echt vanzelf.
5 dagen geleden
Hoi! Wees niet te streng voor jezelf, grote kans dat dat nog komt! Zelf nu bijna 15 weken zwanger en ik heb redelijk hetzelfde gevoel, denk dat het bij mij ook komt doordat het bij ons nogal onverwachts was en ik nu steeds bang ben dat het mis gaat. Voel me over algemeen ook gewoon beroerd met zwangerschapskwalen, dus dat is niet bepaald genieten. Maar dat komt vast wel!
5 dagen geleden
Ik denk dat dat met dit termijn nog bijna niet mogelijk is. Straks als je je baby elke dag voelt, dan komt dat vast wel. Nu heb je waarschijnlijk vaak af en toe een besef moment dat je zwanger bent ipv dat je dat de hele dag voelt en ziet.
Die roze wolk die iedereen altijd maar benoemd, dat klopt gewoon niet. Lang niet voor iedereen. Hoe kun je nou echt een band hebben met een prulleke van 12cm? Die je nog niet of amper voelt. En zonder baby buikje.
Het komt uiteindelijk echt wel goed en wees niet zo hard voor jezelf!
Ik wil je wel vast waarschuwen, dat vuurwerk, die roze wolk, dat meteen verliefd zijn op je baby als ie geboren is… dat hoeft ook niet per se!!
Bij mijn dochter duurde het een week. Ik vond het wel leuk en ik vond haar schattig, maar had niet echt het gevoel dat ze van mij was. Ik was niet verliefd op dat wezentje.. Ieder moment kon er iemand voor de deur staan om haar op te halen, ten minste, zo voelde dat toen.
En na een week groeide dat. En ik ben echt gek op haar.
Bij mijn zoontje hetzelfde. Ik was zo onzeker tijdens de zwangerschap, want kon ik wel net zo van hem houden als dat ik van mijn dochter deed? Onmogelijk.. en wat ben je dan voor moeder? Ook dat kwam goed. Ik ben gek op die twee apen en dat zal straks met onze derde aap ook niet anders zijn.
Heb vertrouwen, geef jezelf tijd en vergelijk je niet met anderen a.u.b.!! ❤️
5 dagen geleden
Dit is helemaal geen vreemd gevoel. Straks ga je steeds meer beseffen dat je moeder wordt, door je buik die groeit en je kindje die je gaat voelen bewegen. Dan nog kan het onrealistisch aanvoelen. Het moedergevoel is een gevoel dat wordt geboren wanneer de baby is geboren. Tijdens de zwangerschap kun je je voorbereiden en fantaseren, maar de werkelijkheid zal nog anders zijn. En ook na de geboorte heb je er nog tijd voor nodig om dat gevoel te laten groeien en elkaar te leren kennen. Bij mijn 1e had ik na de bevalling ook niet het gevoel dat ik mijn kind alleen maar vast wilde houden en knuffelen. Als ik daar achteraf aan denk kan ik mij daar niks meer bij voorstellen. Nu knuffel ik hem het liefst de hele dag door. Het komt allemaal goed, geen zorgen!
5 dagen geleden
Wel herkenbaar hoor! Met mijn eerste had ik ook niet echt moedergevoelens en hoe moet je nou een band opbouwen met iets dat in je buik zit?
Ook 3 maanden voor mijn uitgerekende datum kreeg een goede vriendin van mij een baby, maar toen ik haar vasthield kwamen er ook geen moedergevoelens op en dacht ik ook: wat moet ik hiermee? Is dit nou leuk?
Gelukkig had ik inderdaad wel snel na de geboorte van mijn dochter het idee van: deze baby vind ik wel leuk. En hoewel ik mij niet gelijk moeder voelde en soms nog steeds niet, ben ik mezelf en kan ik echt genieten van mijn dochter. Ik veranderde niet ineens poef, in een moeder. Je bent jezelf met een extra rol en taak.
Lang verhaal kort: het kan inderdaad dat je je hele zwangerschap niet echt moedergevoelens krijgt, maar grote kans dat als je kindje er straks is, dat het toch wel echt de allerleukste baby is en je er alles voor gaat doen om er goed voor te zorgen!
5 dagen geleden
Laat je niet gek maken door al die roze wolk praatjes! Het is compleet normaal dat je nog geen moedergevoelens hebt. Dat het in je buik groeit is een biologisch gebeuren. Met de gevoelens komt het echt wel goed tegen de tijd dat het er is. Vaders ontwikkelen uiteindelijk ook gewoon een hechte band met hun kinderen. Het zijn echt van die bakerpraatjes. Iedereen ervaart dit anders. Mijn dochter is nu 3,5 en ik weet nog steeds niet wat die moedergevoelens zijn. Ik hou zielsveel van haar maar zie haar vader dat net zo goed doen, ik voel geen speciale oerkrachten ofzo. Doe het lekker op jouw manier, die liefde komt echt vanzelf!
5 dagen geleden
Geen zorgen hoor! Ik ben zwanger van de tweede en heb dat ook nog niet. Bij de eerste had ik het een beetje toen ik de kleine voelde bewegen. Verder had ik ook niet gelijk een golf van liefde toen ze pas was geboren. Je staat nog stijf van de adrenaline. Het duurde even voordat we er lekker inkwamen zeg maar. Nu is mijn dochter 3 en de liefde is booming!
5 dagen geleden
Welke "moedergevoelens" zou je dan moeten hebben? Dat je blij bent om een kindje te krijgen? Een constante jubelstemming of puberale verliefdheid op je groeiende buik? Of juist de zorgen, schuldgevoelens en onzekerheid?
Relax. Je gevoelens worden nog genoeg overhoop gegooid als je kindje er eenmaal is. En nee, dat is echt niet alleen maar een roze wolk. Alle emoties waar je wel of geen woorden voor hebt, komen voorbij. Zowel bij jou als je eventuele partner. Dat is ok.